fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעבדות לחירות

עו"ד דיאנה פז, הבעלים של משרד עורכי דין דיאנה פז ושות', הממוקם בעפולה, מתמחה בייצוג וליווי החייבים בהליכי חדלות פירעון, הוצאה לפועל והסדרים מול הבנקים והנושים השונים, מתייחסת למציאות בו נגיף הקורונה הביא אנשים רבים למצב בלתי אפשרי, ומבהירה כי "גם במצבים הכי שחורים, באמצעות ייעוץ משפטי נכון ניתן לראות את האור בקצה המנהרה".
יש לה טיפ לחייבים. עו"ד דיאנה פז (צילום: מור יוסף)
יש לה טיפ לחייבים. עו"ד דיאנה פז (צילום: מור יוסף)

במשך שנים עסקה עו"ד דיאנה פז בייצוג הבנקים בהליכי גבייה מול החייבים השונים, וכן היתה בכובע של המנהל המיוחד, מי שמפקח למעשה על החייבים במסגרת הליך פשיטת רגל וחדלות פירעון. היום כשהיא עברה לצידם של החייבים, לאחר שנים של ניסיון וידע שצברה, היא מעניקה ליווי וייצוג משפטי מקיף ליחידים שנקלעו לחובות בהליכי חדלות פירעון, הוצאה לפועל והגעה להסדרים מול הבנקים והנושים השונים.

מיהו קהל היעד שמגיע למשרדך לקבלת ייעוץ?

מדובר באנשים המתמודדים עם נטל חובות מהקל ביותר אל הכבד ביותר. אנשים בעלי חובות בהוצאה לפועל, אנשים המעוניינים להגיע להסדר מול  הבנקים, וגם רבים אחרים שמעוניינים לפתוח בהליכי חדלות פירעון ולקבל הפטר לחובותיהם-בהתאם לחוק חדלות פירעון החדש שעשה מהפכה בעולם החייבים ומסייע להם לפתוח דף חדש.

באילו סוגי חובות מדובר לרוב?

סוגי החובות וגובהם משתנים מאדם לאדם. לרוב מדובר בחובות לבנקים עקב נטילת הלוואה שמתקשים להחזיר או תשלומי משכנתא שלא מצליחים לעמוד בה, אבל בהחלט ישנם חובות גם לחברות אשראי, חברות כבלים, טלפון ולאנשים פרטיים שנטלו מהם הלוואה או קיבלו מהם שירות כלשהו.

למשל, ייצגתי לאחרונה חייל שצבר חובות לחברות אשראי וטלפון, הרבה לפני הגיוס ובתום לב. במסגרת הייצוג הצלחנו להגיע להסדר נוח  עם הנושים וכל תיקי הוצאה לפועל שהיו פתוחים נגדו נסגרו. חייב אחר שייצגתי קרס כלכלית לפני 20 שנים. החובות במקרה הזה היו לאנשים פרטיים ולספקים השונים. כל השנים הללו התמודד החייב עם תיקי הוצאה לפועל שהלכו ותפחו, והגיעו למימדים אסטרונומיים  של כ 800,000 ₪ בגלל הריביות. במסגרת ההסדרים עם הנושים רוב החוב נמחק, תיקי הוצאה לפועל נסגרו והחייב יצא לדרך חדשה. 

נגיף הקורונה, הביא לעליה משמעותית בהיקף החייבים?

נגיף הקורונה ושלושת הסגרים שהוטלו במדינה, הובילו אנשים רבים למצב  כלכלי נוראי ובלתי אפשרי. רבים הוצאו לחל"ת ולא חזרו, המון אנשים פוטרו ממקום עבודתם, אנשים נורמאטיביים מתקשים לפתע להחזיר הלוואות, מתקשים לסיים את החודש. הייתה התחשבות מסוימת לפחות מצד הבנקים בכך שאפשרו לדחות את תשלומי ההלוואות ולהקפיא תשלומי משכנתא למספר חודשים, בסופו של יום אנשים צריכים לחזור ולשלם, החוב הרי לא נעלם, אלא רק מוקפא. 

אנשים עצמאיים בעלי עסקים קטנים כגדולים נקלעו לקשיים שלא הצליחו להתרומם מהם, וכך עסקים רבים פשוט קרסו. אנשים שמו את כל כספם  על מנת להקים עסק, ובמציאות של קורונה פשוט לא היה להם סיכוי לשרוד.

ליווי וייצוג משפטי מקיף. עו"ד פז (צילום: פרטי)
ליווי וייצוג משפטי מקיף. עו"ד פז (צילום: מור יוסף )

דחיינות לאחרי החגים, לאחרי הקיץ, לאחרי הקורונה…

אני שומעת לא אחת מצד החייבים, אמירות כמו: "נטפל בחובות אחרי פורים, אחרי פסח, אחרי שיהיה לי זמן להתעסק בזה וכו'.."   אין כל ספק כי הקושי הראשוני הוא למעשה לקום ולומר, יש לי חובות! ואני צריך לטפל בחובות שלי ולפנות לייעוץ משפטי שיסייע לי בכך"! הטעות שרבים עושים היא לדחות את ההתמודדות עם החובות, שבינתיים תופחים עוד ועוד ומחמירים את מצב החייבים.

האם כל החייבים מצליחים לסגור את החובות שלהם?

אני מאמינה שעם ליווי משפטי מקצועי וראוי של עורך דין  בעל ידע וניסיון נרחבים, ספציפית בתחומים אלו, וספציפית בייצוג וליווי חייבים, ניתן לסייע לחייב לסיים עם החובות ולפתוח דף חדש בחיים. כמובן שהכל תלוי מקרה, לעיתים ניתן לסגור את החובות באמצעות הגעה להסדרים עם הנושים השונים בלי לפנות להליכי חדלות פירעון, ולעיתים כשאין ברירה אחרת, ניתן לעשות זאת באמצעות הליכי חדלות פירעון, בהתאם לחוק חדלות פירעון החדש, ע"י קבלת הפטר לחובות בסוף ההליך.

החשש מהסטיגמה של "פושט רגל", חשש  מלהיות מוגדר כ"לקוח מוגבל"

שנים רבות להיות מוגדר כפושט רגל  נתפס כסטטוס מביש. המציאות של היום מכתיבה אחרת. היום ברור כי אדם שצבר חובות ובחר לפנות  להליכי חדלות פירעון, אין מדובר במעשה מביש, כזה שצריך להסתייג ממנו, נהפוך הוא! ועל כך מעיד החוק החדש. חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח-2018)  שנכנס לתוקף לפני כשנה, הוא תומך בשיקום החייב שנקלע לחובות ומסייע לו לצאת לדרך חדשה.

גם קיומו של החשש מלהיות מוגדר כ"לקוח מוגבל", הרי להיות מסווג תחת הגדרה זו לא נובע מהעובדה כי החייב פנה להליכי חדלות פירעון או הגיע להסדרים מול נושיו. הגדרה זו של חייב נובעת כבר מעצם קיומם של החובות עצמם בהוצאה לפועל,  ולא תלויה בהאם החייב פנה להליכי חדלות פירעון או אם לאו.

יצאנו לאחרונה מהסגר השלישי, אנשים רבים מצויים במצב של חוסר וודאות תעסוקתי, כלכלי ורפואי. האם עבור אדם שמתמודד עם חובות, זהו התזמון הנכון לטפל בחובות?

בהחלט! עכשיו זה הזמן. בעזרת החיסונים אנו נשוב לאט לאט לשגרה, לצד הקורונה בחיינו. זהו זמן מצוין ונכון לפנות לנושים ולהגיע איתם להסדרי חובות, או ככל שיש צורך לפנות להליכי חדלות פירעון ופשוט לשים סוף לחובות. לדחות את ההתמודדות עם החובות הוא לא פתרון. אנו בתקופה של  חג הפסח, חג החירות. אין זמן מתאים יותר מעכשיו להחליט לצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות. לצאת לחירות!

יש לה טיפ לחייבים. עו"ד דיאנה פז (צילום: פרטי)
יש לה טיפ לחייבים. עו"ד דיאנה פז (צילום: מור יוסף )

מי שבוחר לפנות להליכי חדלות פירעון על פי החוק החדש, מה מצפה לו?

במסגרת החוק החדש- בתום התהליך החייב מותיר את חובותיו מאחור ופותח דף חדש. החוק מאפשר לחייב לנהל אורח חיים רגיל, במסגרתו החייב עובד, כשכיר או כעצמאי, ולצד זאת על החייב יהיה לשלם מדי חודש לטובת הנושים הסכום שיוטל עליו בהתאם ליכולתו ולהכנסתו הפנויה. החייב יגיש דוחות מדי חודשיים על הוצאותיו והכנסותיו, וישתף פעולה עם בעלי תפקיד שילוו את ההליך. החוק החדש מושיט את ידו לחייב, שנקלע לחובות ומאפשר לו לקום על רגליו מחדש, ולהתחיל מחדש.

מה הטיפ שלך למי שחושש ומתלבט מה לעשות עם החובות שנוצרו?

הטיפ שלי הוא תעזרו לעצמכם לסיים עם החובות. אל תחכו, הזמן לא עובד לטובתכם. פנו לייעוץ משפטי שילווה אתכם וינחה אתכם מהתחלה ועד הסוף, הירתמו לתהליך. אם תעשו זאת נכון  אתם תצליחו! לליווי משפטי ע"י עורך דין יש משקל משמעותי ביותר, ועל כך אסור להתפשר.

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות