fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנחנו נשארים בבית. מחר הכל יתבהר"

זוהי שעת בוקר מוקדמת ביום ראשון השבוע, העיר אוונטורה שבפלורידה. הוריקן 'אירמה' כבר מכה בעוצמה בפלורידה, הרשויות הורו לתושבים בחלק מהאזוריםבמיוחד אלו המתגוררים בצמוד לחוף לפנות מיד את בתיהם ולברוח לאזור בטוח יותר. למרות הבהלה העצומה מהסופה, בני הזוג ערן חממי ושרית בן חמו, הוא במקור מחדרה והיא מאור עקיבא, מחליטים להישאר בבית. הם וחמשת ילדיהם הצטיידו במזון, מים ובעיקר סגרו היטב את החלונות. הם מקשיבים לרוחות ולגשמים שבחוץ שמחים שהחשמל שנפל קודם בינתיים חזר לפעול ובעיקר מחכים.

"אצלנו הכל בסדר גמור", מספר חממי בראיון טלפוני ל'חדשות חדרה', "עכשיו שומעים רוחות חזקות, יש קצת גשמים והרבה עצים נפלו, גדרות עפו אבל אנחנו בתוך הבית, זה כמו שאת נוסעת ברכב והחלונות סגורים אז את לא שומעת את המתרחש. כמובן שאין אנשים ברחובות, הכבישים חסומים לתנועה ואנחנו מחכים להתפתחויות".

  • אתם לא מתים מפחד ?

"לא. בהתחלה הגבנו קצת בלחץ אבל אחרי זה השתהינו. יש לי חבר שיש לו סופר ליד הבית שלי והוא פתח אותו מיוחד בשבילנו אז קנינו המון אוכל ושתייה. אנחנו גרים בבית חדש יחסית שנבנה לפני כשבע שנים בקודים מחמירים יותר, למשל החלונות הם נגד סופות וכל המבנה הרבה יותר בטוח אז אנחנו פחות מרגישים את זה אבל כמובן שאנשים אחרים מרגישים יותר את הסופה. הבתים הישנים שנבנו לפני יותר משבע שנים, נבנו בקודים פחות מחמירים לכן הם יותר בעייתיים, יותר ישנים ולמי שגר בהם יש סיבה קצת יותר טובה לדאוג. אני מאמין שמחר בבוקר הכל יתבהר ונוכל לצאת , יש לנו עוד 24 שעות לראות שהכל כמו שצריך".

חממי (39) הגיע לפלורידה לפני 20 שנה והוא עוסק בנדל"ן. הוא ומשפחתו גרים בבית פרטי, מוקפים שכנים יהודים וישראלים. אתמול, הוא מספר, הורו בשכונה שלו על עוצר ואסרו על התושבים להסתובב ברחובות, אבל הבוקר בשעה 5:30 הוא העז לצאת מהבית לעבר בית הכנסת, ופתח את חודש הסליחות שלפני ראש השנה.

"יצאתי למרות שזה לא מומלץ. לא היו הרבה אנשים בבית הכנסת וגם בחוץ וכן, זה לא נעים. אבל אני מרגיש טוב יותר בבית ובחרתי להשאר מהסיבה הפשוטה שכשאמרו לנו לעזוב בסופות הקודמות, הגענו למקום שלבסוף הסופה הגיעה אליו", הוא אומר, "במקרה הזה, הסופה הייתה אמורה להגיע ישירות לכאן בשעות האחרונות ובסוף היא זזה מערבה ואנחנו לא קיבלנו את ה'עין' של הסופה, שזה המקור החזק ביותר של הסופה. מהסיבה הזו אני מאמין שהכל יהיה בסדר וכך קורה בינתיים, הסופה זזה מערבה והגיע למקומות שאנשים נסעו אליהם, אנשים נסעו ברכב 14-18 שעות כדי להתרחק מהסופה ועכשיו הם נמצאים בלב הסערה".

משפחת חממי
משפחת חממי צילומים: עצמיים

לדבריו, תושבים של חלק מהאזורים לא הוכרחו לעזוב, אלה שכן צוו לעזוב את בתיהם הם מי שגרים בקו הצמוד לים, למשל רחובות colins ו– ocean drive שבאזור סאות' ביץ'. תושבי הרחובות המערבים יותר, אלה שלא צמודים לים, קיבלו המלצה לעזוב את בתיהם. “אבל זו המלצה, אם כי אנחנו גרים באזור שהוא לא רחוק מהים", אומר חממי "כן, אנחנו אמיצים".

  • אומרים שזו סופה של פעם ב-500 שנים ואתה משדר ביטחון די מוחלט.

"נכון, אבל את יודעת, אכל אחד לפי האופי שלו. הכל אינדיבידואלי. אנחנו החלטנו שאנחנו נשארים בבית. תשעה מתוך עשרה מהחברים שלנו עזבו, הרבה אנשים שאנחנו מדברים איתם ברחו לדרום קרוליינה או פנמה אושן סיטי. אנחנו נעבור את זה בעזרת השם. כמובן שהחשמל ברוב הבתים גם כן נותק, אצלנו כרגע יש חשמל, אחרי שהופסק לשלוש שעות הוא חזר. אנחנו עדיין מרגישים את הרוחות העזות והגשמים אבל זה לא מרכז החוזק של הסופה”.

חממי ובן חמו מקפידים לבוא לחופשות בישראל פעמיים בשנה, בחגים ובקיץ. כשהם באים לארץ הם מתגוררים בקיסריה והשנה חגגו בת מצווה לביתם באולמי 'גאיה', ואם השם בן חמו מצלצל לכם מוכר, זה בגלל ש'מסעדת הבשרים של בן חמו' הידועה באור עקיבא, שייכת למשפחתה. בני הזו מקפידים בפלורידה על סביבה דוברת עברית, כמה שאפשר, הם מוקפים ישראלים ומדברים בינהם עברית, ילדיהם משלבים עברית ואנגלית והולכים לבתי ספר יהודים.

  • בעיתות כאלה של סופות לא בא לכם לחזור לישראל?

"לא, זה לא הכיוון. אנחנו מגדלים פה את הילדים באושר. עברנו כמה הוריקנים, אנחנו מכירים את זה ונוהגים במשנה זהירות עד כמה שאפשר. מבחינת נוחות, החיים פה קלים יותר, אם אני מתכוון קלים מבחינה כלכלית? לדעתי זה בגדול קשור לבן אדם. גם פה יש אנשים ברחובות, יש עצלנים ויש במחוז מיאמי אנשים מאוד עשירים. אבנטורה היא כמו רמת אביב בארץ. מה שכן, מערכות הממשלה יותר נוחות כאן. היום אנחנו מרגישים כאן שייכות ויש להן המון חברים כמו שהיה לנו בארץ, אולי יותר”.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות