fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: 93.6 אחוזי גביית ארנונה גם בשנת קורונה

מצוינות בניהול הרשות בכלל ובניהול כספי מקצועי ואחראי בפרט, מתבטא גם בשוויון בחלוקת הנטל בין התושבים ובתרבות מוסר תשלומים גבוה עם אחוזי גביית ארנונה גבוהים בסך של 83.6 מיליון שקלים שאפשרו לרשות לסיים באיזון תקציבי שנה רביעית ברציפות גם לאחר מתן הנחות על פי חוק בסך 13.5 מיליון שקלים
ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה (צילום יח"צ)
ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה (צילום יח"צ)

מגדל העמק ממשיכה להוביל באחוזי גביית ארנונה ולמגר את תופעת סרבני התשלומים. לפי נתוני מינהל הכנסות עולה כי במהלך שנת 2020 עומד שיעור הגבייה העירוני על כ-93.6 אחוזים. בתרגום לשקלים, אחוזי הגבייה משקפים הכנסות שוטפות בסך של 83.6 מיליון ₪.

70% מההכנסות בארנונה מתקבלות מהתעשייה הפורחת בשלושה אזורי תעשייה במגדל העמק הכוללת למעלה מ-60 מפעלים ובתוכם מספר מפעלי ענק בתחום היי-טק בשטח של 50 אלף מ"ר ויותר, המעסיקים בין 1,500 ל-2,000 עובדים כל מפעל.

עוד נודע כי הארנונה במגדל העמק מתחלקת ל- 70% מתעשייה, עסקים ומסחר ו-30% ממגורים. חשוב לציין כי בכל שנה מעניקה הרשות לתושבי העיר הזכאים להנחה בארנונה על פי חוק בסך 13.5 מיליון שקלים המהווים 6.6% מכלל תקציב הרשות.

כידוע, הרשות אינה מוסמכת לעלות או להפחית את מחיר הארנונה ללא אישור משרד הפנים ואינה רשאית להעניק הנחות או פטור ללא אישור. במהלך משבר ה"קורונה" משרד הפנים הנחה את הרשות להעניק פטור מארנונה לתעשייה ולמסחר למשך 3 חודשים בשיעור של 12.5 מיליון שקלים.

משרד הפנים מחמיא למגדל העמק ומביא אותה כדוגמא לרשות שמתנהלת באופן מקצועי מבלי להסתתר מאחורי תירוצים של הדירוג הסוציואקונומי, הרכב אוכלוסייה ועיר קולטת עלייה.

הכנסה של 83.6 מיליון ש"ח. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק
שיעור גבייה גבוה. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

תעריף ארנונה נמוך יחסית בהשוואה לערים רבות

בעיריית מגדל העמק ציינו השבוע בסיפוק כי שיעור הגבייה הגבוה שנרשם מדי שנה מלמד על תרבות מוסר תשלומים גבוה שהשתרשה בקרב תושבי העיר, ומיגור תופעת סרבני התשלומים שהלכו ונעלמו עם השנים. מדובר למעשה בצדק חברתי במובן של "חלוקת נטל' צודקת כך שכל התושבים משלמים ארנונה כחוק ונהנים משירותי הרשות.

יש לציין כי תעריף הארנונה למגורים הוא אחיד בכל רחבי העיר ועומד כיום על 40.79 ₪ למ"ר לשנה, תעריף הנחשב ליחסית נמוך בהשוואה לערים רבות אחרות ברחבי הארץ.

ראש העיר אלי ברדה בירך את עובדי מינהל הכנסות בניהולו של מאיר לחיאני וגזבר העירייה מנחם עוז והוסיף: "מגדל העמק מהווה מוקד תעסוקה אזורי המאפשר מקומות תעסוקה לתושבים עם שיעורי אבטלה נמוך בעיר וגם כמקור הכנסה לרשות מארנונה בעיקר מהתעשייה המאפשרים לרשות להשקיע יותר בחינוך וברווחה וגם להעניק שירותים טובים ואיכותיים לכלל לתושבים".

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות