fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשעבדתי שם היה אסור לי לדבר על זה. ספר חדש לשוש ויג

ראיתי את האדם בתוך האסיר שעשוי היה להיות לו היה פוגש באנשים הנכונים לאורך חייו.
ספר עם תודעה שוש ויג צילום משה ויג

שוש ויג מנתניה הוציאה השבוע ספר חדש. ויג סופרת משוררת ומורה לשעבר. יזמית בתחום התרבות ובעלת הוצאה לאור. הספר חושף חמלה כלפי אסירים ותלמידים שלימדה ואל הקרובים אליה.

הספר "ענפי התודעה" שהוא ספרה ה-17 של ויג עוסק בתודעה  שבין שלושה מעגלים בחייה: המעגל המשפחתי, המעגל האישי – רומנטי והמעגל, שעיקרו התבוננות פואטית על חיי האסירים בבית – הסוהר שבו עבדה בעבר כמורה.

שוש ויג לחדשות נתניה: "לימדתי אסירים במשך שלוש שנים עברית, הבנת הנקרא וגם חיבור. כשעבדתי שם היה אסור לי לדבר על זה. עשיתי זאת כשאני כבר מורה בגמלאות בראשית שנות השישים שלי. הרגשתי תחושה כפולה כלפי העבודה הזאת. מול האסירים מצד אחד חמלה ורצון לקדם אותם כשרובם למדו עברית כשפה שנייה. ותמיד ניצבה תמונת האדם שהגיע למעמד הזה מול עיניי".

האסירים הם אסירי תודה אומרת שוש ויג

יש קושי לעמוד מול אסירים ולא לחשוב למה הם בבית הסוהר?

"בעבודה מולם היה עליי להפריד בין התחושות. ראיתי את האדם בתוך האסיר שעשוי היה להיות לו היה פוגש באנשים הנכונים לאורך חייו. האסירים הם אסירי תודה שמסתכלים עליהם ומעניקים להם הזדמנות לחוש שהם ראויים למשהו. החוויה לפגוש את אלה שלא נרצה לפגוש ברחוב במקום מורחק מן החברה. ובתנאים של שמירה קפדנית יוצר תחושות מנוגדות לסביבה.

הסבירי

"הערצתי את קציני החינוך בבתי הסוהר. את הקרבה שלהם והנתינה שלהם לאלה שפשעו לחברה. כשסיימתי את העבודה שם, ואיני כבולה למערכת החוקים של המערכת, הרגשתי צורך לשתף במעט תחושות של מורה במקום הזה".

שוש ויג נשואה ואם לחמישה. היא סופרת, משוררת ועורכת ספרותית. היא נולדה באשקלון ותושבת נתניה עשרות שנים. היא בעלת תואר שני בספרות עברית מטעם אוניברסיטת בר-אילן. היא חברה באיגוד הסופרים של ישראל. כותבת מאמרים על יוצרים ופרסמה רשימות בכתב העת רבים וברשת האינטרנט. בנתניה ייסדה את קבוצת המשוררים שיח כותבים. את הספר הוציאה באמצעות ההוצאה הפרטית שלה.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות