fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחודש הבא יסגור בנק הפועלים את הסניף הוותיק בשדרות דגניה בקרית חיים

בנק הפועלים, סניף שדרות דגניה קרית חיים. צילום: דורון גולן
בנק הפועלים, סניף שדרות דגניה קרית חיים. צילום: דורון גולן

הבנק הגדול והרווחי ביותר בישראל הגיע להחלטה סופית על סגירתו של הסניף הקטן בשדרות דגניה בקרית חיים לאחר עשרות שנות פעילות. לקוחות הבנק קיבלו הודעה על כך שחשבונותיהם יועברו לסניף אחר של הבנק.

סניף בנק הפועלים במרכז המסחרי הקטן בשדרות דגניה מהווה חלק מהנוף המקומי וכמעין נקודת ציון כבר עשרות שנים. האוכלוסייה בשדרות דגניה מאופיינת במעמד סוציואקונומי בינוני-נמוך ולכן הסניף לא היה מעולם מהסניפים הריווחיים של הבנק. בעשרות שנות פעילותו מנהלים בו חשבונותיהם של מאות מתושבי קריית חיים מערבית שגם הם מתגוררים בשכונה כבר עשרות שנים. כיום, רבים מהם קשישים שאינם בעלי מודעות לפעולות בנקאיות באמצעות האינטרנט, חוששים מהמעבר לסניף אחר שכן לאורך השנים נוצרו יחסי היכרות בין הלקוחות לבין העובדים המעטים בסניף.

כבר לפני שנתיים יצאה הודעה על סגירתו של הסניף אולם עקב לחץ שהופעל על הנהלת הבנק, בין היתר על ידי ראש עיריית חיפה יונה יהב, הוחלט לדחות את רוע הגזירה ולבחון אותה מחדש. ביום שלישי השבוע כבר היה ברור לכולם שימיו של הסניף ספורים. הלקוחות שהגיעו אל הטלרית היחידה שנותרה ביררו האם יש אמת בדבר הסגירה והיא, בחיוך מבויש, ענתה להם שאכן כבר בחודש הבא יהיה הסניף סגור ומסוגר.

בנק הפועלים, סניף שדרות דגניה קרית חיים. צילום: דורון גולן
בנק הפועלים, סניף שדרות דגניה קרית חיים. צילום: דורון גולן

"אני באמת לא יודעת מה לעשות" אמרה אחת הלקוחות, בשנות השבעים לחייה "מאז שהגעתי לארץ בשנות השישים אני לקוחה של הסניף ועכשיו רוצים להעביר אותי לסניף אחר שבו אני לא מכירה אף אחד מהעובדים ועכשיו גם יהיה בו יותר לחץ של לקוחות שיעברו אליו. בגילי אני לא רואה עצמי יושבת מול המחשב כדי לעשות פעולות בחשבון". גם הלקוחות הרבים שמושכים בסניף את דמי הביטוח הלאומי יאלצו כעת לנדוד לסניף חלופי ברחוב אחי אילת בקרית חיים מזרחית או בקרית ים. בהתחשב בעובדה שהלקוחות הקשישים בעיקר אינם בעלי רכב, הם יאלצו להגיע לסניף הבנק באמצעות תחבורה ציבורית. בקרב כל הלקוחות שהיו בסניף שררה התחושה שסגירת הסניף מתאפשרת לאור העובדה שמדובר בציבור לקוחות חלש וחסר יכולת השפעה.

בנק הפועלים, שיש לו כ-2.5 מיליון לקוחות, נמצא כעת במהלך התייעלות שבמסגרתו יפרשו מרצון 1500 עובדים עד שנת 2020 בעלות כוללת של 1.2 מיליארד שקלים, ממוצע של 800 אלף שקלים לעובד. את שנת 2015 סיים בנק הפועלים עם רווח נקי של 3.08 מיליארד שקלים, עלייה של 14 אחוז מהשנה שלפניה. בנק הפועלים נוסד ב-1921 וכיום נמצא גרעין השליטה בו בידי קבוצת אריסון-דנקנר.

מבנק הפועלים נמסר: "לבנק הפועלים מספר הסניפים הגדול ביותר הפרוס בישראל ובסך הכל 235 סניפים, עשרות סניפים יותר מהמתחרים. לאורך השנים, פותח הבנק סניפים וממזג אחרים, לאחר בחינה רחבה ומקיפה ומשיקולים עסקיים ענייניים, ללא כוונה לפגוע בטיב השירות ללקוחות הבנק. במסגרת התוכנית השנתית של הבנק לפריסת הרשת, הוחלט עוד לפני כשנתיים למזג את סניף קרית חיים מערבית לסניפים סמוכים, בהתאם לאופי הלקוח ומקום מגוריו והודעות בעניין המיזוג נשלחו לכל הלקוחות עם הצעה להעביר החשבון לסניף חלופי באזור על פי בחירתם.

בעקבות פניית לקוחות רבים, החליט הבנק לבחון את החלטתו בשנית ולהמתין מספר חודשים עם ההחלטה בהתאם לפעילות העסקית בסניף. גם הבחינה הנוספת שעשינו העלתה כי הבנק יספק פתרון לא פחות טוב ללקוחות בסניפים סמוכים ולכן החלטנו על מיזוגו בהתאם. במבנה הסניף יישאר וימשיך לפעול מכשיר בנקט לשירות הלקוחות. בנסיבות שנוצרו אנו מבינים את ההרגשה, ומבקשים להבטיח שנעשה כל שניתן כדי להמשיך ולשרת את לקוחותינו עוד שנים רבות, לשביעות רצונם המלאה. עוד נוסיף כי לרשות לקוחותינו מגוון רחב של שירותים עצמיים, יעילים וזמינים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות