fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט דחה את תביעת הדיבה של ציקי אבישר וחייב אותו ב-25 אלף שקלים

ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

בית משפט השלום בחיפה דחה בצורה גורפת את תביעת הדיבה שהגיש יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, נגד מנכ"ל עיריית קרית מוצקין, יריב גסר ונגד העירייה. "תובע חסר תום לב", אמרה השופטת על אבישר בפסק הדין.

אבישר הגיש תביעת לשון הרע נגד גסר ונגד העירייה בגין שני פרסומים, שלטענתו היה בהם הוצאת לשון הרע נגדו. בפרסום הראשון מתייחס אבישר לכתבה שהופיעה ב"הד הקריות" בחודש ספטמבר 2016 על עמוד הפייסבוק של רוח חדשה במוצקין, שבה טען גסר כי מדובר בעמוד פייסבוק ששייך לעירייה ונעשה בו שימוש שלא כדין. בפרסום השני מתייחס לפרסום בדף הפייסבוק של התנועה ולפיו מבנה של מפעל הפיס שהיה מיועד לקשישים, הוסב על ידי העירייה לחדר כושר ללא אישור מפעל הפיס שלו שייך המבנה. מפעל הפיס חזר בו מטענותיו כלפי העירייה אך אבישר פרסם רק את המכתב שהופנה לגסר ולפיכך הודיע אז גסר הגשת תלונה במשטרה ולשון הרע. אבישר תבע מהעירייה פיצוי כספי של 144,111 שקלים.

בפסק דין חריף וחד כותבת השופטת, רויטל באום, "ברור כי התובע בעיקר, אינו חוסך שבטו, עטו ומקלדתו מהנתבעים, תוך שהוא מעביר ביקורת אשר לעיתים היא עיניינית אך הוא עושה כן בצורה שאינה עיניינית, מבלי לברר את העובדות תחילה, מבלי להתנצל כאשר שגה בדיעבד, ובעיקר באופן מעליב ומשפיל כלפי הנתבעים, במיוחד הנתבע. לאחר שהתובע נוקט בדרך חסרת רגישות זו כלפי הנתבעים הוא עוטה על עצמו רגישות יתר, שאינה אלא רגישות לעצמו, ותובע את עלבונו במסגרתו של הליך זה".

לאחר שפסקה כי פרסומי גסר והעירייה אינם בגדר לשון הרע ודחתה את תביעתו של אבישר אמרה השופטת באום: "כך או כך המסקנה היא שהתובע מגיע עם  אג'נדה שמטרתה התנגחות בנתבעת ובבכיריה, ושהוא עושה שימוש במדיה  החברתית של הפייסבוק כדי לקדם את מטרותיו האישיות, באופן שאינו מידתי, אינו ראוי ותוך פגיעה בנתבעים". השופטת הוסיפה "עסקינן בהתנהגות לא ראויה של התובע, המהווה שימוש לרעה בהליכי משפט, כאשר התובע מנצל את ההלי המשפטי, ואת 'הבמה המשפטית' הניתנת  במסגרתו לבעלי דין  ,לקידום ענייניו, ויש בה כדי להעיד על חוסר תום לבו".

אבישר אף הביא עד להעיד לטובתו, שלום גטניו, אך השופטת לא קיבלה את עדותו ואמרה כי לא מדובר בתושב תמים שב להעיד על התנהלות הנתבעים "אלא בעד ששם לעצמו מטרה להתנגח" ויש לו מניעים אישיים והוא גם חלק מקבוצה הרואה עצמה כמבקרת העירייה ובכיריה.

"לטעמי מדובר בתביעה אשר לא היה מקום להגשתה" כתבה השופטת באום בפסק הדין "בהליך שננקט ע"י תובע  חסר תום לב, במטרה להתנגח ביריביו (תרתי משמע) באולם בית המשפט וזאת  בנוסף על התנגחויותיו בה במדיה האלקטרונית. אלא שבעוד שהתכתשות במדיה האלקטרונית אינה עולה דבר (לבד מבזבוז זמנו של המתכתש והקוראים) – עלותו של הליך משפטי, הן לציבור והן למתדיינים-גבוהה" השופטת חייבה את אבישר בתשלום של 25 אלף שקלים לנתבעים.

בתגובה לפסק הדין מסר אבישר "ההחלטה מוזרה וחוטאת לאינטרס הציבורי. עם זאת, אני לומד את פסד הדין ומכבד את בית המשפט. מוצקין צריכה להחליט בין דרך ישנה לדרך חדשה של תקווה. אנחנו מאמינים שבקלפי מוצקין תבחר בדרך החדשה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות