fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ז'בוטינסקי זה לא רק שם של רחוב

לכבוד יום ז'בוטינסקי במערכת החינוך שצויין השבוע, החליטו בקרית חינוך דרור בלב השרון להנגיש לבני הנוער את דמותו ועשייתו של זאב ז'בוטינסקי.
קרית החינוך דרור
קרית החינוך דרור. צילום באדיבות עוז כהן

לכבוד יום ז'בוטינסקי במערכת החינוך שצויין השבוע, החליטו בקרית חינוך דרור בלב השרון להנגיש לבני הנוער את דמותו ועשייתו של זאב ז'בוטינסקי.

התלמידים והצוות החינוכי בקרית החינוך דרור הוזמנו לבקר בתערוכה הנודדת "שא אל על מבט עיניים", המתארת תחנות חייו המרכזיות של האיש. הם צפו בסרטון אנימציה חדש מבית היוצר של מכון ז'בוטינסקי המציג את תפיסותיו בנושא שיוויון זכויות נשים ופמניזם.

לדברי עוז כהן לאורך כל השבוע התקיימו בקרית החינוך פעילויות בנושא זבוטינסקי:  "בנות מגמת המחול בהובלת מרכזת המגמה, אביגיל רובין, נחשפו לדמותו והתמודדו עם כריאוגרפי מקורית לשיר "אנאבל לי" שתירגם ז'בוטינסקי.

תלמידי מגמת המוזיקה בהובלת אורית אורבך חידשו והפיקו בעיבוד מחודש משירי ז'בוטינסקי. תלמידי מגמת האומנות חקרו נקודות במשנתו החברתית ויצרו כרזה בהשפעת רעיון "חמשת הממים".  תלמידים רבים צפו בסרטון החדש בכיכובו של כוכב הנוער, תובל שפיר, שהוכן במיוחד לטובת יום ז'בוטינסקי. הסרטון שהוכן בשיתוף עם משרד החינוך ומכון ז'בוטינסקי, מתאר ומציג את דמותו "ז'בו מבקר במצודה".

תרגילי התעמלות מכל בו לתלמיד משנת 1926

תלמידים נוספים נטלו חלק בפאנל שעסק בחינוך והנגשת ההיסטוריה לבני הנוער במערכת החינוך. אחרים השתתפו בפעילות בוקר בהובלת המורה לחנ"ג יהב ישראל, "ז'בו ספורט", בהשפעת תרגילי ההתעמלות המופיעים בספרון "כלבו לתלמיד" שהוציא לאור זבוטינסקי ב-1926.

לסיום השבוע קיימו התלמידים, במסגרת שיעורי ההיסטוריה, מפגש מקוון עם לוחם האצ"ל שלום מסורי ומנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, סא"ל במילואים גדעון מיטשניק, ושמעו עדות חיה על חייו ופועלו של לוחם האצ"ל בתקופת המחתרות וכנער שהתגייס לאצ"ל ופעל נגד הבריטים. הפעילות התקיימה תודות לשיתוף פעולה הדוק ומתמשך בין צוות קריית חינוך דרור ואנשי המכון בתל אביב.

עוז כהן: "על רקע הביקורת התמידית הנשמעת כלפי בני הנוער וזיקתם לערכים ולמורשת ציונית, מה כבר החיבור שיכול להיות בין תלמידי תיכון בשרון לבין נער בן 17, שנולד לפני 140 שנה באודסה? ז'בוטינסקי שהיה אחד מגדולי המנהיגים הציוניים. אני שמח על הפעילות הזאת ומקווה שיהיו רבים כמותה. אפשר לומר שהתכנים שהועברו לתלמידים בדרכים מגוונות היו מרתקים ועניינו את בני הנוער".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות