fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה תוכנית פינוי-בינוי בגבעת אולגה

חצי מהדירות כבר נמכרו. הדחפורים בפעולה (צילום: חגי חיים)
חצי מהדירות כבר נמכרו. הדחפורים בפעולה (צילום: חגי חיים)

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה את תוכנית ההתחדשות העירונית בשיכון אזורים בשכונת גבעת אולגה, באמצעות פינוי-בינוי ותוספת יחידות דיור.
לאחר האישור בוועדה התקיים מפגש עם תושבי שכונת אזורים בנושא פינוי-בינוי, בהובלת מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון ובהשתתפות מהנדס העיר נדב הדר.
זיגדון בירך את המשתתפים על ההתקדמות בפרויקט שנועד לשפר את איכות החיים של תושבי אזורים. הוא עדכן את הנוכחים שהתוכנית אושרה בוועדה המקומית לאחר שעברה בחינה מדוקדקת במטרה לשמור על האינטרסים של התושבים ולוודא שליזם יש את היכולת הכלכלית להתחיל ולהשלים את הפרויקט. זיגדון הדגיש גם שהקשר הישיר בין היזם לכל דייר הוא קשר עסקי, ומומלץ להם לקרוא היטב ולהבין כל מסמך שהם חותמים עליו.
מדובר בתוכנית ששטחה כ-66 דונם, והיא מציעה התחדשות עירונית באמצעות פינוי-בינוי על-ידי הריסת 20 בנייני מגורים ותכנון שכונה חדשה הכוללת מגדלי מגורים, שימושים מסחריים, שטחים למבני ציבור ושטחים פתוחים ציבוריים.
כיום בנויים במקום 20 בנייני מגורים בני 4 קומות מעל קומת קרקע. סך הכל במתחם 352 יחידות דיור. הבינוי המוצע משלב בנייה מרקמית במבנה טורי בגובה 5 קומות ומעל מגדלי מגורים בני 35 קומות (34 קומות מגורים מעל קומה מסחרית), תוספת של 1,609 יחידות דיור עם מרתפי חנייה בהתאם לתקן החנייה. בסך הכל תכלול התוכנית כ-2,000 יחידות דיור, ובנוסף היא כוללת גם שלושה מגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור.
יצוין כי תוכנית המתאר להתחדשות עירונית בגבעת אולגה מקודמת על-ידי משרד הבינוי והשיכון ועיריית חדרה.
בהחלטת הוועדה המקומית צוין כי מדובר בתוכנית בעלת חשיבות ציבורית לאור תרומתה לשכונה ולרווחת הדיירים. לאור זאת, הוחלט להמליץ על הפקדת התוכנית בפני הוועדה המחוזית בתנאים, ביניהם עמידה בפתרונות אורבניים נאותים, מענה לצורכי ציבור, תשתיות, תנועה, מערך פנימי עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים, חנייה, בנייה ירוקה ועוד.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות