fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגבעת עדה הולכים על רשימה אחת לבחירות

דורית שביט. צילום: פרטי
דורית שביט. צילום: פרטי

בעוד הבחירות למועצה המשותפת בנימינה גבעת עדה מתעוררות לאט לאט, בגבעת עדה ממשיכים תושבים לחפש את הביטוי הפוליטי שישרת בצורה הקולעת ביותר את הזהות המקומית המורכבת של המושבה, כיישוב עצמאי מצד אחד וכחלק ממועצה משותפת מצד שני. אחרי ששתי הרשימות "גבעת עדה שלנו" ו"תושבים למען גבעת עדה" ניהלו שיחות ודיונים ביניהן, הן התאחדו בשבוע שעבר לרשימה משותפת בשם "גבעת עדה אחת", המתכוונת להתמודד בבחירות הקרובות למליאת המועצה.

בשבוע הבא, במשך שלושה ימים, 15-17.8, בגן המייסדים ביישוב, יתקיימו פריימריס לרשימה. כל תושב גבעת עדה יכול לבחור בפריימריס וגם להציע בהם את מועמדותו. על סמך הדירוג החופשי של המצביעים ייקבעו חברי הסיעה ומיקומם. המטרה: להשיג ייצוג ראוי של תושבי גבעת עדה במועצה. העובדה כי מספר תושבי גבעת עדה נמוך בהרבה מזה בבנימינה גורמת לנחיתות ביכולת התושבים לקדם את ענייניהם במועצה המשותפת של המושבות.

דורית שביט, תושבת גבעת עדה, פעילה בתנועה והחליטה להציג בה את מועמדותה בפריימריס בשבוע הבא. "התקווה היא שבבחירות נצליח להכניס ארבעה חברי מועצה למליאה", היא אומרת. "עד היום היה נהוג שאנשים שרצו לראשות המועצה הרכיבו לעצמם רשימה שבה שילבו שניים או שלושה נציגים מגבעת עדה. אותם נציגים היו נאמנים לרשימה בה הם כלולים, ובהצבעות תמיד נשארו במיעוט אם ההחלטה הייתה לא לטובת גבעת עדה. אם היו בקואליציה, היו חייבים נאמנות למפלגה. המטרה שלנו היא לשנות את זה.

דורית שביט. צילום: פרטי
דורית שביט. צילום: פרטי

"קיימת כוונה להקים גם ועד מושבה לאחר הבחירות, שיבטא את חוכמת ההמונים ויהווה גוף מייעץ ומגבה שייצג את התושבים. בטווח הרחוק אולי זה יהיה צעד לקראת יותר אוטונומיה ומנהל עצמי למושבה. לתושבים בגבעת עדה מפריע שהמושבה הולכת ומאבדת את ייחודה ואת צביונה, ונבלעת בבנימינה, עד כדי כך שבמפות שיוצאות כיום היא מופיעה כשכונה של בנימינה. אבל היא מושבה עם אופי משלה, ותושביה רוצים לשמר את הצביון".

דורית שביט, בת 69, הגיעה לגבעת עדה לפני שנתיים אחרי קריירה דיפלומטית ענפה במשרד החוץ. "נושאים שמעניין אותי במיוחד לפעול בהם במועצה הם חינוך ואיכות הסביבה. אנחנו לא רוצים שיסללו כאן כבישים שיהפכו את המושבה למקום סואן ועירוני. במקביל לכך, הכבישים הקיימים ביישוב הם במצב נורא. אני מאמינה במעורבות תושבים. לא טוב שכל אחד יסתגר בדל"ת אמותיו וישמח רק כי יש לו חשמל ומים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות