fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין מקום שהוא רחוק מידי

מעצימה אחרות. שלומית דהן צילום פרטי
מעצימה אחרות. שלומית דהן צילום פרטי

שלומית דהן (29) הפכה  לאושיה מקומית ודמות מעוררת השראה בעיר מגוריה, אור עקיבא. דהן, סובלת ממחלת ניוון שרירים מגיל 8, ומרותקת לכיסא גלגלים מגיל 12 מינפה את אהבתה לכדורגל וכעת, בנוסף לקבוצת הבוגרות שהיא מנהלת, דהן פתחה ומנהלת גם קבוצת כדורגל לנערות. ביום שני שעבר, הרצתה דהן בפני 120 שוטרים ממחלקות להכשרת זיהוי פלילי ושח"ם של המטרה, וסיפרה בפניהם סיפור חייה המחזק והייחודי.
20 בוגרות מתאמנות בקבוצה בחסות המאמן יוסי סופר באיצטדיון העירוני של אור עקיבא. קבוצת הנערות החדשה שהוקמה, מונה 16 בנות המתאמנות בבית ספר עציון בעיר והמאמן שלהן הוא רועי אבדיאן. "בדיוק את תופסת אותי באוטו עם הילדות, אנחנו בדרך לאימון ואני גם הנהגת…", מסבירה דהן, "קבוצת הבוגרות קיימת שלוש שנים ומגיעות אלינו בחורות מכל האזור, פרדס חנה, עתלית, זכרון יעקוב ועוד. הקבוצות מושכות אליהן מתעניינים, אני לא יודע אם זה בגלל הסיפור שלי אבל זה מצליח. קבוצת הבוגרות נמצאת כבר שנה שניה בליגה של ההתאחדות לכדורגל".

מעצימה אחרות. שלומית דהן צילום פרטי
מעצימה אחרות. שלומית דהן צילום פרטי

אין קושי שלא ניתן לעבור

בגיל 12, דהן נאלצה להפסיק את אימוניה והחלה להתנייד בכיסא גלגלים. "כשגילו אצלי את המחלה, היו לי שתי ברירות: לחשוב שלילי ולהיות טיפוס מריר או להתמודד ולהיות אדם שמח. בחרתי באופציה של השמחה. אני מכירה אנשים ומבלה. ההורים שלי התעקשו שאלמד בבית ספר רגיל, דחפו אותי להתמודד ואף פעם לא ראינו בשום דבר מכשול, אבל החלום שלי לכדורגל אף פעם לא הפסיק אז פתחתי את קבוצות הבוגרות ולפני כחודש את קבוצת הילדות", מסבירה דהן בלהט, "למרות המגבלה שלי, אני מחייכת. אני שואבת מהן כוח להמשיך וגם זו סוג של הגשמת חלום לכל אותן בוגרות וילדות שחולמות על כדורגל ואף פעם לא הגשימו את זה".
בימים אלו דהן גם יוצאת בסדרת הרצאות ברחבי הארץ. "עכשיו יש לי יותר מה לספר והמטרה כמובן זה להעביר את כל מה שאני חווה מהצד שלי לאנשים שלא רואים את זה, שהקושי זה משהו שהם לא יכולים לעבור אותו ואני כן משתדלת לא לשים את הקושי לפניי אלא לבוא עם הרבה אמונה, כוח, שמחה ואהבה והכי חשוב זה לתת מעצמך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות