fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רפי בן חמו: אני שוקל לעזוב את מפלגת העבודה במהלך השבוע הקרוב וזה כואב לי

איש מפלגת העבודה הותיק מנתניה, פוזל החוצה ואומר לחדשות נתניה: "זה יהיה בשבילי יום עצוב"
רפי בן חמו | צילום: באדיבות רפי בן חמו
רפי בן חמו | צילום: באדיבות רפי בן חמו

במשך 40 שנה, היה רפי בן חמו חבר במפלגת העבודה. בעצם, הוא עדיין. אבל יש סיכוי די גבוה, שזה לא יימשך יותר מידי זמן. בראיון לחדשות נתניההוא אומר השבוע: "אני במפלגת העבודה מזה ארבעה עשורים. ואני אחד מאנשי מפלגת העבודה הבכירים בנתניה. ועוד תמכתי בין אלה שהריצו את רבין המנוח, כשהייתי יו"ר המשמרת הצעירה במפלגה. נתתי לו תמיכה בנתניה, וכך הבאנו את המהפך. ואחר כך, הייתי גם יו"ר המטה של בנימין בן אליעזר המנוח. ולימים, גם הייתי יו"ר המטה של עמיר פרץ. והיום, אני אומר בלב כבד שאני מהרהר על המשך דרכי".

 

היו צריכים לזכור לו את הטוב

רפי בן חמו, הוא דמות מוכרת מאוד בעיר נתניה. שומר מסורת, הנחשב בין הניצים של מפלגת העבודה. שמשלב בהשקפתו שמירה על ערכי היהדות, וערכים של ליבראליזם מתון. "ברגע שעמיר פרץ החליט לא להתמודד בבחירות", הוא אומר, "היו צריכים במפלגה להגיד לו תודה רבה. ולא לירות לכל עבר, כדי להראות כמה שהוא לא היה בסדר. כי יש דברים שהוא שגה בהם, אבל יש גם דברים אחרים. בהם הוא הצליח. והיום, כשאני רואה את הרשימה של מירב מיכאלי-זה פשוט לעג לרש".

ומי הרש?

"כל החדשים הללו. שירשו את המקומות במפלגה ונכנסו חרשימה. למרות שלא עשו כלום. אני ציפיתי, שיהיה איזון בין הותיקים לחדשים. יש שם כאלה, שאני פשוט לא מכיר. ורואה אותם בפעם הראשונה, על המרקע. איפה הם היו? מה הפעולות שהם עשו בכלל בעבר"?

נו טוב, רבים ברחו מהמפלגה

"בית-לא מחליפים. יש הרבה מפלגות, שצצות כמו פטריות אחרי הגשם. ואין להן שום ערכים ושום מסורת. וגם אין שום בסיס לקיומן. היום הן כאן-ומחר אינן. מפלגת העבודה, לעמות זאת, היא שורשית וערכית. גם קדימה התפרקה, בסופו של דבר".

 

ספק משנה של מפלגת מר"צ

ועוד מוסיף רפי בן חמו ואומר: "אין לי גם בעיה עם ערבים במפלגה כלל וכלל. אבל צריך לבחור את הטוב ולא את הרע. ולמה אני צריך להיות ספק של בית משני, לגולים שבאו ממפלגת מר"צ? אני מסתכל על הרשימה של מפלגת העבודה, ושומו שמיים. יש בה יותר אנשים ממר"צ, מאשר כאלה של מפלגת העבודה האורגינלית. מירב מיכאלי, היא אישה עם יכולות. זה כן. היא עשתה טוב, אבל עשתה גם רע. והרע, נעשה יותר מטוב. נעשו כל מיני דילים. לפקוד 5000 איש, זה לא מעט. מאיפה הם צצו, החדשים הללו? זו השתלטות על מפלגת העבודה. גלעד קריב, רם שפע-מי אלה בכלל? האם הם עמדו בצמתים ונלחמו-כמונו?"

די, המפלגה כנראה נגמרה

"אני אף פעם לא מספיד, עד שזה באמת נגמר. ביום שאחרי הבחירות, נדע. האם המפלגה הזאת סיימה את דרכה, או לא. והאם אולי, בעתיד, היא תבנה את עצמה מחדש. ויכול להיות, שהמסמר האחרון בארון הקבורה של המפלגה-הוא מירב מיכאלי. בינתיים, אני עדיין שם. אבל בימים הקרובים, אחליט על המשך דרכי. אני צריך לבדוק את הנתונים. ולהחליט לאן אני מתאים, מבחינת הערכים שלי. זה לא קל, לעזוב בית אחרי ארבעה עשורים. ואני לא מאלה שעזבו לפני הפריימריז. אני בין הבודדים שנשארו."

לאן תלך?

רפי בן חמו, לא משיב ישירות על השאלה. "ניסו כבר לקנות אותי בעבר. גם מפלגת קדימה וגם מפלגות אחרות. ותמיד אמרתי לא".

ועכשיו תגיד כן?

"יכול מאוד להיות. וזה יהיה יום מאוד עצוב בשבילי".

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות