fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בועז ביטון נשאר בחוץ: "הבאנו לצביקה את הניצחון על מגש של כסף"

יו"ר סיעת ש"ס בחדרה בועז ביטון מדבר בגילוי לב על האכזבה מראש העיר, מבהיר שלא התפקיד בשכר עמד לנגד עיניו, ומשאיר לרבנים את ההחלטה הסופית לגבי כניסת ש"ס לקואליציה
בועז ביטון עם גנדלמן (צילום: דוברות עיריית חדרה)
בועז ביטון עם גנדלמן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

ימים לא קלים עוברים על יו"ר ש"ס בחדרה, בועז ביטון. בעוד כשבוע הוא יפנה את המשרד בבניין העירייה, ממנו עבד בחמש השנים האחרונות כחבר הנהלה ויחל את דרכו באופוזיציה, לצדם של חברי 'מחוברים' ו'הליכוד'. לאחר שבשבוע שעבר נחתמו אחרוני ההסכמים הקואליציוניים ויחד עמם חולקו שלושת התפקידים בשכר, ביטון, לו הובטח תפקיד סגן, חש מרומה. "ראש העיר בגד בנו, מבחינתי השמיים נפלו", אומר ביטון.

בהתאם להסכם הקואליציוני שנחתם בין ש"ס לגנדלמן בתקופת מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, תמכה ש"ס במועמדותו של גנדלמן והנחתה את ציבור מצביעיה להצביע עבורו בבחירות לראשות העירייה. "הציבור של ש"ס הוא לא ציבור טבעי של צביקה. לאורך כל הקדנציה הקודמת רוב הציבור הדתי בחדרה לא אהב את צביקה. הייתה לנו מלחמה קשה בש"ס, היו הרבה קולות שנטו ללכת עם גדי אריאלי ואנחנו עשינו מאמצים רבים למען צביקה גנדלמן. בשבוע האחרון קיבלתי מאות שיחות טלפון והודעות, כולם מעודדים ותומכים בי אבל שואלים אותי למה ביקשתי מהם לתמוך בצביקה. אנשים לא רצו להצביע לו ועשו זאת רק בגללנו".

ביטון מספר שההסכם שנחתם לא היה לרוחו, אך בשל הבטחותיו של גנדלמן ושל שניים משלושת חברי צוות המו"מ הקואליציוני, הוא היה משוכנע שלאחר הבחירות הוא יקבל את תפקיד הסגן. "לא אהבתי את ההסכם כשלעצמו, אבל צביקה אמר לי שהוא בסיטואציה בעייתית כלפי כולם. הוא לחץ לי את היד בנוכחות בבר אפללו ביום שחתמנו ואמר שגם אם ש"ס תביא שני מנדטים וזהות יהודית תביא שלושה מנדטים, אני אהיה הסגן. שבוע לפני הבחירות צביקה הגיע לבית של אבא שלי, ישבו שם כל מועצת הרבנים של תנועת ש"ס וצביקה אמר, 'תהיו רגועים, תתמכו בי בכל הכוח ותקבלו ממני מה שצריך'. ישב שם עו"ד דנגור ואמר שצביקה רוצה סגן אחד דתי, ושהוא יודע מי מתאים לתפקיד וכל עוד שהתוצאה לא תהיה חריגה, כלומר, לא יהיו פערים משמעותיים בין ש"ס לבין זהות יהודית מבחינת המנדטים, צביקה יבחר בש"ס ולא בזהות".

ביטון מדגיש שמבחינתו, המלחמה על תפקיד הסגן לא נבעה מהרצון לשכר אלא מהרצון להועיל ולהשפיע. "יש פה ניסיון לפשט את הנושא ולייצר נרטיב שמציג את ש"ס כתנועה שרצתה את התפקיד והשכר. בחמש השנים האחרונות אני ישבתי פה יום יום ושירתי את הציבור בהתנדבות, זה לא שאני צריך את התפקיד מבחינת פרנסה, אבל אני מבקש ארגז כלים. נבחר ציבור שרוצה להשפיע עבור הציבור שהוא מייצג, צריך לשבת בעירייה".

במסיבת עיתונאים שנערכה בלשכתו של ראש העיר, אמר גנדלמן כי לדעתו, הקואליציה עתידה להתרחב בהמשך הדרך. ניתן לפרש את דבריו כקריצה לביטון ולש"ס וכהזמנה לא כתובה להצטרף לקואליציה. על כך אומר ביטון: "אין לי ספק שצביקה רוצה אותנו בקואליציה. בתוך תוכו הוא מרגיש לא נוח עם הסיטואציה שנוצרה. ככל שזה תלוי בי, אני לא רואה את עצמי בקרוב בקואליציה, יש לי חוסר אמון ואני לא חושב שיהיה לי נוח לשבת עם צביקה, אני טעון עליו מאד. בסופו של דבר, מועצת הרבנים של ש"ס תחליט בנושא".

מעיריית חדרה נמסר: על-פי הנחיית ראש העיר פנה צוות המשא ומתן לכל הסיעות שנבחרו, ובראשן הסיעות שהביעו בו תמיכה, במטרה לנהל מולן משא ומתן על הצטרפותן לקואליציה העירונית ומינוי נציגיהם לתפקידים שונים במועצת העיר ובוועדות העירייה.

צוות המשא ומתן פנה אל סיעת ש"ס לגיבוש הסכם קואליציוני עם הסיעה, אך הדבר לא יצא לפועל בגין סירובה של ש"ס, ככל הנראה על רקע סכסוכים בין הסיעות החרדיות שלא הצליחו להגיע להסכמות על ישיבה משותפת בקואליציה.

במהלך המשא ומתן אכן עלתה האפשרות לסגן ברוטציה, אך הסיעות החרדיות סירבו לכך. כעבור זמן הסכימו על רוטציה, אך לא הצליחו להגיע להסכמה מי יהיה ראשון בסבב.

רק לאחר שראה שהסיעות החרדיות אינן מצליחות להגיע להסכמות, פנה ראש העיר לאפשרויות אחרות להרכבת הקואליציה. יודגש כי סיעת זהות יהודית נכנסה לקואליציה  ללא תפקיד סגן בשכר, מתוך רצון לשרת נאמנה את ציבור הבוחרים שלהם.

ראש העיר עדיין רואה בסיעת ש"ס שותפה בעשייה לקידום העיר, ומקווה שהתנועה תצטרף לשורות הקואליציה מתוך תחושת אחריות לבוחריה ולעיר כולה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות