fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מקווה שבממשלה הבא ייצגו אותי אנשים ערכיים יותר ממך"

" איינשטיין ומוצארט היו על הספקטרום האוטיסטי". אבירם פישר | צילום: דורון גולן
" איינשטיין ומוצארט היו על הספקטרום האוטיסטי". אבירם פישר | צילום: דורון גולן

בשעות הבוקר התראיין יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם לרדיו דרום וכינה את הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר מפלגת חוסן לישראל – "אוטיסט". דבריו עוררו סערה ברחבי הארץ והגיעו גם לאבירם פישר (25) מקרית חיים, שרק לאחרונה חשף שיש לו אח אוטיסט ובחודשים האחרונים הוא מקדיש את זמנו להעלאת המודעות לאוטיזם, תחת הסיסמא: "אל תקרא לי אוטיסט". פישר, מסתבר, קיבל עשרות הודעות כבר משעות הבוקר המוקדמות. "מרוב שאני מזוהה עם הנושא, קיבלתי מלא הודעות מאנשים ממש מוקדם בבוקר, כי כבר מקשרים אותי ישר לזה ואני שמח על כך", אמר.

פישר מיהר להעלות פוסט בפייסבוק ולתייג בו את ח"כ אמסלם, ובו הוא אומר מה הוא חושב על דבריו. "אני לא כועס דודי, אני אפילו לא מכיר אותך כדי לכעוס עלייך, אני כועס על עצמי", כתב פישר. "אני כועס על עצמי שבמדינה כמו שלנו, חבר כנסת ויו״ר הקואליציה מתבטא כמו שהתבטאת, שאולי היה אפשר למנוע את זה".

פישר הבהיר כי הדברים שאמר אמסלם לא קשורים לימין או לשמאל, לא קשורים ליחסים בין ערבים ליהודים או חילוניים לדתיים. "אני פשוט מתבייש שזו ההקבלה שח״כ אמסלם בחר להשתמש בה".

פישר קרא לאמסלם לענוד את הצמיד שהוא הפיץ, עליו נכתב: "אל תקרא לי אוטיסט". "גם בגיל 58 זה לא מאוחר מדי לשנות הרגלים מגונים מסוג זה, זו לא בושה.. דודי, אני מקווה שבממשלה הבא ייצגו אותי אנשים ערכיים יותר ממך, אתה מבחינתי המפסיד הגדול של מערכת הבחירות, שאפילו לא התחילה עדיין. אני ועוד אין סוף 'אחים של' ו'הורים של' ילדים על הרצף האוטיסטי, דורשים התנצלות, הבמה כולה שלך".

אמסלם הצליח להכעיס עוד אנשים, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קרא לאמסלם לא לדבר על הבת שלו ובסופו של דבר אמסלם פרסם סוג של תגובה בפייסבוק.

"כמה פעמים יצא לכם לומר בחיים, 'מה אתה נכה? אתה עיוור? אתה אוטיסט?'. הרי זה דברים שכמעט כולנו אומרים בחיי היומיום ועדיין אין לאף אחד מאיתנו שום כוונה לפגוע חס וחלילה באוכלוסיות האלו", תהה אמסלם. "לצערי הרב, תקופת בחירות היא תקופה רעה ומכוערת שמוציאה רפש עצום, אבל בעיקר ניצול ציני של אנשים קטנים שלא רואים שום דבר בעיניים מלבד קולות. אמרתי בטעות אני מודה, את המילה 'אוטיסט' וכל אחת ואחד מכם בטח יודעים שלא הייתה לי שום כוונה לפגוע, לא בבת של אותו יאיר לפיד, לא באחותי הקטנה שלצערי הרב גם נמצאת בקטגוריה דומה ולא באף אחת ואחד שסובלים ממוגבלות כזו או אחרת. אני מתמודד עם הכאב הזה מבית ומכיר את הנושא מקרוב והניצול הציני הזה שכל מטרתו היא קולות בלבד זה משהו שמצער ומכאיב לי במיוחד.. הנושא הזה חונה אצלי בבית ומעולם לא הייתי מעז לפגוע באף אחת ואחד מהאנשים המיוחדים האלו. בכל מקרה, חשוב לי שתדעו שממש לא התכוונתי לפגוע, אבל אם זה קרה, אני מתנצל מעמקי נשמתי. סליחה".

בתגובה להתנצלות של אמסלם, אמר פישר ל"הד הקריות": "אני חושב שח״כ אמסלם לא בדיוק הבין במי הוא פוגע, שהרי הוא מציין שלא התכוון לפגוע בבתו של יאיר לפיד, באחותו. ח״כ אמסלם צריך להבין שהפגיעה הישירה היא בנו, 'האחים של' וה'הורים של', שכל שימוש במילה 'אוטיסט' כקללה גורם לנו לסופת רעמים בתוך הלב. אני בניגוד לדוד, לא מצטער שאחי נולד עם אוטיזם, אדרבא, אני שמח שהוא נולד כפי שהוא. הוא נותן לי את הפרופורציות בחיים, הוא לימד אותי מה היא אהבת חינם, שכולנו שונים וזה פשוט נפלא".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות