fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחדרה לומדים לחמש יחידות בגרות באסטרונומיה

הטכנודע בחדרה מאפשר לתלמידים ללמוד לחמש יחידות בגרות באסטרונומיה במסגרת תוכנית מיוחדת בת שנתיים
פארק המדע בטכנודע (צילום: דוברות עיריית חדרה)
פארק המדע בטכנודע (צילום: דוברות עיריית חדרה)

טכנודע חדרה נרתם לטובת תלמידי תיכון מאזור חדרה והסביבה ומאפשר לתלמידים מתעניינים להשתלב בפרויקט מיוחד הנמשך כשנתיים, המוביל את התלמידים לעבודת גמר בתחום האסטרונומיה ומאפשר להם לקבל 5 יח"ל בבגרות על כך.

לרשות התלמידים עומד מתחם אסטרונומי מהמשוכללים בארץ. המתחם כולל מצפה כוכבים מהגדולים בארץ עם טלסקופ בקוטר 41 ס"מ, עוד חמישה טלסקופים נוספים, ובהם שני טלסקופים המיועדים לתצפית שמש המאפשרים לחזות ב"התפרצויות הגעשיות" על-פני השמש, ובכך לבצע מחקר מעמיק של השמש. לאחרונה, רכש הטכנודע רדיו-טלסקופ מיוחד המאפשר לתלמידים לבצע האזנות לגרמי השמים ולפענח את מה שהם "אומרים". התצפיות בתחום הרדיו יאפשרו לתלמידים להשתלב במחקר עולמי בתחום זה.

בנוסף, מותקן בטכנודע פלנטריום ענק המדמה את שמי הלילה. הפלנטריום, מהגדולים ומשוכללים בארץ, נועד לעזור לתלמידים להבין מהלכם של גרמי השמים, ולנתח תנועות של כוכבי לכת אחרים.

ד"ר רוני מועלם, מנהל המתחם האסטרונומי בטכנודע, מציין שלמעשה כל תלמיד תיכון יכול לעשות עבודת גמר באסטרונומיה. בנוסף, אם התלמיד לומד את מקצוע הפיזיקה בצורה מורחבת (5 יח"ל), הוא יכול להחליף את חובת הבחינה בפיזיקה בעבודת הגמר ("עבודה צמודה").

בנוסף לעבודה מדעית שוטפת, פותחים הטכנודע ומצפה הכוכבים את שעריהם גם בפני הקהל הרחב. פעם בחודש, בימי ג', מתקיימים ערבי קהל אשר כוללים הרצאות על נושאים הקשורים באסטרונומיה ותצפית מרתקת עם הטלסקופ הגדול במצפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות