fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מתביישת במנהיגים ששכחו אותנו"

כך אומרת גיסיה אגרא, בת ה-97 אשר היא ושרה אורן בת 103, מחלוצות חומה ומגדל בקיבוץ אילון, מביעות תדהמה ותסכול מההחלטה המסתמנת לפגוע בשיעור הטבות המס לתושבי קו העימות בגליל המערבי
(מתביישת במדינה. גיסיה אגרא. צילום: שלמה אברמובץי')

תושבי הגליל ממשיכים את מחאתם כנגד הניסיון לפגוע בהטבות המס המגיעים להם. "אני מתביישת בממשלה שלי," אומרת גיסיה אגרא, "מה קורה פה? הגענו לכאן לפני 77 שנה כדי לסמן את קו הגבול של מדינת ישראל בדמינו ובזיעת אפינו. ניפצנו סלעים כדי שתהיה לנו פיסת אדמה. יהודה, חברי לגרעין נהרג מסלע שהתפוצץ. אחרים נהרגו כדי לקבוע איפה מסתיימת מדינת ישראל."

"כעת הילדים שלנו, הנכדים שלנו וגם הנינים שלו בוחרים להמשך את דרכינו ולחיות כאן, במקום המרוחק והקשה הזה. ההטבות שהם מקבלים הן לא מתנה ולא טובה. יקר וקשה לחיות על ההר, הרחק ממקומות עבודה, הרחק מכל מרכזי החיים של ישראל. לקחת את ההטבה מאתנו זו סטירת לחי לי ולחבריי שהקימו את היישוב בעשר אצבעות וזו מכת מוות לדור העתיד. אני מצפה שראש הממשלה שלנו יתעורר."

(מתביישת במדינה. גיסיה אגרא. צילום: שלמה אברמובץי')
(מתביישת במדינה. גיסיה אגרא. צילום: שלמה אברמובץי')

בשיחה עמה בביתה, אמרה גיסיה: "באנו לכאן לסמן את הגבול, כי המדינה עוד לא הגיע עד כאן. בעלי יעקב ואני וחברתי שרה ובעלה צבי יצרנו חיים מסלעים ומבוץ. כשהגעתי לכאן הייתי בת 20 ומלאת גאווה ותחושת שליחות. היום אני בת 97 פלוס ואני מתביישת."

ראש המועצה האזורית, מטה אשר, יורם ישראלי: "יישובים כמו אילון, חניתה, ראש הנקרה, שבי ציון, הם תמצית החלום של המדינה הזו. לא נפסיק המאבק ונחריף אותו עוד ועוד אם יעזו לפגוע ביישובינו, שמאכלסים את קו העימות ועומדים בחזית הצפונית של מדינת ישראל. יישובינו נהנים מצמיחה דמוגרפית. הצלנו אותם מהזדקנות והתפוררות. אנו גאים על קליטת משפחות צעירות ונפעמים מחזרת הבנים והבנות. החלטה שגויה אחת יכולה לחסל את ההצלחה הזו ולהשיב את הגלגל לאחור."  

סגן ראש המועצה, אייל רייז: "אם לא ישנו את המתווה נהפוך את המדינה, פשוטו כמשמעו. מדובר בהחלטה אומללה שתייצר הגירה שלילית מכל ישוב בגליל המערבי. בעלי השכר הגבוה יעזבו ויחזרו למרכז. לא ניתן לזה לקרות."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות