fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הדין האזורי לעבודה בת"א דחה תביעת עובדת עירית נתניה שלא התחסנה נגד קורונה

העובדת שלא התחסנה נגד קורונה ביקשה למנוע פיטוריה
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)

בקשתה של עובדת סוציאלית בעירית נתניה חן אורי לבית דין אזורי לעבודה בתל אביב בקשה למניעת פיטוריה נדחתה.  התביעה הוגשה לאחר שעיריית נתניה הוציאה אותה לחופשה נוכח סירובה להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית אחת ל-72 שעות.
ביום 21.2.15 הוציאה העירייה לעובדיה הנחיית חזרה לעבודה עם פקיעת הסגר השלישי. כי על כל העובדים לשוב לעבודה סדירה בתנאי מתווה "התו הסגול". על העובדים שטרם התחסנו להציג אישור למנהל כ"א במינהל של בדיקת קורונה שלילית. כזו שבוצעה 72 שעות טרם הגעה לעבודה. וככל שהעובד טרם התחסן, עליו להציג תוצאה עדכנית מידי 72 שעות.

יו"ר ועד עובדים, מר מנחם מזרחי התייעץ עם האיגוד המקצועי והיועץ המשפטי של ההסתדרות שלח מכתב לעובדים. מזרחי הסביר שדרישת הנהלת העירייה מהעובדים שלא ביצעו חיסון לבדיקת קורונה כל 72 שעות יש בה איזון ראוי ומידתי. בין הרצון לכפות על העובדים לבצע את החיסון בכפיה לבין דרישה לבצע בדיקת קורונה כל 72 שעות. "אשר על כן, אבקש מכל העובדים שלא התחסנו לבצע בדיקת קורונה כנדרש כל 72 שעות."

טענתה של חן אורי במסגרת בקשתה היא כי הדרישה שהציבה העיריה, לפיה על המבקשת להתחסן או להציג בדיקת קורונה שלילית כל 72 שעות. היא דרישה שאינה לגיטימית ואינה חוקית. לדבריה יש בה פגיעה בפרנסתה, תוך הפרת חוק יסוד חופש העיסוק וחוק כבוד האדם וחירותו. חוק זכויות החולה והחוק להגנת הפרטיות. לטענתה, לא ניתן לחייבה למסור מידע רפואי אישי. האם התחסנה אם לאו, או לחייבה לעשות בדיקה פולשנית בגופה לאיתור הנגיף אחת לשבוע. ללא סמכות חוקית העומדת בבסיס דרישות אלו.

העיריה טרם הודיעה לעובדת אורי חן על פיטוריה

בהחלטתה קבעה השופטת אסתר בורוביץ. כי היות והעיריה טרם הודיעה לעובדת על הפסקת עבודתה. "ושעה שימי החופשה של המבקשת מוצו ומשעומדת האפשרות של העובדת לבצע את הבדיקות ולחזור לעבודתה. הרי ששוכנענו כי האיזון הנדרש הינו כי עד למועד מתן החלטה זו. העיריה תישא בתשלום שכרה של התובעת. עניין תשלום שכרה של המבקשת החל ממועד החלטה זו ועד למתן פסק דין יוכרע בהליך העיקרי. ובשים לב לנסיבות שיווצרו החל ממועד קבלת החלטה זו. אנו סבורים כי בכך יש משום האיזון הראוי בנסיבות העניין. כך שעד למועד זה הפגיעה בחופש העיסוק של המבקשת הינה על הצד הנמוך. לאור שמירת שכרה ב'תקופת ביניים' זו. שעה שטרם התקבלה החלטה של העיריה בנוגע להמשך העסקת המבקשת או בחינת פתרונות חלופיים אחרים שיכולים להיות מוסכמים בין הצדדים".

העובדת חן אורי  חוייבה בהוצאות בסך 8000 שקלים.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות