fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית שאן: התיאטרון הרומי ישודרג ותכולתו תוגדל ל-5,500 מקומות ישיבה

משרד התיירות אישר את התקציב לפרויקט כחלק מתכנית התיירות הגדולה אותה מקדם ראש העיר ז'קי לוי. המטרה: להתחרות בקיסריה, לקיים הופעות של מיטב האומנים ולהזניק קדימה את התיירות
התיאטרון הרומי בבית שאן. צילום: עמירן עידו
התיאטרון הרומי בבית שאן. צילום: עמירן עידו

בשורה חשובה לענף התיירות ותחום התרבות בבית שאן: משרד התיירות אישר בימים אלה את התקציב לפרויקט שדרוג והגדלת המושבים בתיאטרון הרומי בעיר שיכיל לאחר ההגדלה 5500 מקומות ישיבה.   הפרויקט יבוצע ע"י רשות הטבע והגנים ובסיומו יהפוך את התיאטרון הרומי בבית שאן לגדול מסוגו בישראל מבחינת מספר מקומות הישיבה.

שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, כתבה לראש העיר ז'קי לוי: "המשרד רואה במיזם פוטנציאל ממשי לקידום התיירות בישראל. בימים של משבר כלכלי ובריאותי חריף ביותר, אני רואה חשיבות בקידום הפרויקט שיביא עמו בשורה של פיתוח כלכלי ודחיפה לעיר בית שאן ולאזור כולו".

ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי מקדם בשנה האחרונה תכנית תיירות גדולה ומקיפה, שמתוכה אושרו כבר תקציבית 30 מיליון ₪, שאמורה להפוך את בית שאן לעיר תיירות מובילה. התכנית מתבססת על מספר עוגנים ובהם כמובן האוצרות הארכיאולוגיים בגן הלאומי בית שאן ומספר עוגנים ארכיאולוגיים בעיר עצמה. "מטרת הפרויקט להגדלת מספר מקומות הישיבה בתיאטרון הרומי היא להפוך את בית שאן לעוגן תיירותי ותרבותי מרכזי במדינה", אמר השבוע ראש העיר.  

הדמיה של התיאטרון רומי המחודש. צילום: דוברות העירייה
הדמיה של התיאטרון הרומי המחודש. צילום: באדיבות דוברות העירייה

"הכוונה היא לארח בו את טובי האומנים"

כיום יש בתיאטרון הרומי כ-2500 מקומות ישיבה ולמרות שבקדנציה הקודמת בראשותו של לוי הופיעו בתיאטרון כמה מהאומנים המובילים במדינה ובהם שלמה ארצי, אייל גולן ויהודה פוליקר, ההופעות התקיימו ללא כדאיות כלכלית והיו תלויות בסבסוד ממשרדי הממשלה. 

כעת ההערכה היא שלאחר סיום משבר נגיף הקורונה תוכל בית שאן להתחרות בקיסריה (כ-4000 מקומות ישיבה) ולמשוך לכאן את משרדי ההפקה והאומנים המובילים בישראל.

"הרחבת התיאטרון תוסיף אלפי מקומות עבודה בעיר בתחומי התיירות, הלינה, המסחר והתרבות. תכנית התיירות הכוללת תעלה כ-100 מיליון ₪ ואנו מודים לשר האוצר ישראל כץ ולשרת התיירות אורית פרקש-הכהן על אישורה. המטרה היא לסיים את כל הפרויקט עד סוף השנה, אנו מעריכים שהיא תביא לעיר יותר ממיליון תיירים בשנה, פי ארבעה מהכמות הנוכחית", אמר ראש העיר ז'קי לוי.

"בסוף העבודות התיאטרון יהפוך לגדול בישראל מסוגו והכוונה היא לארח בו את טובי האומנים וליצור תשתית שתאפשר לכל האורחים ללון בתחומי העיר", הוסיף ראש העיר.

 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות