fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק נפרדת

שישה מתושבי העיר מהמשפחות המייסדות, החשובות והמכובדות של מגדל העמק הלכו בחודש האחרון לעולמם. ראש העיר אלי ברדה ספד להם
מרה פבזנר (צילום: דוברות עיריית מגדל העמק)
מרה פבזנר (צילום: דוברות עיריית מגדל העמק)

יצחק אלבז ז"ל
כל תושב מגדל העמק הכיר את קולו של הפייטן, בין אם לימד אותו לקראת בר המצווה או שהוזמן לשבת חתן כדי להנעים את האוזן בפיוטים ושירים בקול הייחודי שלו. לאחרונה נפרדה מגדל העמק מאחד התושבים המוכרים והאהובים של העיר. למרות שבשנים האחרונות מצבו הבריאותי הדרדר, הקפיד יצחק להגיע לפעילויות במרכז יום לקשיש עם חיוך על הפנים ולשדר אופטימיות עד יומו האחרון. יהי זכרו ברוך.

מרה פבזנר ז"ל

מגדל העמק נפרדה השבוע ממרה פבזנר שהלכה לעולמה בגיל 104. במסגרת המסורת של ביקור ותיקי העיר ביקר ראש העיר אלי ברדה יחד עם סגן ומ"מ ראש העיר סרגיי אוקלנדר ורחל מולר מ"קרן לידידות" לביתה של מרה כדי לאחל לה מזל טוב בהגיעה לגיל 100 לפני 4 שנים.

מרה פבזנר (צילום: דוברות עיריית מגדל העמק)
מרה פבזנר (צילום: דוברות עיריית מגדל העמק)


מרה פבזנר נולדה בשנת 1917 בסנט פטרסבורג. במהלך שהותה ברוסיה הצליחה לרכוש תואר ראשון והוכשרה למהנדסת פיזיקה. בשנת 1946 הכירה את בעלה לעתיד ואב שתי בנותיה – מרינה וליזה. בשנת 1990 עלתה יחד עם משפחתה למגדל העמק. מהר מאוד הסתגלה למציאות החדשה וידעה שעשתה את ההחלטה הנכונה.

צביה מוצפי ז"ל

צביה נולדה בעירק. בשנת 1953 עברה צביה למגדל העמק ממעברת רמת ישי. מהמשפחות הראשונות המייסדות של העיר. בבעלות משפחתה הייתה החנות הראשונה לחומרי בניין בעיר. צביה כתבה ספר במהלכו תיארה את כל ילדותה בעירק, ההתמודדות עם המלחמה, העלייה ארצה והתאקלמות בארץ ישראל ובמגדל העמק.

חנינה בן מויאל ז"ל

חנינה עלתה בשנת 1953 ממרוקו והגיעה בשנת 1954 למגדל העמק. חנינה הייתה בשלנית בחסד בחדר האוכל של ביה"ס "גיורא יוספטל" והאכילה פיות רבים. חנינה הייתה מוכרת בעיקר כאשתו של אברהם בן מויאל ז"ל, בעל מכולת מוכרת בעיר שרבים מתושביה הגיעו לקנות בה. בשנת 73 שכלה את בנה יעקב ז"ל במלחמת יום הכיפורים. חנינה הייתה רעייה תומכת ואמא מסורה לעשרת ילדיה. היא הייתה אישה נעימת הליכות. טוב ליבה, נדיבותה וצניעותה הלכו לפניה. בחג הפסח נפטרה חנינה כשהיא בת 94 כשבני משפחתה האוהבים סביבה.

יוסף בוסקילה ז"ל

יוסף עלה לארץ בשנת 1955 והגיע למגדל העמק. היה בעל המכולת הראשונה ביפה נוף. יוסף שימש כראש חברת קדישא במגדל העמק וחבר מועצת העיר. במהלך חייו גר במיאמי במשך 25 שנה במהלכן הקים מספר בתי כנסת וחזר ארצה למגדל העמק.

סימון מלכה ז"ל

סימון עלה בשנת 1962 והצטרף לבני משפחת מלכה שהתגוררו במגדל העמק ועבד במפעל "נשר בירה". שימש כאח וכאב לאחיו ואחיותיו ואימו, כעמוד התווך למשפחה. חבריו מספרים כי סימון התמודד שנים רבות עם פציעה קשה מתקופת מלחמת שלום הגליל כחייל מילואים, פעל בחייו למעשי חסד רבים והתחזק באמונתו. סבא סימון, היה סב ל- 10 נכדים אותם הקפיד לחנך ולפנק כסב גאה, נכדים שלאורו משרתים ביחידות מובחרות.

סיימון מלכה (צילום: באדיבות המשפחה)
סיימון מלכה (צילום: באדיבות המשפחה)

אלי ברדה ראש העיר השתתף בהלוויות, ניחם את המשפחות ואמר: "מדובר בדור מיוחד של אנשים מיוחדים. מהמשפחות המייסדות של מגדל העמק ולהם זכויות רבות בהתפתחותה של העיר. משפחת מגדל העמק משתתפת בצער המשפחות".

יהי זכרם ברוך!

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות