fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פינוי ובינוי בחדרה – אז איך אתם רוצים את הפיאצה שלכם?

באירוע שיתוף הציבור הוצגו בפני תושבי חדרה חלופות שונות לבחירה לפינוי ובינוי במתחם הפיאצה. במרכז העיר צפויות להיבנות לא פחות מ-7,000 יחידות דיור
אירוע שיתוף הציבור בחדרה. צילום: החברה הכלכלית
אירוע שיתוף הציבור בחדרה. צילום: החברה הכלכלית

אירוע שיתוף ציבור בפרויקט התחדשות עירונית במתחם הפיאצה אשר במרכז העיר חדרה נערך לאחרונה ביוזמת מנהלת ההתחדשות העירונית, שהינה חלק מהחברה הכלכלית העירונית.

שיתוף הציבור, בו לקחו חלק עשרות תושבים, מתבצע על פי החוק אותו קידמה המדינה ועל פיו מחויבת הרשות המקומית לשתף את הציבור בדיונים לקראת  החלטה על מדיניות וקידום תב"ע לתכנית התחדשות עירונית רחבת היקף. באירוע הוצגו לתושבים החלופות השונות של התכנית אותה תכנונו אדריכלים ממשרד אבירם –לרמן בן שושן.

אז מה הוא בעצם פרוייקט פינוי בינוי בחדרה  ?

הפרויקט הפיאצה הוא אחד משלושה מתחמים שצפויים להתחדש במרכז העיר חדרה אשר ימנו יחד אלפי יחידות דיור וגם שטחי תעסוקה מסחר ושטחי ציבור. הראשון ביניהם יצא לדרך לאחרונה עם הריסת המבנים הישנים במקומם ייבנה פרויקט של החברות עמרם אברהם וי.א טאוארס ברחוב הנשיא. מתחם הפיאצה נמצא בין רחוב הנשיא בצפון ועד הרצל במערב ורוטשילד במזרח ורחוב הרברט סמואל בדרום. על פי התכנית צפויים להיהרס המבנים הישנים במתחם, ביניהם מבני מגורים ומסחר ולפנות 128 דירות וחנויות. במקומם צפויות להיבנות 1,400 יחידות דיור חדשות בשימושים מעורבים של מגורים, מסחר ותעסוקה. החלק העיקרי בפרויקט פינוי ובינוי בחדרה זה הוא מסחר ותעסוקה. את התכנית מקדמת הותמ"ל.

כך תיראה הפיאצה לפי תוכנית ההתחדשות העירונית פינוי בינוי בחדרה. הדמיה: עיריית חדרה
כך תיראה הפיאצה לפי תוכנית ההתחדשות העירונית פינוי בינוי בחדרה. הדמיה: עיריית חדרה

בפגישה שנערכה בבית יד לבנים נכחו ראש העיר צביקה גנדלמן, אדריכלית העיר ליטל שלף דורי, מהנדס העירייה נדב הדר וכן נציגי החברה הכלכלית חדרה ומנהלת ההתחדשות העירונית שארגנה את האירוע. כמו כן, הגיעו אליה רוב בעלי הדירות והחנויות במתחם הפיאצה. בפגישה קיבלו התושבים מידע על התכנית ושלביה, הוצג בפניהם המצב התכנוני של השטח היום לעומת המצב התכנוני בעתיד וכן החלופות השונות של התכנית. עתה על התושבים לבחור בשיתוף גופי העירייה את החלופה המתאימה ואז היא תוצג בותמ"ל .

בשלב הבא יצטרכו בעלי הדירות מהרחובות השונים בשטח התכנית לבחור נציגויות דיירים שיעבדו בשיתוף מנהלת ההתחדשות העירונית לקדם את תכנית הפיאצה.

כזכור בשבוע שעבר נהרסו בטקס הנחת אבן פינה 3 בניינים ישנים ברחוב הנשיא והחל בעצם להיבנות לראשונה פרויקט פינוי בינוי בחדרה, במרכז העיר. במסגרת הפרויקט ייבנה כאמור מגדל בן 21 קומות בשימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים ו-120 דירות חדשות. זהו פרויקט פינוי בינוי ראשון במע"ר של חדרה הצפוי לכלול בעתיד כ-7,000 יח' בתהליכי התחדשות עירונית. בשנים הקרובות ייבנה במרכז חדרה קומפלקס חדש של בנייני ציבור שיכלול את בניין העירייה החדש, משרדי ממשלה ובניין בית משפט השלום חדש המוקם ברחוב לייב יפה, פרויקט אשר קיבל לאחרונה את אישור הוועדה המקומית.

ראש העיר, צביקה גנדלמן : "מרכז העיר חדרה צפוי בעוד 5 – 10 שנים לשנות את פניו לחלוטין, במסגרת תהליכי התחדשות עירונית השמים דגש על שימושים מעורבים ותוספת של  כ-7,000 יח"ד. במסגרת הפרויקט הזה בפרט ופיתוח מרכז העיר בכלל מתוכננות גם דירות קטנות המיועדות לצעירים וכן אוכלוסייה מבוגרת מקומית".

שי ארנט – כהן , מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה ציין : "זהו אחד הפרויקטים המרכזיים בלב המרכז העירוני של חדרה הצפויים להביא לחידושו ופיתוחו כמע"ר עירוני מודרני. פרויקט זה שם דגש בעיקר על שטחי המסחר שיחודשו בתחום התכנית, הקצאת שטחים למבני ציבור, בתי ספר וגני ילדים ויהפכו את מרכז העיר לחי ושוקק יותר. כמו כן ישולבו במסגרת קידום הפרויקט שבילי הליכה ואופניים ויושם דגש על שיפור הנגישות  – תחבורה ציבורית, נתיבי תחבורה ציבוריים  וצמצום תקני חניה על מנת למנוע עומסי תנועה וזיהום אוויר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות