fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: נשימות אשכים וגם נשימות עמוקות, למניעת שפיכה מוקדמת

המטפלת המינית טל איזק, 35, מטפלת בעיקר בגברים. ומסבירה איך מתרגלים סקס על יבש
נשימת אשכים | צילום: איילת קדם
נשימת אשכים | צילום: איילת קדם

המטפלת המינית טל איזק, 35 מנתניה, מטפלת בעיקר בגברים. אבל לא רק. לדבריה, עם משבר הקורונה, יש מי שחווים בעיות מיניות שונות. כגון שפיכה מוקדמת, למשל. שאפשר לפתור אותן, בעזרת נשימות. כן, שמעתם נכון. נשימות והרפיה, ברוח הטנטרה. כתבת חדשות נתניה, פגשה אותה במושב כפר מונאש שבעמק חפר. על חלקה ירוקה של דשא. כדי לראות מקרוב, איך עושים את זה. ובכלל: איך עושים לדברים טיפול מיני, כשאת אישה.

ובנוסף, גם השתאתה לנוכח המראה הצעיר משהו, של המטפלת המינית. "כשאתה מתעסק במיניות, אתה נראה צעיר יותר", חייכה אליה טל איזק בידענות. "זאת אנרגיית החיים, שזורמת לנו בתוך הגוף. שהיא האנרגיה הכי חזקה ועוצמתית".

 

סקס בזמן קורונה

טל איזק, גרושה בלי, היא מרפאה בעיסוק. עם רזומה של שיקום בבריאות הנפש. שכעבור איזה זמן, עשתה טוויסט. "להיות במשרה ולקבל שכר מעפן, זה ביאס אותי", היא מסבירה את השינוי. "והיה לי גם פאשן מאוד גדול לטיפול במיניות. ובחרתי בתוכנית לימוד שמעבירים פסיכולוג ופסיכותרפיסטית, במרכז אישתר שבעין ורד". בנוסף, היא גם למדה טיפול טאנטרי. והמיקס האקלקטי, בא לביטוי בגישה שלה למיניות. שמשלבת נשימות טנטריות ותורות מזרחיות, עם ידע אקדמי.

"הוצאתי באינטרנט סרטונים חינמיים, שעל שפיכה מוקדמת. שאפשר לראות אותם בחינם", היא אומרת. "כי מדובר בידע חשוב, שכדאי שיהיה לאנשים. וזה סבבה לתת".

אבל למה לעסוק דווקא בשפיכה מוקדמת?

"כי זו בעיה שצצה בזמני משבר ומצוקה, כמו בתקופה הנוכחית. של הקורונה. יש עכשיו יותר מקרים כאלה, וגם מקרים של בעיות בזיקפה וקשיי תפקוד מיניים. וזה המון תסכולים. יש כאלה שאפילו נמנעים ולא מנסים ליזום יחסי מין, כי הדימוי העצמי שלהם נפגע".

ומה הם אומרים לך?

"שיש הרבה דאגות כלכליות והם כל הזמן עם האישה בבית. המתח הכלכלי עולה וכאשר המתח עולה, זה מוביל לשפיכה מוקדמת. אנשים הפכו למובטלים ועברו שינויים. וכמובן שהדברים האלה משפיעים".

 

האשכים עולים ויורדים

לדברי טל איזק, יש גם מי שחווים דווקא פריחה מינית, בתקופת הקורונה. "יש אנשים שפתאום נהיה להם יותר זמן והם כבר לא במירוץ החיים. וזה מעורר דווקא את המיניות שלהם", היא אומרת.

אבל רגע. את בכלל אישה

"נכון. ואני באמת שומעת את זה הרבה. ללמוד על מיניות ולטפל באנשים, בתור אשת מקצוע-זה עושה  את שלו. אז נכון: אין לי בולבול ואשכים בין הרגליים. ויחד עם זאת, אני יכולה לסייע להם.כי אני מכירה תרגולים שיכולים לסייע להם. וגם גברים. שמתמודדים עם הקשיים הללו".

אז גלי לנו. מהי נשימת אשכים?

"נשימת אשכים, זו נשימה שהגיעה מהרפואה הסינית. אז לקחתי תרגולים מתוך הרפואה הסינית. והנשימה הזו, מתבצעת כאשר גבר יושב בקצה הכסא, כשהאשכים שלו משוחררים. כלומר, כשהוא במכנסיים, אבל בלי תחתונים. ואז אני נושפת-ומדמיינת את האשכים עולים. ואחר כך נושפת-ומדמיינת אותם יורדים".

נו, ו?

"עובדים עם דמיון מודרך. כי האנרגיה שבגוף, עוברת בעקבות המחשבה. ואחרי איזה זמן, הגברים מעידים שהאשכחם אכן עולים ויורדים. פיסית. וזה מקנה להם יותר שליטה באשכים ובאנרגיית המין, שזורמת בגוף".

להניע את אנרגיית החרמנות

לדברי טל איזק, במהלך הפעילות המינית, המערכת הסימפטטית מתחילה לעבוד בעוצמה. קצב הלב והנשימה עולים. הגוף מגיע לרמה מסויימת של גירוי, ואז מתקיימת השפיכה. מה שאני מלמדת, הוא לזהות את הרגע. שבו הגוף נכנס למן מצב של 'חרדה'. להכניס לשם נשימות עמקות-ולהרפות. כי מה קורה לגבר? הוא מגיע להתלקחות, ומשפיך. אם באיזשהו שלב בדרך, הוא ילמד לעצור וייקח נשימה עמוקה, המצב ישתנה. ויש מדיטציות עמוקות של נשימה, לצורך תרגול כזה"

רגע, מה לנשימה ולסקס?

"מערכת הנשימה שלנו, קשורה למערכת הרגשית. ונשימה עמוקה, מעבדת רגשות. ולהיפך. כשמאטים, מרפים ומאריכים את הנשימות, וזה מעכב את השפיכה המוקדמת. אני מלמדת גבר,  איך כשהוא במעשה המיני או מבצע אוננות, לשים לב למיניות שלו. כי את האנרגיה המינית שמתחוללת באיזור האשכים, ומשם עוברת ללב- צריך להניע".

לאן?

"אנחנו יכולים להשתמש בחרמנות, ליצירה. לתשוקה בחיים. ולהכניס אש לחיים שלנו".

 

"אני מנסה להבין את זה בעצמי"

אז אפשר לגמור, ומייד לכתוב שיר, או לצייר?

"לא. אבל כשהאנרגיה מתעוררת בתוכי, אני יכול לעשות נשימות של הנעת אנרגיה. שאיפה-עם כווץ האגן. ונשיפה. זה המעגל המיקרוקוסמי. שבתוכו, אני מניע את אנרגיית החיים שלי ומדמיין אותה נשפכת בתוך הבטן. שם היא נאגרת בביטחה"

נניח שהבנתי

"אני אסביר. את התרגולים האלה, מתרגלים קודם כל מחוץ למיטה. על שמטמיעים אותם. ואז, הגוף זוכר".

 והאם הסקס של מטפלים מיניים יותר טוב?

"גם לנו יכולים להיות אתגים. אבל כשיש יותר מודעות, אז רובינו נעשה משהו בנדון".

ושאלה אחרונה: למה באמת רוב המטופלים שלך הם גברים?

"לא יודעת. זו שאלה טובה. אני מנסה להבין את זה בעצמי, ביחד עם היועצת העסקית שלי. יש בי משהו שמסדר עם גברים ממש טוב, עוד מילדות. ובמקום שלי מול גברים, אני מביאה המון רכות. אז אולי זה מורגש".

 

טל איזק מדגימה: נשימות למניעת שפיכה מוקדמת | צילום: איילת קדם

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות