fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט חייב את הועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות להשתתף בתשלום פיצויים

עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי
עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי

בפסק דין יוצא דופן שניתן בבית המשפט השלום בקריות ניקבע כי הועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות תישא באחריות על נזקים שנגרמו במהלך עבודות בפרוייקט תמ"א 38.

בית המשפט קבע כי הפיצוי הכולל המגיע לתובעים יעמוד על 71 אלף שקלים והועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות תישא בעשרה אחוז מעלות הפיצוי. מדובר בשתי תביעות שאוחדו ועניינם בנזקים שנגרמו לתובעים כתוצאה מעבודות בנייה שבוצעו בפרוייקט תמ"א 38 סמוך לביתם.

עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי
עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי

התובעים, שני תושבי קריית מוצקין, באמצעות עו"ד מימון פאר, ביקשו להטיל את האחריות לנזק לא רק על היזם והקבלן המבצע, דבר שהיה מובן מאליו, אלא גם על הועדה לבניין ערים קריות אשר לטענתם לא פיקחה על הבנייה למרות שקיבלה מספר תלונות, ואף לא וידאה כי באתר עובד קבלן רשום בהתאם להיתר הבנייה שניתן.

בפסק הדין קבע השופט, מוחמד עלי, שפקח של הועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות שהגיע לבדוק את טענות הדיירים, מצא שאין בהן ממש וכי המתלוננים מפריזים בהצגת הנזקים. במקרה זה החליט בית המשפט כי הועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות תישא באחריות בגובה של עשרה אחוז מסכום הפיצוי שנקבע לתובעים ושאר הפיצויים ישולמו על ידי החברה היזמית והחברה הקבלנית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות