fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיצוץ באסדת לוויתן: שריפת גז עוררה בהלה

פיצוץ עז ולהבה גבוהה מאסדת הגז לוויתן החרידו הלילה את אזור חוף הכרמל. משרד האנרגיה עדכן: הסיבה - נפילת חשמל באסדה
אסדת הגז לוויתן | אסדת לוויתן (צילום: אלבטרוס)
אסדת הגז לוויתן | אסדת לוויתן (צילום: אלבטרוס)

פיצוץ עז החריד הלילה (ג') את אזור חוף הכרמל וזכרון יעקב מכיוון אסדת הגז לוויתן. את הפיצוץ ליוותה להבה גדולה שעלתה לשמיים ועוררה פחד ובהלה. לפי עדכון של משרד האנרגיה, הפיצוץ נבע מנפילת חשמל באסדה ותקלה שחייבה את ריקון הגז הטבעי מהאסדה.

"בלילה אירעה נפילת חשמל באסדת לוויתן ותקלה שחייבה את ריקון הגז הטבעי מהאסדה באמצעות שריפתו. זאת בדומה למה שנעשה בכל עת שיש לרוקן את האסדה, אז הלפיד שורף את הגז הטבעי על מנת שלא ייפלט לאוויר. יש להדגיש כי לא היה כל פיצוץ על האסדה. המשרד יתחקר את האירוע מול נובל אנרג'י ויעדכן את הציבור בתוצאות.

"הגז הטבעי הפסיק למספר שעות מ- 3:25 וההזרמה התחדשה בשעה 7:45 בבוקר", לשון העדכון שהוציא משרד האנרגיה.

מנובל אנרג׳י נמסר: בהמשך להליך ההרצה של אסדת לוויתן ארעה במהלך הלילה הפסקת חשמל שחייבה בהתאם לנוהל את העברת הגז הטבעי ללפיד שנועד לכך. לא ארע כל פיצוץ או ארוע חריג אחר. לאחר שנבדקה תקינות כל המערכות חודשה הפקת הגז".

יו"ר איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה וראש מועצת חוף הכרמל אסיף איזק: "מדובר בארוע חמור שצריך ללמוד אותו. בקשתי ממנכ"ל משרד האנרגיה שיתקיים תחקיר מיידי. נלמד את התחקיר ונתייחס בהתאם".

בעמוד הפייסבוק של עמותת "שומרי הבית" הובאה תגובתה של תושבת חוף הכרמל שסיפרה: "התעוררתי מרעם מתגלגל, מאוד חזק, שלא נשמע כמו רעם טבעי. זינקתי לחלון, אנחנו רואים את האסדה מהחלון של הבית, וראיתי באסדה להבה אימתנית ממש, שהאירה את כל השמים והים. זה היה נראה רע, ממש רע. לא בשליטה. השעה היתה 3:40. האסדה הזו מפחידה. מאז שהיא התחילה לעבוד, יש כל הזמן תקלות ותקלות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות