fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק זוכרת

בערב יום הזיכרון לא יתקיים טקס פיזי בשל מגבלות הקורונה. במקום זאת, בנות המכינה הקד"צ יכינו עמדות זיכרון מיוחדות, שיוצבו בבתי משפחות החללים. ליד העמדות יעמדו משמרות זיכרון של מתנדבים מהעיר, תלמידי אורט רוגוזין וחניכות המכינה
שיתוף פעולה מרגש (צילום: אלבום פרטי)
שיתוף פעולה מרגש (צילום: אלבום פרטי)

שיתוף פעולה מרגש בערב יום הזיכרון במגדל העמק, לכבוד הנופלים ובני משפחותיהם: בהיעדר יכולת לקיים טקס זיכרון פיזי מרובה משתתפים, בשל מגבלות הקורונה שעדיין בתוקף, תעמיד העירייה, באמצעות היחידה להתנדבות, עמדות זיכרון מיוחדות בבתי המשפחות. את העמדות מכינות חניכות המכינה הקדם צבאית "מכינה ישראלית", שפועלת בעיר, בשיתוף בית יד לבנים.

על הפרויקט החלו לעבוד עוד לפני חג הפסח. חניכות המכינה הגיעו להשתלמות בבית יד לבנים, ערכו סיור במקום והתוודעו מקרוב לסיפוריהם של שלושה מהנופלים. עמדות הזיכרון שהכינו בימים האחרונים כוללות כל אחת תמונה של הנופל, נר נשמה, דגל ישראל ופרחי ורדים. בערב יום הזיכרון, אחרי הצהרים, תגענה החניכות לבתי המשפחות, ותצבנה את העמדות.

בהמשך יישארו בחלק מהבתים ויעמדו כמשמרת זיכרון ליד העמדות שהכינו, ולאחר הצפירה יצפו יחד עם המשפחות בטקס הווירטואלי שתקיים העירייה. בבתים אחרים יעמדו כמשמרת זיכרון תלמידי תיכון אורט רוגוזין, ולצדם מתנדבים בוגרים.

"אנחנו מחפשות את ההזדמנות החינוכית ואת החיבור לקהילה בכל דבר שאנחנו עושות"

"שיתוף הפעולה עם יד לבנים והיחידה להתנדבות מאפשר לחניכות ולנו, הצוות, לקחת חלק גדול בדבר בעל חשיבות רבה", אומרת גל שביט, מדריכה במכינה, "אנחנו שמחות ומודות על ההזדמנות להיות שם לצד המשפחות במועד זה. העבודה לצד הבנות על הפרויקט מרגשת אותי מאוד. הן לומדות ונחשפות לסיפורי הנופלים, וניכר כי זהו דבר משמעותי מאוד עבורן. בתקופה כזו, שאין טקסים ואירועים מרכזיים, הבנות מצליחות להיות מחוברות אף יותר ליום הזיכרון."

שיר חביב, חניכה במכינה: "הביקור בבית יד לבנים היה מאד משמעותי עבורי. שמענו את הסיפורים על הנופלים במגדל העמק ועל המשפחות השכולות, והתרגשתי להסתכל על התמונות. עברתי תמונה תמונה, וניסיתי ללמוד על כל נופל בנפרד. אני רוצה להמשיך ולשמוע על סיפוריהם. מרגש אותי לקחת חלק בפרויקט הזה, להראות שהעיר, ואנחנו בתוכה, לא שוכחת את הנופלים שלה ויודעת להנציח אותם. החיילים האלו הגנו במותם על המדינה, וזה המעט שאני יכולה לעשות על מנת לזכור ולהזכיר אותם".

"מכינה ישראלית", שמפעילה עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", מיועדת לנערות מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית מכל הארץ, ומציעה להן שנה משנת תודעה ואף משנת מסלול חיים. במהלך שנת המכינה עוברות הבנות הכשרה אינטנסיבית בתחומים שונים – ציונות, ידיעת הארץ, העצמה אישית, מנהיגות, הכנה מעשית לשירות הצבאי, חיבור לשורשים המשפחתיים והקהילתיים ועוד.

בסיום השנה מתגייסות כמעט כל הבנות לתפקידים משמעותיים ומבוקשים. בוגרות של המכינה זכו במהלך שירותן לאותות הצטיינות, לרבות "מצטיינת נשיא המדינה". אחרי השחרור, כך ע"פ הניסיון המצטבר במכינה, ממשיך חלק גדול מהבוגרות ללימודים גבוהים, לרכישת מקצוע ולהשתלבות פרודוקטיבית בחברה. המכינה, שזו לה השנה השמינית לפעולתה, היא מוסד ותיק ומושרש היטב במגדל העמק.

"אנחנו מחפשות את ההזדמנות החינוכית ואת החיבור לקהילה בכל דבר שאנחנו עושות", אומרת ראשת המכינה אורלי ברזל, "ואני חשה שבפרויקט הזה ישנה תרומה כפולה והדדית – גם לקהילה וגם לבנות שלנו. אני רוצה להודות במיוחד למנהלת היחידה להתנדבות אילנה פרץ-עייש ולמנהלת בית יד לבנים אתי שפרלינג – שותפותינו המסורות".

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות