fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזכות התכנית של "פותחים עתיד"

הנער שבעט במסגרות, חולם להפוך לדמות חינוכית בעקבות העזרה והתמיכה שקיבל בגיל צעיר
שי טוחן צילום הדר ונציה
שי טוחן צילום הדר ונציה

תכירו את שי טחן, בן 24 מהצפון, שבקרוב יטוס למחנה קיץ בניו יורק, מטעם יהודה הצעיר. מאז שהיה צעיר, חווה שי קושי במסגרות, במיוחד בבית הספר שבו למד בראש פינה. הוריו שהתעסקו בחינוך מיוחד והיו מעורבים מאוד, לא מצאו את הדרך לעזור לו, עד שהציעו להם להצטרף לתכנית של עמותת פותחים עתיד, חברת בת של הסוכנות היהודית הפועלת לתת הזדמנות שווה לכל ילד וילדה בפריפריה החברתית והגאוגרפית.

"אני זוכר שהבית שלי היה מושלם, אין לי מילה רעה אחת להגיד עליו. אבל לא מצאתי את עצמי במסגרת, שהרגשתי שלא רואים אותי בה. עד שפותחים עתיד הצמידו לי נאמנה מדהימה בשם רחל פיניש. רחל סייעה לי רבות ודיברה איתי תמיד בגובה העיניים וזה בדיוק מה שהייתי צריך. עד היום אני זוכר אותה כדמות הכי משמעותית בוגרת שהכרתי בבית הספר", מספר שי.

שי התקבל לתכנית בכיתה ה' ורחל פיניש הנאמנה ליוותה אותו עד שסיים את בית הספר היסודי. רחל ליוותה את שי בבית הספר, במפגשים בבית המשפחה ובמפגשים עם קבוצת ילדי פותחים עתיד. התמיכה והליווי שקיבל מהנאמנה שלו רחל והחיזוק והפרגון מההורים שלו שהיו שותפים לתהליך, סייעו לו להתמודד עם האתגרים ולקבל כלים שאפשרו לו לצמוח ולתפקד במסגרת והכינו אותו לתיכון ולצבא.

כשהתגייס לצה"ל, נלחם והתעקש על התפקיד שרצה, הפך למדריך סימולטור בבה"ד 10 של חייל הרפואה והרגיש שעשה שרות משמעותי.

'פותחים עתיד' הינה עמותה, חברת בת של הסוכנות היהודית הפועלת משנת 2006, ב-36 ישובים בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. פותחים עתיד פועלת להעניק לילדים ומשפחותיהם בטחון, כלים והזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם תוך הנגשת השירותים החברתיים, עידוד מעורבות משפחתית ויצירת סביבה חינוכית תומכת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות