fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר עצורה בחשד לקבלת שוחד

הוארך מעצרה של פירברג בשישה ימים
מרים פיירברג (צילום: נורית מוזס)
מרים פיירברג (צילום: נורית מוזס)
מעצרה של ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר הוארך היום בבית משפט השלום בראשון לציון בשישה ימים, עד יום שני הקרוב. הארכת המעצר באה בתום חקירה ארוכה באזהרה. החשדות המיוחסים לראשת העירייה קשורים לעבירות שוחד מרמה, הלבנת הון ומס, מרמה והפרת אמונים בהקשר לתחום הנדל״ן בנתניה.
חוקרי המשטרה ורשות המסים עיכבו ארבעה חשודים נוספים – בכיר בעיריית נתניה, שני קבלנים וחשוד נוסף, מקורב לגורם בכיר בעירייה, וכן זימנו לחקירה חשודים נוספים. על פי החשד, פעלו הבכירים ומקורביהם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בנתניה בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים בלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס. הבוקר ערכו כוחות משטרה וחוקרי מס ההכנסה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. בנוסף, מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצורכי בקשות חילוט בהמשך. בית המשפט האריך אתמול את מעצרם של ארבעה חשודים בפרשה לתקופות של שלושה-תשעה ימים.
 פיירברג משמשת ראשת עיריית נתניה  ויו"ר הועדה המקומית  לתכנון ובנייה משנת 1998.
החקירה מתנהלת בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
"לא צריך לחגוג"

 חבר מועצת העיר חיים פרידריך: "צריך לפרק את מועצת העיר וכבר עכשיו להקפיא את פעילותה. יותר מדי אנשים במועצה מתנהגים כבובות ולא מגנים את מה שכבר נחשף לפני חודשיים. זו שתיקת הכבשים. הגיע הזמן שאחוזת פיירברג תפורק".

חיים פרידריך. משבר אמון עם ראש העיריה (צילום: רותי ברמן)
חיים פרידריך. משבר אמון עם ראש העיריה (צילום: רותי ברמן)

חבר מועצת העיר לשעבר אפרים בולמש : "אני מקווה ורוצה להאמין שהכל יתברר שלא כצעקתה. כי אם זה נכון זה רעידת אדמה בעיריית נתניה דבר שמחייב לפזר את העירייה ועריכת בחירות חדשות בהן אני לא אהיה מועמד. כל מה שאני חלמתי על פיתוח העיר מרים פיירברג ביצעה".שוש ערער חברת מועצת העיר לשעבר : "המצב הזה מצער מאד, מקווה בשביל כולנו שהחשדות יתבררו כחסרות בסיס".

יוני ג'ורנו (צילום: בני טפירו)
יוני ג'ורנו (צילום: בני טפירו)

ערן עפרוני פעיל שכונתי מנאות גנים: "אני חושב שלא צריך לחגוג, לתת לגורמים שעוסקים בנושא לבדוק ולחקור ולא לעשות מעכבר פיל לפני שהכול חשוף, בתקווה שהדברים יסתברו כלא מדויקים ונתניה תחזור לפעילות רגועה ומלאה. כולי תקווה שהנושא יתברר במהרה והעירייה תחזור לעסוק בעיקר, ניהול העיר".חזי ויסוקי פעיל בקרית השרון: "את לא תופתעי, גם כל אלה שיושבים בוועדה המקומית יזומנו, כל אלה שאחראים על הפיקוח, כל הקבלנים שבצעו חריגות בניה ואושר בדיעבד. כל שינויי יעוד, כל אלה שהתחמקו מתשלום ארנונה תעשייתית. והרשימה ארוכה".

יוני ג'ורנו, משפטן שהצהיר כי יתמודד לראשות העיר נתניה: "זה לא שמישהו באמת מתפלא מהמעצרים של החשודים,  וזה לא שלא היו שמועות, ולצערנו זה כמעט הפך לנורמה. עצוב לי מאוד שהגענו ליום הזה, אין לי ספק שזה קצה הקרחון. ועדיין חשוב לזכור שמדובר בחשדות. העצורים עדיין בחזקת החפות. טרם הוכח אחרת. מסתר ליבי אני מייחל שהם יצאו זכאים ויסתבר לכולנו שהכל היה שמועות. אני לא נאיבי ומשום מה על פניו נראה לי שאנחנו בעיצומה של פרשה מסועפת, בשיחות שלי עם חברי מועצה ובכירי עירייה יש תמימות דעים שככל הנראה זה התחלה של הסוף, פניתי במכתב למס' חברי כנסת וביקשתי שלאחר פגרת הכנסת יעלו לסדר את החוק להגביל כהונת ראש רשות לשתי קדנציות בלבד".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות