fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אי אפשר להדיח אותי"

הגזרה מתחממת לקראת הבחירות להסתדרות המורים שיתקיימו במאי. יו"ר הסניף בנתניה, תמי רוטמן, הודיעה כי היא עוזבת את סיעת אמ"י ועוברת ליריבה נח"ל וקיבלה מכתב הדחה מהמזכ"לית הזמנית, יפה בן דוד. מאמ"י נמסר: "הדבר היחיד שמעניין את רוטמן הוא תפקיד"
תמי רוטמן צילום ברמן
תמי רוטמן צילום ברמן

 

מזכ"לית הסתדרות המורים הזמנית, יפה בן דוד, ביקשה להדיח בשבוע שעבר את יו"ר סניף המורים בנתניה, תמי רוטמן, ולמנות במקומה את ממלאת מקומה שמחה שמואל. הרקע: רוטמן הודיעה כי היא עוזבת את סיעת אמ"י השולטת כיום בהסתדרות המורים ועוברת לסיעת נח"ל שמתמודדת מולה בבחירות שיתקיימו ב-16 במאי. השבוע מסרה רוטמן כי היא ממשיכה בתפקידה כרגיל.

במכתבה לרוטמן כתבה בן דוד: "בהמשך להודעותייך אליי טלפונית, הודעת מסרונים ומדיה חברתית, בו הודעת קבל עם ועדה כי את עוזבת את סיעת אמ"י לטובת סיעת נח"ל, הריני להודיעך כדלקמן: הנני מקבלת את עזיבתך ומודיעה לך רשמית כי אינך חברה בסיעת אמ"י". בהמשך המכתב ציינה בן דוד כי רוטמן אינה חברה יותר בוועידה של הסתדרות המורים ומתוקף כך חדלה מלכהן בכל מוסדות ההסתדרות, ובהם סניף נתניה וועדת הבחירות.

רוטמן נדהמה מהדברים ומיד שלחה מכתב תשובה לבן דוד. "לא הודעתי על עזיבתי או התפטרותי, לא מתפקידי ולא מסיעת אמ"י, בניגוד לאמור במכתבך. כידוע לך, ישנו הליך להדחת יו"ר סניף אשר נבחרה באופן דמוקרטי, ולא זה המקום לציין כי נבחרתי פה אחד על ידי 31 חברי ועד הסניף".

בהמשך מכתבה ביקשה רוטמן מבן דוד לחזור בה מדבריה וציינה כי רק בית משפט יכול להדיח אותה מתפקידה ולכן היא ממשיכה בעבודתה כרגיל.

השבוע הסבירה רוטמן מדוע החליטה לעזוב את אמ"י. "אינני מרוצה מהתנהלות ההנהלה, מסדרי העדיפויות שלה ומההסכמים שנחתמו על ידי הסתדרות המורים", אמרה ל"חדשות נתניה", "אני כואבת את המצוקה הקשה אליה נקלעו המורים שנפגעו בתנאי העבודה ואף גרעו בשכרם. זו הסיבה שהחלטתי בבחירות הקרובות להתמודד לתפקיד יו"ר סניף הסתדרות המורים בנתניה ובשרון הצפוני במסגרת סיעת נח"ל".

האם הודעת ליפה בן דוד על התפטרותך?

"בשיחה בינינו היא שאלה על התוכניות שלי לקדנציה הבאה ואמרתי לה שאני מתלבטת. היא אמרה שאם אחליט ללכת לנח"ל היא תדיח אותי כבר עכשיו. אמרתי לה שנבחרתי לקדנציה שנייה בבחירות דמוקרטיות, פה אחד על ידי כל חברי ועד הסניף, ואי אפשר להדיח אותי על פי התקנון. היא ענתה לי שהיא יכולה להדיח אותי ושהיא תעשה את זה. היות שאני אדם ישר והגון הודעתי לה שלאחר התייעצות החלטתי להתמודד בבחירות הקרובות בסיעת נח"ל. בן דוד פירשה זאת כהתפטרות. יפה לא יכולה לפטר אותי, אני נבחרת ציבור המורים עד סוף הקדנציה, אני לא מוותרת וממשיכה לשרת את עובדי ההוראה באזור שלי עד הבחירות הקרובות באופן מקצועי ומכבד".

רוטמן, 60, נשואה, אם לשלוש בנות וסבתא לשני נכדים, עבדה כמורה למתמטיקה כ-30 שנה, בין השאר שימשה רכזת מתמטיקה בחטיבה בגוטמן, מחנכת וחברת צוות הניהול. לאחר פרישתה ניהלה במשך שנה וחצי מעון של נעמ"ת ולפני 11 שנים נבחרה ליו"ר סניף הסתדרות המורים בנתניה והשרון הצפוני. לפני שמונה שנים עברה להתגורר בקדימה והיא משמשת חברת מועצת קדימה צורן וסגנית יו"ר ועדת החינוך במועצה.

השבוע מסרה רוטמן כי היא ממשיכה בתפקידה כרגיל וכי תפסיק לכהן רק בצו בית משפט. "אני מתכוונת להישאר בתפקידי עד הבחירות על פי החוק ולהמשיך לשרת את המורים באופן מקצועי. מה שמחזק אותי שזו גם דרישת מורים, שכותבים לי שהם שמחים שעברתי לנח"ל, מודים לי על העשייה שלי ולא מוכנים לותר עליי".

מסיעת אמ"י נמסר: "מאז נבחרה יפה בן דוד לתפקיד המזכ"לית, קיימה עימה רוטמן מספר פגישות אשר בכולן דרשה רק דבר אחד: תפקיד במרכז ההסתדרות. לאחר שנענתה בשלילה, החלה לבדוק היכן תוכל להשיג את התפקיד שרצתה. לאחר שרוטמן הודיעה במספר פלטפורמות תקשורתיות על עזיבתה את הסיעה ומעבר לסיעה אחרת, היא קיבלה מכתב מטעם הסיעה אשר מקבל את עזיבתה והתפטרותה. לאחר שהבינה כי עקב התפטרותה היא אינה חברה עוד בוועידה של ההסתדרות המורים ומשכך אינה יכולה לכהן בכל מוסדות ההסתדרות המורים, לרבות בוועד הסניף ובוועדת הבחירות, היא החליטה לנסות ולחזור בה מהתפטרותה תוך שהיא מזגזגת ומתנערת מדבריה. דפוס ההתנהגות של רוטמן מוכיח דבר אחד, הדבר היחיד שמעניין אותה הוא תפקיד ואין לה כל עניין לשרת את עובדי ההוראה של סניף נתניה".

 

 

תמי רוטמן צילום ברמן
תמי רוטמן צילום ברמן

 

ואלו הסיעות

מספר סיעות מתמודדות בבחירות להסתדרות המורים: סיעת אמ"י בראשות יפה בן דוד, סיעת נח"ל בראשות גילה קליין, סיעה של מורים דתיים שבראשה עומד גד דעי, סיעת גמלאים, שלוש סיעות של מורים ערבים וסיעה של גננות.

תמי רוטמן עם אילנה גיני צילום רותי ברמן
תמי רוטמן עם אילנה גיני צילום רותי ברמן

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות