fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תערוכה חדשה של דורון וולף, בגלריה במבואה, באולם המופעים בקיבוץ יפעת אוצרת: נועה צורן

צילום- שאול רחמים.

 

תערוכה חדשה, תשיעית במספר, נפתחה בגלריית האמנות במבואת אולם המופעים של המועצה האזורית עמק יזרעאל בקיבוץ יפעת. את התערוכה אוצרת  נועה צורן מגבת, במסגרת פרויקט 'אוצר.ת אורח.ת' של מחלקת התרבות במועצה.

בתערוכת היחיד החדשה של דורון וולף הוא מציג סדרת עבודות של ציורי שמן מהשנים האחרונות. בעבודותיו  וולף "צד" אל ציוריו רגעי חיים שמתקיימת בהם הבנאליות של הסינתזה בין המלאכותי לטבעי. סביבה בה התערבות האדם ניכרת בתאורה הסינטטית, בהסדרת תנאי החיים בפנים הבית ובנוכחותו של הכלב, חיית הבית, ובבחינת מבטם של בני האדם אל הטבע ", דרך עבודות המתארות קבוצות של אנשים  מתבוננות בדיורמות באולם המוחשך, המכילות שחזורי חיים, שיא באמנות הפחלוץ. הדיורמות שנקראו בידיי קרל אקלי, האמריקאי, מחלוצי אמנות הפחלוץ "חור ההצצה אל הג'ונגל"ii מתיימרות להביא אל טבורה של העיר את בית הגידול של חיות הפרא והבר, מציעות לצופה הצצה אל הידע ואת הידע כאמת. למעשה עבודות אלו של וולף מתארות סצנות של "טבע מת", בצרפתית Nature Morte, בדומה למשיכה למסורת ציורי "טבע דומם", באנגלית Still Life, שמופיעים ביצירותיו לאורך השנים. בדומה לאמן הפחלוץ מבקש דורון לגלות איך יש לתאר בית בו חיים זוג גברים וכלב? דרך מניפולציות ומעבר בין מתווכי מציאות, מבקש לאתגר את הצופה במבט ישיר, מציצני אל בין הסדינים של חייו לספק לו "חור הצצה אל הג'ונגל".

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ברך בתחילת התערוכה ואמר: "נקודת המבט של דורון מרתקת כי זו פעם ראשונה שהאמן מתבונן בתהליך ההתבוננות עצמו – קהל שמתבונן ביצירות במוזיאון ובעצם מתבונן במתבוננים" לצד אלו, אמר בצר כי "הקשר של דורון לעמק בולט גם בציוריו ובהשתתפותו מדי שנה בתערוכת אמני העמק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות