fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"איננו רוצים לקום מחר בבוקר ולגלות כי רעידה נוספת ומשמעותית התרחשה באזור וגרמה לאסון כבד, ופגיעה בנפש."

יורם קרין , מתריע מפני הסכנה המוחשית. צילום: דוד עינב

יורם קרין ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אשר נמצאת בליבו של השבר הסורי אפריקאי וחוותה השבוע  שתי רעידות אדמה שיגר מכתב למקבלי ההחלטות בדרישה להקצות את המשאבים הנדרשים לפעולות ומענים אשר ימנעו אסון כבד באזור.

ראש המועצה כתב: "לפני מספר שעות הורגשה בעמק היטב רעידת אדמה.  זוהי רעידת האדמה השנייה בתוך פחות מיממה. כידוע לכם ולכולם אנו נמצאים בדיוק על איזור השבר הסורי אפריקאי, ובחשש גדול כי בכל רגע  נתון עלולה להתפרץ רעידת אדמה חזקה. בישובים הוותיקים בעמק המעיינות ובאזור כולו, קיימים מבנים ישנים, חלקם דו קומתיים, אשר בעת אירוע עלולים לקרוס ולגבות חיי אדם. אנו יודעים כי כעת נתונים כל משאבי הקשב והעניין בנגיף הקורונה אולם, יש לשים לב לסימנים, ולהקצות את המשאבים הנדרשים לחיזוק מבנים, לפעולות ולמענים אשר ימנעו ככל האפשר אסון כבד באזור."

רעידות האדמה שהתרחשו האחת במוצאי שבת סמוך לחצות והשנייה בצהרי יום ראשון הורגשו במספר ישובים בעמק. תושבת בישוב צפוני במועצה סיפרה על תנודות חזקות מאוד של כל החפצים בבית, ועל החשש מקריסת ארונות ונפילה של חפצים כבדים.

זו הייתה תזכורת נוספת על האיום העומד בפני תושבי העמק והאזור, ויכניס את מדינת ישראל לאירוע חירום בקנה מידה לאומי. במועצה האזורית נערכו בשנים האחרונות מספר תרגילים עם תרחישי רעידת האדמה, תוך ההנחה כי במשך ימים ארוכים שלאחר האירוע, ההתמודדות תהיה מקומית והמועצה והקהילות הן אלה שיתנו מענים לתושביהן.

מסכם ואומר ראש המועצה: "משבר הקורונה עם כל האתגרים שמביא עימו דווקא חיזק אצלנו את מערך החירום הפעילות והקשר עם הישובים והתושבים. אנו ערוכים לתרחישים שונים ועם זאת מקווים שאלה לא יבואו לפתחנו."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות