fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט המחוזי דחה את העתירה: קליש מחוץ למרוץ לראשות עיריית חיפה

הערכות: קליש לא תוותר ותעתור לבג"ץ
"שבועות רבים של חקר הנושא". קליש רותם | צילום: יח"צ
"שבועות רבים של חקר הנושא". קליש רותם | צילום: יח"צ

דרמה פוליטית בחיפה.  בית המשפט המחוזי בחיפה דחה  היום (חמישי) את העתירה שהגישה המועמדת לראשות עיריית חיפה עינת קליש – רותם לאחר שנפסלה רשימתה (חיים בחיפה) על ידי ועדת הבחירות כתוצאה מהגשה כפולה של שני מועמדים לראשות העירייה על ידי מפלגת העבודה. המועמד לראשות העירייה ישראל סביון זכה אף הוא לתמיכת המפלגה. רשימתו לא נפסלה כיוון שהוגשה עם סיעת אוהבי חיפה. בית המשפט קבע כי  הגשת שתי רשימות  מועמדים מטעם מפלגת העבודה עמדה בניגוד להוראות חוק הבחירות. הערכות: קליש לא תוותר ותעתור לבג"ץ.

נשיא בית המשפט המחוזי השופט רון שפירא כותב בהחלטה: "פסק דין זה נחתם בכאב לב. לנגד עיני עומדת התוצאה הקשה של מניעת התמודדות בבחירות, תוצאה שהיא קשה למועמדים ולציבור הבוחרים.  במקרה שהובא לפני התוצאה קשה הן לרשימה שביקשה להתמודד, הן למועמדת שביקשה להיבחר לראשות העיר והן לציבור תומכיה.  ואולם החובה לאכוף את החוק בקפידה מובילה לתוצאה אליה הגעתי.

"יש להצר על על כך שמפלגת העבודה והעותרים לא מילאו אחר הוראות החוק והנחיה ברורה של מהפקח הארצי של הבחירות כפי שפירטה במכתב שנשלח אליהם ובמקום  להסדיר את הגשת הרשימות בצורה תקינה בחרו לנהוג כפי שבחרו. התנהגותם שניתן להגדירה כהתחכמות אינה ראויה בהליך חשוב ביותר בשיטת המשטר הדמוקרטית. אין אלא להצר על הדרך שבחרו ועל התוצאה הקשה שנובעת מהתנהלות זו, תוצאה שלמרבה הצער הביאו על עצמם ועל תומכיהם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות