fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תערוכה חדשה באולם המופעים יפעת: "שתלתם מרקמים בי"

תערוכת יחיד צבעונית במיוחד של האמנית שרה אבנין גנישר מקיבוץ יפעת, במבואת אולם המופעים של המועצה האזורית עמק יזרעאל. אוצרת: עינת קלייפלד
'חוט משי אדום קשור אל חיי' (צילום: נמרוד גנישר)

תערוכת יחיד צבעונית במיוחד של האמנית שרה אבנין גנישר מקיבוץ יפעת מוצגת בימים אלה במבואת אולם המופעים של קיבוץ יפעת. התערוכה היא חלק מפרויקט "אוצר.ת אורח.ת" שמובילה מחלקת התרבות במועצה, בגלריה החדשה שמציגה את אמני העמק.

עבודותיה עזות הצבע של שרה אבנין גנישר עוטפות בחום את המתבוננים ביצירות. האמנית שוזרת ומטמיעה בהן את מרקמי חייה באמצעות שימוש בחומרים מגוונים, בבדים, בסיבים ובחוטים. התשוקה לסיבים, לבדים ולחוטים החלה אצל אבנין גנישר בתקופת הילדות, כבת צעירה למשפחה יוצאת מרוקו ובה ארבע בנות ובן, במעברה ואחר כך בעיר רמלה.

היא ספגה אל תוכה את דמות אימה, אישה צנועה ששמחה לעזוב את מרוקו ולעלות לארץ ישראל, והייתה עסוקה בגידול הילדים ובטיפול בבית, ואת דמותו הפטריארכלית של אביה שדאג למשפחה ולפרנסה. כשמלאו לה 14 ואחותה האחרונה נישאה, היא עברה לקיבוץ גניגר, למרות התנגדות הוריה אשר חששו מהמעבר. בגניגר, אומצה שרה בחום ובאהבה כילדת חוץ, התגייסה לצבא, ולאחר נישואיה עברה לקיבוץ יפעת, שבו גידלה את ילדיה ועבדה כמורה מחנכת בבית-הספר האזורי.

לאורך השנים, אבנין גנישר פיתחה סגנון אישי ייחודי שבאמצעותו היא מבטאת את עולמה הפנימי. עבודותיה מביעות עיסוק בתכנים אישיים כמו המזרחיות, זיכרונות ילדות ודמות אימה השבה וחוזרת באופנים שונים, לצד תכנים אוניברסליים וכלליים.

כזו אני (צילום- נמרוד גנישר.)
'כזו אני' (צילום- נמרוד גנישר)

"אני אוהבת צבע" סיפרה, "צבע הוא תמצית החיים עבורי אותה אני מטביעה בעבודות שלי. הרבה פעמים הצבע הוא המוביל אותי בעבודותיי". הצבע נוכח בכל עבודותיה וכך גם בחייה האישיים. המילים הנשזרות בעבודותיה מחזקות ומדגישות משמעויות אישיות, עד שבחלק מהן הן הופכות ליצירה עצמה מעצם הנחתן על הבד.

רחלי אבידב, מנהלת מחלקת התרבות: "שרה אמנית צבעונית וססגונית, עבודותיה הן חגיגה של צבע ועושר של מרקמים. הודות לאוצרות המדויקת של עינת קלייפלד, המבקרים יזכו לחוויה עשירה ומרחיבת נפש".

התערוכה תוצג באולם במשך חודשיים, בימי ראשון ושישי, בין השעות 09:00-13:00 וביום שבת בין השעות 10:00-13:00 ופתוחה לקהל ללא תשלום בשעות פתיחת האולם ובהתאם לתקנות התו הסגול. הכניסה בהרשמה מראש

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות