fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה בקשתם של מוצאי שרידי גופתו של מג'די חלבי

דרשו פטור מאגרה בתביעה שהגישו לקבלת פרס כספי על 10 מיליון שקלים. הסבירו בבית המשפט כי אין באפשרותם לשלם אגרה בסכום של 979 אלף שקלים. בית המשפט דחה את הבקשה
מג'די חלבי
מג'די חלבי
מג'די חלבי
מג'די חלבי

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה תמר שרון נתנאל דחתה היום (שלישי) את בקשת האחים איברהים וחאדר קוזלי מדליית אל כרמל, לפטרם מאגרה, בתביעה שהגישו כנגד מדינת ישראל- משרד הביטחון והנהלת בתי המשפט וכן עמותת לחופש נולד, לתשלום סכום פרס כספי על סכום של  39,161 אלף שקלים שהובטח לטענתם, למוצאי גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי ז"ל . מדובר בבקשה למתן פטור מתשלום אגרה בתביעה שהגישו המבקשים, במסגרתה התבקש בית המשפט לפסוק להם סעד.

ב-23 לספטמבר 2012,  עבדו המבקשים כקבלני משנה בעבודות גיזום ביערות הכרמל ונתקלו באקראי בשרידי גופה התלויה על אחד העצים. המבקשים הודיעו על מציאת השרידים למשטרת ישראל ולאחר בדיקת השרידים התברר כי מדובר בגופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי ז"ל.

בעקבות כך הוגשה התביעה, בה נתבע פרס כספי המגיע למבקשים, לטענתם, בהיותם אלה שמצאו את השרידים והודיעו על כך למשטרת ישראל. את התביעה, סומכים המבקשים על פרסומים שונים אשר על פיהם הובטח פרס כספי למי שימלא אחר האמור בהם.

בבקשה זו נטען, כי אין למבקשים יכולת לשאת בתשלום האגרה העומדת על סך יותר מ- 979 אלף שקלים,  אשר מחצית ממנו – סך 489.5 אלף שקלים, יש לשלם עם הגשת התביעה.

השופטת קבעה כי במסגרת בחינת יכולתם של המבקשים לשלם את האגרה, נבחנות אף יכולותיו הכלכליות של מי שעל שולחנו הם סמוכים. המבקשים לא הוכיחו חוסר יכול כלכלית ולא פרשו את מלוא התמונה באשר למצבם הכלכלי ואף לא הציגו פירוט, כנדרש, באשר למצבם הכלכלי של הוריהם. בהיות יכולת תשלום תנאי מצטבר לתנאי של סיכויי הליך, די בכך כדי לדחות את הבקשה, אך מעבר לדרוש הבהירה השופטת , כי סיכויי התביעה שהגישו המבקשים אינם גבוהים מהטעמים המצויינים בהחלטתה.

השופטת קבעה כי על המבקשים לשלם את האגרה לא יאוחר מיום 30 למאי 2013, שאם לא כן תימחק התובענה ללא כל הודעה נוספת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות