fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שירה שוואט תלמידת כיתת י"ב באורט אורן עפולה, מצטיינת בהתנדבות לקהילה

היא תלמידה מצטיינת במגמת רפואה וביולוגיה, מתנדבת ופעילה חברתית וחיית רשת עם 20 אלף עוקבים באינסטגרם *ואם זה לא מספיק אז לאחרונה זכתה במקום הראשון בתחרות ארצית של רשת 'אורט' כמצטיינת חברתית
שירה שוואט (צילום עצמי)
שירה שוואט (צילום עצמי)

השבוע התבשרה שירה שוואט תלמידת כיתה י"ב במגמת רפואה וביולוגיה בתיכון 'אורט אורן' בעפולה עילית לאחר שנבחרה מבין עשרות מועמדים למצטיינת ארצית בפעילות התנדבותית למען הקהילה ומעורבות חברתית בשל יוזמות פעילויות ושורה של אירועי התנדבות שקיימה למען החברה והקהילה בעפולה.

עבור משפחתה, חבריה והצוות החינוכי של בית הספר אין מדובר בהפתעה, להיפך, לתחרות הגישה אותה מנהלת בית הספר "אורט אורן", איריס אהרון דוד, בהמלצת המחנכת הכיתתית זאת ללא ידיעתה של שירה המופתעת.

חידה ושמה שירה

שירה שוואט היא סוג של חידה. מצד אחד אומן בנפשה החולמת לשחק בתאטרון ומצד שני תלמידה במגמת רפואה וביולוגיה של בית הספר. שילוב של רוח וריאלי הארדקור. ולא רק,

במסגרת העשייה החברתית הענפה של שוואט היא משמשת גם בתפקיד יו"ר מועצת תלמידים עירונית, עורכת סרטונים לרשת בשעות הפנאי ובאופן לא מפתיע יש לה לא פחות מעשרים אלף עוקבים באינסטגרם.

"בתקופת הקורונה ערכתי סרטונים על העשייה הבית ספרית בזמן הקורונה", מספרת שירה ומוסיפה: "כשיש משהו שחשוב לי להציף, לעלות למודעות ולהשפיע על סדר היום, אני מעלה לסטורי באינסטגרם לדוגמה אירועי האלימות האחרונים בארה"ב".

שוואט הוסיפה: "אני משתמשת בבמה ובחשיפה על מנת להציף את הבעיה בנושאים חברתיים שקרובים לליבי וחשובים לכולנו".

הקשר עם ניצולת השואה חנה

בנוסף התנדבה בעבר במשך שנתיים במד"א אך עושה רושם שחלקה בתכנית "מחוברים" במסגרתה בני נוער פועלים להפגת בדידותם של ניצולי השואה היא שזיכתה אותה בפרס ההצטיינות המחמיא.

במסגרת התכנית התנדבה שוואט להגיע לבתי ניצולים בקביעות, על מנת לקיים עמם קשר חברתי קבוע להפגת הבדידות וללמד אותם מיומנויות מחשב וגלישה באינטרנט.

אט אט נקשר ליבה של שירה בזה של ניצולת השואה חנה וילאמס איתה הייתה נפגשת באופן קבוע. "במפגשים עם חנה הפגנו לה את רגעי הבדידות לימדנו אותה לעבוד על מחשב כדי לתקשר עם הנכדים באמצעות הסקייפ, להיכנס לרשתות החברתיות והיא מצדה לימדה אותנו לבשל וגילתה לנו מתכון סודי שלה לבישול קציצות".

לגעת בסיפור של סבא

המפגש והקשר האישי שנוצר עם ניצולת השואה חנה וילאמס, פתח לה צוהר לפצע שלא העזה לפתוח מעולם. סיפורו של סבה ניצול מחנה אושוויץ שמעולם לא סיפר את סיפורו ולא דיבר על התקופה הנוראית. המפגש עם ניצולת השואה הפיל עבורה את חומות הפחד, אט אט החלה לגעת להיחשף לסיפורים אודות סבה ואודות השואה עד שקיבלה את ההחלטה לצאת למסע בפולין.

"זו חוויה מטלטלת שאני עדיין לא מעכלת אותה. חוויה עוצמתית רגשית של רגשות שהיו חבויים בי ולא העזתי לגעת בהם.  במסע מצאתי את עצמי רגע בוכה ורגע צוחקת. מערבולת רגשות שבסופו של תהליך רק חידדה אצלי את העוצמות הטמונות בנו כעם ואת חשיבות הנתינה ההתנדבות והערבות ההדדית".

בבית הספר הטביעו בי חותם

בחודש מרץ הבא היא תתגייס לצה"ל ואת פרק הזמן שנותר לה בין סיום לימודיה בתיכון ועד לגיוס היא מתכוונת לנצל, איך לא, לפעילות התנדבותית במעון לילדים.

"הזכייה היא לא רק שלי. רשת אורט, הנהלת בית הספר והצוות המדהים לצד האווירה והאנשים שמלווים אותי הטביעו את חותמם באופן שילווה אותי לכל אורך חיי. אני יוצאת מפה עם סל כלים להצלחה בחיים כשהמסר שלי חד וברור: לכו להתנדב זה החוסן שלנו, היכולת לתת ללא תמורה היא תחושה מנצחת", אומרת שוואט.

שאוט מוסיפה ומסכמת: "מי שהתנדב פעם אחת מבין שהתנדבות היא נשמת אפה של החברה, זה מה שבנה אותי כנערה. התרומה לקהילה ולחברה מאוד מפרה ומעצימה. אין תמורה גדולה יותר מאשר לעסוק בנתינה ואין תרומה גדולה יותר מהתנדבות שהיא גדולה מכל עשייה אחרת.

"היא אומרת ש"אני מקפידה לקיים כל הזמן  קשר מול קבוצות של  תלמידים מכל רחבי הארץ שמתנדבים במיזמים חברתיים זה המנוע לחיים, אני כל כך אוהבת את התקופה הזו של חיי הלוואי ויכולתי להישאר תלמידה לנצח".

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות