fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: כך נפגע גשר נעורים. הלילה הוא פורק. חדש יוקם בשנה הבאה. ובינתיים התושבים חוששים לשלום הילדים

תושבי הישובים טוענים כי התקנת הגשר בעוד שנה מסכנת את הילדים והמבוגרים: "להמתין לשנה הבאה לגשר זה לא סביר. תחשבו כמה מאיתנו חוצים רגלית את הגשר"
גשר נעורים הפגיעה
גשר נעורים נהרס הלילה. נקודת ציון בכביש החוף נעלמה בין לילה. זו "פרידה מחתיכת הסטוריה". אומרת יעל בסיס – סטודנט מבית חרות שהיא חלק מקבוצת מפגינים "פורום הגשר". "לפחות עלה בידינו". היא מוסיפה.
אתמול (יום א') משאית פגעה בגשר נעורים להולכי רגל. ובמהלך כל הלילה עבדו כדי לפרק אותו מטעמי בטיחות. בנייתו מחדש של גשר נעורים היתה מתוכננת בעקבות הרחבת כביש החוף לשישה מסלולים. אך המשאית הקדימה את המתכננים. בשנה הבאה לאחר שתושלם הרחבת הכביש לשלושה מסלולים לכל כיוון יוקם גשר חלופי מעט צפונה מהמקום המקורי.
"הגשר המקורי היה מברזל שהלך והחליד עם השנים" מזכירים בני הישוב בית חרות את הגשר הראשון שנבנה בשנות החמישים ובעצם חיבר את בית ינאי לישובים בית חרות וכפר ויתקין. הם מתגעגעים לברזל הישן. בישובים בית ינאי, בית חרות וכפר ויתקין דורשים מעבר להולכי רגל זמני וגם אם יהיה מברזל זה מקובל.
שימש את הנוסעים בתחבורה ציבורים בני נוער וקשישים
גשר נעורים שימש את בני הנוער ממוסד נעורים בדרכם מהאוטובוס על כביש החוף אל נעורים. שימש את תושבי גוש ויתקין הנוסעים בתחבורה ציבורים לתל אביב. את התושבים ההולכים ברגל אל הים. כל אלה יצטרכו עכשו ללכת עד מחלף ינאי ברגל ומשם לנעורים ואל הים. ההורים והתושבים חוששים למעבר הילדים על מחלף ינאי.
חתיכת הסטוריה. הריסת גשר נעורים | צילום: גיתית רז

כל מסלול נוסף מצריך גשר חדש

כך עולה מכתבה בעתון מעריב של  ג. שרוני מתאריך 20.11.64. הכתבה היא על הריסת גשר הברזל בעקבות הרחבת כביש 2 לשני מסלולים מקבילים.

אין מעבר רגלי – יהיו שאטלים של נתיבי ישראל

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול בתגובה: "כביש 2 וגשר הולכי הרגל נעורים שמעליו הנם בסמכות ואחריות נת"י (נתיבי ישראל). בעקבות פגיעת המשאית בגשר, מהנדסי נת"י קבעו כי נגרמה פגיעה חמורה ביציבות הגשר, העלולה להביא לקריסתו. והוא אינו יכול לשמש כמעבר בטוח להולכי רגל. בעקבות כך, הוחלט בנתיבי ישראל לפרק את הגשר באופן דחוף ומידי.

ברגע שמנכ"ל נת"י הודיע לי על ההחלטה, אתמול בלילה, סיכמנו כי יופעלו שאטלים בין נעורים ובית חרות, אשר ישמשו את תושבי האזור כולו. בנוסף, נתיבי ישראל התחייבו להקים גשר חדש במהירות האפשרית. ואנו נפעל מולם להאצת בניית הגשר. אי הנוחות ברורה לכולנו ומצערת מאוד. אולם כאמור – ברגע שמהנדסים קבעו כי הגשר בסכנת קריסה, ברור שהבטיחות קודמת לכל. אני קוראת מכאן לתושבים ובמיוחד לבני הנוער שלא לחצות את כביש החוף ברגל, ובמקום זאת לעשות שימוש במחלף בית ינאי. בקרוב מאוד – בשאטלים שתספק נתיבי ישראל".

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "עבודות הקמת הגשר החדש החלו ללא קשר הפגיעה העבריינית לכאורה של נהג המשאית אשר נסע בניהוג מוחלט לחוק, צפי סיום מרץ 2022. אנחנו מאמינים שלאור הסיטואציה שנוצרה נצליח להקדים את לוחות הזמנים. כך או אחרת בכוונת החברה להעמיד מערך היסעים (שאטלים) על מנת לספק מענה למשתמשי הדרך באזור, על אף שהחברה לא זו שגרמה לנזק כמובן- אך הציבור יותר חשוב לנו ממי אשם".

נזכור את הפגנות על הגשר בכל יום שישי | צילום: רותי ברמן
לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן
גשר נעורים הפגיעה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות