fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלפי עצים ושיחים צופניים ניטעו על ידי מועצת הדבש וקק"ל

העצים ניטעו ביישובים: יודפת, הרדוף, היוגב, חגלה ועוד במטרה לספק מקור צוף לדבורים ההולכות ונעלמות .

השבוע קיימו נציגי מועצת הדבש והקרן הקיימת לישראל, פרויקט משותף לנטיעת עצים ושיחים צופניים ברחבי הארץ, במטרה להציל את ענף הדבורים ולתת מענה להתמעטות צמחי הצוף בארץ, עקב היעלמות של שליש מכמות הדבורים בכל רחבי הגלובוס.

הפרויקט המשותף למועצת הדבש והקרן הקיימת לישראל התבצע בין היתר,

בקיבוץ הרדוף שם ניטעו כ- 1000 עצים ממינים שונים- אקליפטוס, חרוב, כליל החורש, שקד ושיחים צופניים. על פני שטח המשתרע על על כ- 17 דונם בחלקה חקלאית של הקיבוץ הרדוף, ובשיתוף עם חבריו.

במושב יודפת ניטעו כ- 800 שתילים, אקליפטוסים נמוכים וצמחים ארומטיים כמו רוזמרין, מרווה וזוטא. על פני שטח המשתרע על פני  כ- 5 דונם, בשיתוף, ילדי בית הספר המקומי יודפת.

כמו כן, יינטעו אלפי עצים ושיחים צופניים, במושב היוגב בעמק יזרעאל ובמושב חגלה בעמק חפר.

בכל הנטיעות שיתפה מועצת הדבש את חברי היישובים, במטרה ליצור חיבור בין הקהילה לטבע ולהגברת המודעות לחשיבות דבורת הדבש עבור החקלאות.

ילדי יודפת בנטיעות. צילום: אלי ברי
ילדי יודפת בנטיעות.
צילום: אלי ברי

 

 

מנכ"ל מועצת הדבש, זאב מידן, בירך על הפרויקט החשוב: "במועצת הדבש פועלים באופן רצוף באיתור שטחים נוספים המתאימים לנטיעה בישראל, מאחר שבכל העולם קיים חשש גדול לעתיד ענף הדבורים עקב תופעת היעלמותן המתרחבת בשנים האחרונות. דבורת הדבש הינה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם, לכן קיימת חשיבות מרכזית להתגייסות כוללת של כלל הגופים בישראל. אני מברך את קק"ל על התגייסותה ארוכת השנים למען ענף הדבש והדבורים בקיום נטיעות צופניות ברחבי הארץ, ואת כל קהילות היישובים שהתגייסו לפרויקט החשוב".

מנהל מדור זרעים ומשתלות, באגף הייעור, קק"ל, חגי יבלוביץ': "קק"ל מקיימת קשרי עבודה ושיתוף פעולה פורה עם מועצת הדבש והדבוראים זה כבר מעל 15 שנה, ומגדלת עבור הדבוראים כ- 100 אלף שתילים מדי שנה, 37 מיני עצים ו- 43 מיני שיחים צופניים עבור מרעה הדבורים. אנו מחלקים את השתילים לדבוראים בתאום עם מועצת הדבש, כאשר מטרת הנטיעה היא כמובן לסייע לענף הדבש. בנוסף יש כמובן תועלת חשובה לכולנו בשתילת עצים ושיחים נוספים ברחבי הארץ, והפיכת הארץ לירוקה יותר".

פרויקט הנטיעות הצופניות המשותף של מועצת הדבש והקרן הקיימת לישראל, נולד עקב תופעת היעלמות הדבורים המאיימת על המשך קיום ענף הדבורים בארץ ובעולם בכלל. הסיבה הראשונה והעיקרית לתופעה, הינה התמעטות המזון לדבורים, כלומר- צוף. עם התרחבות שטחי הערים, הבטון והנדל"ן והצטמצמות האזורים החקלאיים, קיים מחסור בפרחי צוף המשמש מזון לדבורים.

במסגרת הפרויקט ניטעו השנה בט"ו בשבט עצים ושיחים צופניים, בשטחי החקלאות שנשרפו בעוטף עזה, על מנת לתת מענה, הן לדבוראים שכוורותיהם נשרפו כליל, והן לחקלאים שייהנו מהאבקת הגידולים החקלאיים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות