fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה תוכנית "ביאליק על הפארק"

ביאליק על הפארק. הדמיה
ביאליק על הפארק. הדמיה

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית חיפה בראשותו של הממונה על המחוז ויו"ר הוועדה המחוזית ,  יוסף משלב, החליטה לאשר את התכנית "ביאליק על הפארק" הכוללת כ- 4,500 יחידות דיור.

מדובר בתוכנית שיזמה עיריית קריית ביאליק ותוקם על כ- 950 דונם הנמצאים דרומית לכביש 79 ומצפון לשכונת גבעת הרקפות אשר משלימים רצף של שכונות ממזרח לכביש עוקף קריות.  זוהי תכנית ייחודית היות ומדובר באדמות פרטיות ולא באדמות מדינה.  התכנית כוללת חלוקה ל- 4 מתחמים וקובעת הנחיות להכנת תכניות מפורטות והוראות לאיחוד וחלוקה מחדש  של החלקות.

ביאליק על הפארק. הדמיה
ביאליק על הפארק. הדמיה

התכנית משלימה מערכת דרכים המחברת את שכונותיה המזרחיות של קריית ביאליק, וכן מתווה מערכת תחבורתית להסעת המונים וקישוריות לכבישים ארציים ומתווה חיבור עתידי לקריית אתא.התוכנית כוללת הוראות לטיפול  נופי ואקוסטי בסמיכות לכבישים ראשיים, יצירת מעברי דרכים לשכונה כולל מטרונית וחיבורה למערכת הדרכים העירונית כולל לשכונת "נאות אפק" שנבנית בצפון- מזרחה של העיר. התכנית כוללת מבנה ציבור, מסחר ומשרדים, ספורט ונופש,  שטחים פתוחים נרחבים, בהם פארק שכונתי מרכזי וחלק מהשטח הפתוח העירוני. את התוכנית ערכו פוגל – שוהם אדריכלים וצוות יועצים רב תחומילתכנית הוגשו התנגדויות שעיקרן היבטים שמאיים ותחבורתיים. הוועדה החליטה על קבלת ההתנגדויות באופן חלקי.

ראש העיר, אלי דוקורסקי,  ציין כי מדובר בתוכנית בנייה הגדולה ביותר על הקרקעות הפרטיות שהופקדה בעיר מזה עשרות שנים וכי היא משלימה אישורן של 11,000 יח' דיור חדשות שבנייתן אושרה בשנתיים האחרונות, מתוכן כ- 7500 יחידות דיור במסגרת "הסכמי הגג".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות