fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יצחק חלילי קיבל שבץ מוחי, חנאן סובלת משיתוק חלקי בפה ועוד עדויות רבות של עשרות אנשים

במהלך סוף השבוע האחרון, הגיעו למערכת עדויות רבות של נפגעים. ארבע מתוכן, החלטנו להביא כלשונן
קיבל שבץ אחרי המנה השניה: יצחק חלילי | צילום: באדיבות המשפחה
קיבל שבץ אחרי המנה השניה: יצחק חלילי | צילום: באדיבות המשפחה

במהלך סוף השבוע האחרון, הגיעו לידי 'חדשות נתניה' עדויות. של מי שקבלו את מנת החיסון הראשונה או השנייה שלהם, וחלו. או הרגישו תופעות לוואי חמורות, יותר או פחות.

קבצנו ארבע עדויות כאלה, שהגיעו למערכת. של ארבעה אנשים שונים.

היום, בזמן כתיבת שורות אלה, מתאגדים רבים מהאנשים המעידים על עצמם שנפגעו. אחרי שקבלו את מנת החיסון הראשונה, או השניה. על מנת לחשוב על המשך צעדיהם.  ולבדוק אפשרות של ייעוץ משפטי. במשרד הבריאות, סירבו להגיב לעניין תופעות הלוואי. ורק שיגרו נתונים. שנאספו במהלך חודש ינואר האחרון.

קיבל שבץ שבוע אחרי המנה השניה

שירלי חלילי אליאס, תושבת נתניה, אומרת שאבא שלה היה בריא. לפחות עד ל-23 בינואר. הזמן שבו הוא קיבל את המנה הראשונה. שום מחלות רקע. והיום, הוא בקושי מתפקד. ונעזר בהליכון.

"אבא שלי, 83, קבל את המנה השניה. ועבר אחרי שבוע וחצי- אירוע מוחי. בגלל זה, הרופאים אמרו לנו שאין קשר בין הדברים. כי עבר זמן בין הדברים. אבל אני פשוט מכירה את אבא שלי. והוא בן אדם חזק. מייד אחרי המנה, הוא קבל סחרחורת. וזו אותה סחרחורת, שהוא הרגיש ביום שבו קבל שבץ. בגלל זה, אני חושבת שיש קשר בין הדברים. לאבא שלי, לא היה שום דבר. חוץ מבעיית פרוסטטה. וזה הכל. אז על פני ציר הזמן של 83 שנים הכל בסדר-ופתאום הוא מקבל שבץ? אז אולי מדובר בטריגר, אני לא יודעת. היום, הוא עדיין מוגבל בהליכה. היד בסדר עכשיו, הרגל לא. אין לנו כוח להתעסק עם זה, ולכי תוכיחי. גם אני שלי מבולבל, הוא לא יודע איך השבץ הגיע בכלל ואיך הוא הפך לנכה".

פה עקום ותחושות נימול קשות

חנאן עראם מריינה, 56, סבלה מתופעות לוואי קשות-מייד אחרי קבלת המנה הראשונה. "ברגע שקבלתי את המנה הראשונה, נרדמה לי הלשון", היא אומרת. "זה היה ממש על המקום. במתנ"ס הר יונה בהר הגליל. הרופא בדק לי את הפנים ונתן לי סטרואידים. אבל זה לא עזר לי, למרות שלקחתי. הבן שלי, הוא רופא מתמחה בסורוקה. ובלילה-עשינו שיחת וידאו. והוא השתגע. ושלח לי הפניה לבית החולים. אחרי שהתייעץ עם נוירולוג. הגעתי לבית החולים, ועשו לי סי.טי ראש. וברוך השם, לא היה לי אירוע מוחי. ואמרו לי, שזה בטוח תופעת לוואי. זה היה לפני שבועיים. והמצב שלי היום, הוא לא יותר גרוע. אבל גם לא הרבה יותר טוב. זה עדיין לא עברלי. אם אני מפחדת? בטח. זה מאוד מפחיד. לראות את הפה שלי עקום ככה. קבעתי תור לנוירולוג, ואני אמורה להגיע אליו ביום שלישי השבוע. נראה מה הוא יגיד לי. את המנה השניה, אני כבר לא אקח. אף פעם לא היו לי תופעות כאלה, ואני אישה בריאה. אין לי שום בעיות רפואיות".

גילי חלתה לפני ולא ידעה

גילי מעפולה ( "לא צריך שם משפחה"), 30 פלוס, היא מורה במקצועה ואם לילדים קטנים. שקבלה תופעות לוואי, אחרי המנה הראשונה.

" כעבור 24 שעות מזמן קבלת המנה השניה, היו לי סחרחורות ומיגרנה חזקה. לא יכולתי בכלל לפתוח את העין. וגם חום נמוך מאוד וכאבי ראש. איבדתי את חוש הטעם והריח, והיה לי גם קושי לרשום. בקצור, חטפתי את כל הארסנל. ולא הבנתי למה ואיך זה קורה לי. ואז, כשבאתי לקבל את המנה השניה, שאלו אותי בקופת החולים מה היו תופעות הלוואי שלי. ואמרתי. אז שלחו אותי לעשות בדיקה סרולוגית. כי אמרו לי, שרוב הסיכויים הם שיש לי נוגדנים בדוף, לנגיף. וזה בדיוק מה שהתגלה בבדיקה. וואלה, כנראה שחטפתי את הנגיף קודם לכן, ולא ידעתי. פשוט הצלחתי להתגבר. והמנה הראשונה, הגרמה לי לזה. הרופאה שלי, אמרה לי ללכת לקבל את המנה השניה. אבל אני לא הסכמתי. אז הרמתי קול צעקה וקבלתי אישור שהתחסנתי".

"אני לא יכולה לעבוד"

ימית (השם המלא שמור במערכת) בשנות ה-30 לחייה מפרדסיה, קיבלה לפני מספר ימים את המנה השניה. ותופעות הלוואי שלה, לא חלפו.

"לצערי, חשבתי שתופעות הלוואי שלי יחליפו. אבל זה לא קורה. וכל פעם מופיע אצלי עוד משהו. זה התחיל עם נימול משונה בפנים, שעכשיו קצת נרגע. אבל היום, היד הנגדית לזו שבה קבלתי את הזריקה, כואבת. ואני מרגישה בה נימול ומן זרמים חזקים מאוד. שזה בהחלט משונה. דווחתי למשרד הבריאות. וכל יום, אני משוחחת עם רופא המשפחה שלי. אבל אומרים לי שזה יעבור לי. איך אפשר להגיד לי ככה? אני אדריכלית וצריכה לשרטט. ואני פשוט לא יכולה לשרטט עם היד. כי יש לי ממש רעידות ביד. זה משהו מוזר, שבחיים לא היה לי. ואני אפילו לא יודעת איך לתאר את זה. היו לי כבר 40 מעלות ועייפות. אבל בניגוד לרעידות הללו, אלה הן תופעות לוואי ידועות. אילו לפחות היו אומרים לי, שיהיו לי תופעות לוואי כאלה- זה היה מוריד אצלי הרבה תסכולים. אבל לא אמרו לי ולא שום דבר וזה פשוט לאט עובר. ורק מתפשט לכל מיני אזורים בגוף. לרגליים, למשל. זרמים חזקים, נימול וכאב. אלה הן התחושות. אבל קבעתי עוד תור לרופא".

ממשרד הבריאות נמסרו הנתונים על פי דווחים שהתקבלו במשרד, עד סוף חודש ינואר. בין היתר, נמסר על 7 אשפוזים אחרי המנה הראשונה, שנמצאים בבירור. ושני אשפוזים שנמצאים בבירור של משרד הבריאות, אחרי קבלת המנה השניה. 197 דווחים על נימול אחראי המנה הראשונה, ו-89 אחרי השניה. 34 דווחים על פציאליס אחרי המנה הראשונה ואחד אחרי קבלת המנה השניה.

וכן 12 דווחים על פרכוסים, אחרי קבלת המנה הראשונהב. ועוד: שלושה מקרים של איבוד הכרה. וכן 31 דווחים על תופעות נוירולוגיות שונות אחרי קבלת המנה הראשונה. ו-10 אחרי קבלת המנה השניה.

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות