fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה תביעה להכרה בזכויות בקרקעות עליהם יושבים בית החולים לניאדו מלון גלי צאנז ועוד

מדובר בתביעה אשר הוגשה בחודש נובמבר 2013, התובעת טענה כי היא זכאית להירשם כבעלת זכות החכירה הראשית במקרקעין הנמצאים בשטח קריית צאנז בנתניה.
גלי צאנז המחודש | צילום: רותי ברמן

בית המשפט המחוזי מרכז דחה תביעה משפטית שהוגשה נגד מוסדות קריית צאנז בנתניה על ידי חברת מט"ד נדל"ן ייזום והשקעות בע"מ (היום: אדר נדל"ן והשקעות בע"מ).

בית המשפט חייב את התובעת בהוצאות משפט בסך 40,000 שקלים. התובעת טענה להכרה בזכויותיה בקרקעות בנתניה, שעליהם יושבים כיום בין היתר בית החולים לניאדו, בית המלון גלי צאנז ומוסדות רבים של חסידות צאנז.

קריית צאנז היא שכונה חרדית-חסידית המשתרעת על פני שטח של 380 דונם בצפון נתניה. משמשת כמרכז חסידות צאנז בעולם. השכונה הוקמה לפני למעלה מ-50 שנה ומתגוררים בה כיום למעלה מ-850 משפחות של החסידות.

מדובר בתביעה אשר הוגשה בחודש נובמבר 2013, התובעת טענה כי היא זכאית להירשם כבעלת זכות החכירה הראשית במקרקעין הנמצאים בשטח קריית צאנז בנתניה. וזאת לטענתה מכוח הסכם מכר שנחתם בשנת 2009 לרכישת זכויות חברת הנוטע בע"מ (בפירוק).

רשות מקרקעי ישראל שהייתה חלק מהנתבעים בתיק, וכן מוסדות קריית צאנז להם הסכמי חכירה חתומים עם רמ"י, טענו לחוסר תום לב של התובעת. וכן כי התביעה מתעלמת מהמצב הקיים בשטח, לפיו בחמשת העשורים האחרונים אושרו תוכניות בניין עיר בקריית צאנז. ניתנו היתרי בנייה רבים והוקמו בניינים ומבני ציבור. כאשר קריית צאנז פעלה כדין על בסיס חוזי החכירה שנחתמו על ידה עם רמ"י.

בית המשפט קיבל את טענות קריית צאנז ודחה כאמור את טענות התובעת.

התובעת יוצגה ע"י משרד ש. הורוביץ, רמ"י יוצגה ע"י עוה"ד לילך דיין ואילת גופמן, וצאנז יוצגו בהליך על ידי עו"ד שמואל שוב, ועו"ד טל גליקסמן ממשרד עוה"ד שוב ושות'.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות