fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בראיון ראשון: יזם הנדל"ן חסן ג'בארין מדבר על הכל

החבר של איציק תשובה, חסן ג'בארין, בראיון ראשון. על הפרוייקטים המשותפים, חברת הנדל"ן והמשפחה התומכת
חסן ג'בארין החבר של איציק תשובה | צילום: איילת קדם
חסן ג'בארין החבר של איציק תשובה | צילום: איילת קדם

יזם הנדל"ן חסן ג'בארין, הבעלים של חברת "ג'בארין נדל"ן בוטיק", לא התראיין מעולם. הוא איש של עשייה, ופחות של דיבורים. כשהיה בן 24 בלבד,  הבן האמצעי מתוך שבעה ילדי המשפחה, הפסיד אביו הקבלן שני מיליון שקלים. כשהחברה שביצע עבורה פרויקט בינוי, פשטה את הרגל. הוא עצמו, למד באותה עת הנדסת בניין במכללת רופין. אבל מעולם לא סיים. כיוון שלקח את המושכות לידיו בחברה של אביו. ומפה לשם, המשיך להתגלגל ופיתח את העסק. וכיום, לדבריו, נאמד הונו בכ-100 מליון שקלים.

"תמיד אהבתי לעבוד", הוא אומר היום, בראיון איתו. "אז אני עובד ממש 24/7. גם ככה יש לי בעיות קשב וריכוז, אז אני צריך להתרוצץ. הפרויקט הבא שלי עם איציק תשובה, הוא שני בניינים ברחוב הרצל בנתניה. העומדים להיבנות במסגרת פרוייקט של פינוי-בינוי. עוד לא סגרנו שום דבר, אבל יש כבר דיבורים מתקדמים. ויש לי גם פרוייקטים נוספים, בקריות וגם בחיפה. ושתי חוות קנאביס בדרך".

ראיון ראשון עם איש העסקים מאום אל פאחם. השוחה בתוך המגזר היהודי כמו דג במים, אבל לא מוכן לעזוב את אום אל פאחם.

 

אשתי היא המפקד העליון

אנחנו נפגשים במלון הבוטיק של חסן ג'בארין בחיפה: Sea shell. אחד משבעה מלונות בוטיק שבבעלותו. העומדים ריקים, בשל הקורונה. המלון ממוקם מרחק יריקה מטיילת בת גלים. מבית הקפה הקטנטן שבחוץ, אפשר להריח את המלח של הגלים. חסן ג'ברין, בלבוש קז'ואל של סריג ונעלי ספורט, פותח לי את הדלת. ונותן לי להמתין כעשרים דקות. כיוון שהפגישה הקודמת שלו, טרם הסתיימה.

כזה הוא. מזגזג בין פעילות אחת לאחרת, ואינו נח לרגע. ובזמן הראיון איתו, מדבר בפשטות ובטבעיות. משל היה שכיר ולא בעל הבית. אולם כשאני מבקשת לצלם אותו בחצר, על אחת הכורסאות מתוך הלובי, הוא מבקש מאחד מעובדיו, בפשטות, שיוציא אותה החוצה.

הוא אב לארבעה. הבכור, מחמוד, 23, לומד הנדסת בניין במכללת רופין. נור, בן ה-21 לומד צילום. הבת רים, 19, מתעתדת ללמוד איפור וקוסמטיקה. "היא אישה", מעיד עליה אביה בחיוך. והבת הצעירה אנוואר, 16, חולמת על לימודי רפואה. "היא הדוקטור שלנו, מילדות. אחי עובד כאח מוסמך בתל השומר. ואחי השני, הוא ד"ר לפיזיותרפיה ועובד בפרדס חנה. והיא, אנוואר, חופרת על רפואה כל היום ולומדת במגמת הרפואה בתיכון".

בנך הבכור, מן הסתם, ייכנס לעסק

"כן. זה הכוון. למרות שלא רציתי למעשה שאף אחד מילדי ימשיך את דרכי בתחום הנדל"ן. מדובר בעבודה מאוד קשה. רציתי שיחיו את החיים שלהם בצורה אחרת. אבל הבן הבכור שלי, מאוהב בנדל"ן.  ואני מאחל לו שיהיה מוצלח יותר ממני ומהמובילים בענף. מידי פעם, אני כבר מצרף אותו לפגישות. ומידי פעם, גם נותן לו לנהל את הדברים. מבחינת הביצוע. כמו למשל במלון הבוטיק, שבניתי בשדרות הציונות בחיפה. מדובר בבניין לשימור, עם ציורים מדהימים על התקרה ועל הקירות.  למעשה, קניתי את הבניין ורציתי להפוך אותו לבניין משרדים".

ומה קרה?

"אשתי,  נג'לא, שהיא אמנית ומורה לאמנות, הגיעה לראות את הבניין ממש לפני ההריסה. ראתה את הציורים ואמרה לי לא להרוס. אלא לשמר. היא המפקד העליון שלי. אנחנו נשואים כבר 25 שנה ואני מאוד אוהב אותה".

 

חסן ג'בארין במלון הבוטיק בחיפה | צילום: איילת קדם
חסן ג'בארין במלון הבוטיק בחיפה | צילום: איילת קדם

 

חברה יהודיה

חסן ג'בארין, כמו רבים מבני דורו במגזר, הכיר את אשתו באמצעות שידוך. "אנחנו בני דודים, ואני ממליץ על השיטה הזאת. כי ההורים מכירים את הבנים שלהם. הניסיון שלהם בנישואים, עוזר בבחירה. כי הבחירה של ילד, ואני התחתנתי בגיל 21 כי ככה זה היה פעם במגזר, היא פחות שקולה. הכרתי הרבה בחורות, שההורים שלי לא הסכימו לקשר בינינו. כי הם לא הכירו את האבא ואת האימא"

והייתה לך חברה יהודיה?

"הכרתי  גם בחורה יהודיה, כן. אהבתי אותה. כן. אבל קבלתי את הדין. זה לא היה ברמה של להתחתן".

כל החיים שלך היית בתוך חברה יהודית

"כן, מילדות".

אז למה אתה ממשיך לגור באום אל פאחם? יש שם גם הרבה פשע ואלימות

"אני מכיר את הארץ, מצפון ועד דרום. אין מקום שלא הכרתי. היו לי נכסי נדל"ן, שקניתי ומכרתי כמעט בכל מקום. ולא הייתי בוחר לגור במקום אחר. עם כל הצער שיש לי ביחס לעניין האלימות ביישוב. שהיא תוצאה של עוני ושל ילדים, שגדלים מבלי שיש להם כוון בחיים. ובכך, אני מאשים את השלטון. המשטרה, היא רק כלי. זו לא אשמת המשטרה. במדינה מתוקנת, זה לא היה ממשיך. אבל אני חייב לציין, שלפני שלוש שנים הפשיעה אצלינו הייתה יותר סוערת. והעיר שלנו, מורכבת מארבע משפחות גדולות. זו עיר שאין כדוגמתה, מבחינת החום והמשפחתיות. והאנשים, יותר מסורתיים מאשר בערים אחרות במגזר. ולמרות שאני אדם ליבראלי, אני מחובר למסורתיות הזאת".

אתה אדם דתי?

"לא. אבל אני אדם מאמין. ומתפלל חמש פעמים ביום".

אז אחרי פגישה עסקית, אתה עוצר את הרכב בצד ומתפלל?

"כן, בטח".

 

פרוייקטים רבים

חסן ג'בארין, כאמור, הוא איש עסקים עסוק. עם סדר יום לחוץ והרבה פרוייקטים בעשייה ובדרך. "יש לי פרוייקטים של פינוי בינוי בקרית ים ובנתניה וגם בחיפה", הוא אומר. "ובנוסף, יש לי ארבעה מלונות בוטיק ואני מנסה לקדם גם בנייה של מלונות בוטיק אחרים. נכנסתי לתחום למלונות הבוטיק לפני שנתיים, וזה הכוון הבא. בתי המלון הגדולים, חטפו מכה קשה בקורונה. מלונות הבוטיק, יכולים לשרוד מצבים קשים ומשברים. ולכן, זה הקו הבא שלי. בנוסף, אני גם עוסק בקידום נושא הקנאביס. אני יוזם שני פרוייקטים של קנאביס במעלה גמלא, על פני שטח של 30 דונם. וגם מפעל בבאר טוביה".

אתה עצמך, ניסית פעם לעשן גראס?

"בחיים לא. זה לא מעניין אותי. כי בנאדם צריך להיות ערני. אבל שימוש בקנאביס בתור תרופה, זה כבר משהו אחר".

 שמעתי שחלית בקורונה

"כן, לפני מספר חודשים. אבל לא היו לי תסמינים בכלל. אחי הפזיותרפיסט חלה גם הוא. אבל עבר את זה בלי תסמינים גם כן. רק קצת הרגשה לא טובה. והקורונה, היא גם מכה קשה מאוד לעסקים. אבל שורדים אותה, בעיקר עם הרבה סבלנות. וסבלנות- היא משהו שיש לי".

ולסיום: ספר לי קצת על איציק תשובה

"הוא חבר טוב ויקר שלי, כבר 14 שנה. נפגשנו, כשעשיתי בנתניה את הפרוייקט 'אופרה על הים', אחרי שהחברה דניה סיבוס פשטטה את הרגל. בניתי שם את החניונים התת קרקעיים. באותה תקופה, גם בניתי את יכין סנטר ופניתי אליו לקבל ייעוץ. וככה הכרתי את תשובה. ונעזרתי בו עם ספקים וחברים. בהתחלה, רק שוחחנו טלפונית. אבל בהמשך כבר נפגשנו, הכרנו ונהיינו חברים. הוא נעזר בי ואני נעזרתי בו. שיתפנו פעולה הרבה פעמים.

התארחתם זה אצל זה?

"אני הייתי אצלו בבית, כן. אבל הוא עוד לא התארח אצלי. ואולי באמת הגיע הזמן".

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות