fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחנת רכבת באחיטוב: התושבים דורשים להחזיר את התחנה למסילה. צפו בהפגנה

מאות מתושבי המועצות עמק חפר, מנשה ואליכין הפגינו הבוקר (יום שישי) במחאה על ביטול תחנת רכבת באחיטוב. תחנת רכבת אחיטוב היתה אמורה לקום במסגרת תוכנית מסילת הרכבת המזרחית. 
לא תהיה מסילה בלי תחנה באחיטוב. צילום באדיבות מועצת עמק חפר
מאות מתושבי המועצות עמק חפר, מנשה ואליכין מפגינים הבוקר (יום שישי) במחאה על ביטול תחנת רכבת באחיטוב. המפגינים בהם הרבה בני נוער הניפו שלטים: "אם אין תחנה אין מסילה" "משרד התחבורה ירדתם מהפסים".תחנת רכבת אחיטוב היתה אמורה לקום במסגרת תוכנית מסילת הרכבת המזרחית.
בין המפגינים ראשת מועצת עמק חפר ד"ר גלית שאול ראש מועצת מנשה אילן שדה וח"כ מטי יוגב מבת חפר.

תושבי עמק חפר, מנשה ואליכין וראשי המועצות האזוריות נאבקים על החזרת תחנת רכבת אחיטוב  לתוכנית מסילת הרכבת המזרחית. התחנה בוטלה ללא הסבר – למרות שדורגה במקום 4 מתוך 9 תחנות בבדיקה מקצועית של משרד התחבורה. לתושבי האזור הופקעו מאות דונמים לצורך הקמת המסילה המזרחית בהבטחה שתוקם התחנה. כעת נותרים מאות אלפי תושבים ללא מענה תחבורתי ראוי!

"באנו להגיד כן לתחנת אחיטוב. חייבים לשנות את ההחלטה כי נגישות היא זכות בסיסית" אומרת ד"ר גלית שאול לחדשות נתניה
לתושבי האזור הופקעו מאות דונמים לצורך הקמת המסילה המזרחית בהבטחה שתוקם התחנה. כעת נותרים מאות אלפי תושבים ללא מענה תחבורתי ראוי.

לאחרונה התברר במפתיע שמשרד התחבורה ורכבת ישראל ביטלו את תחנת הרכבת אחיטוב בתוואי המסילה המזרחית וזאת על אף תהליך תכנון שארך כ-20 שנים ועלה למשלם המיסים כספים רבים.

תחנת רכבת אחיטוב בוטלה – אלה העובדות

במסמך עמדה פנימי של משרד התחבורה דורגה התחנה במקום 4 מתוך 9 תחנות, כשהיא מקבלת ציונים מעולים  ברוב הקריטריונים שנקבעו בסקירות מקצועיות ומעמיקות.

התחנה תמוקם בחיבור אסטרטגי שבין שלוש מועצות אזוריות (מנשה-עמק חפר-באקה ג'ת). היא תענה על ביקוש של מאות אלפי תושבי הסביבה. רכבת ישראל ומשרד התחבורה לא לקחו בחשבון את הגידול העצום באוכלוסייה בכפר יונה, הרחבות בת חפר ובחן, הקמת אזורי תעסוקה ומסחר ועוד.

התחנה תאפשר התייעלות הפחתה של תנועת כלי רכב, עומסים בכבישים לצפון ולדרום.  תחסוך זמן יקר של תושבי האזור ותפחית את זיהום האוויר.

הערכת התקציב של הקמת תחנת אחיטוב – בסה"כ 50 מש"ח מתוך פרויקט של 12.5 מיליארד.

הממשלה התחייבה להקים את התחנה ובגינה הפקיעה מאות דונמים מחקלאי האזור

במועצות האזוריות עמק חפר ומנשה אין תחנת רכבת והתחבורה הציבורית מספקת מענה חלקי ביותר לתושבים.

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: לא מתכוונים לוותר על תחנת רכבת אחיטוב

בעמק חפר שואלים: "על סמך מה בוטלה התחנה?  מדוע משרד התחבורה ורכבת ישראל טורחים לבצע מחקר, לקבוע עמדה ולבסוף מקבלים החלטה הפוכה לגמרי?"

פניות רבות  למשרד התחבורה, לשרים מירי רגב וישראל כץ שהוביל את התכנון , לרכבת ישראל ולחברת נתיבי ישראל לא נענו באופן רציני. התושבים והמועצות האזוריות (עמק חפר-מנשה) לא מוכנים יותר להבליג ויוצאים להילחם על החזרת התחנה למסילה.

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: "אנחנו לא מתכוונים לוותר על הקמת תחנת הרכבת באחיטוב. ביטול הקמת התחנה הוא עוול עצום שנעשה לעמק חפר, שכל תשתיות המדינה עוברות דרכו, ולאזור כולו. כ-20 שנה מבטיחים שיקימו את התחנה, וברגע האחרון החליטו לבטל, ללא הודעה וללא הסבר ברור. יש מאות אלפי תושבים מעמק חפר, אליכין, מנשה, השומרון ועוד שמחכים לתחנה הזאת. אם לא יתקבל כל שינוי מהיר בהחלטה, נגיש בג"צ בנושא".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות