fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: זמר היפ, חקיין וראפר. דורון ביטון מתחיל שנה עם סינגל חדש "דימריה" – וידאו

הוא למד בישיבה תיכונית, עבר תאונת אופנוע קשה בצבא אחריה נדרש לשחזור פנים והיום הוא זמר, שחקן ומדובב מצליח עם מיליוני צפיות ביוטיוב וסינגל חדש
צילום ניר אמיתי.| דורון ודן ברטוב. דימריה

הוא למד בישיבה תיכונית, עבר תאונת אופנוע קשה בצבא אחריה נדרש לשחזור פנים והיום הוא זמר, שחקן ומדובב מצליח עם מיליוני צפיות ביוטיוב וסינגל חדש בשם "דימריה" שמדבר על אהבה לכדורגל.

דורון ביטון מחוזק היום יותר מתמיד, מאמין ששומרים עליו מלמעלה וחולם שבכל העולם יכירו את ההיסטוריה של העם היהודי

הזמר דורון ביטון מתחיל שנה חדשה עם סינגל חדש. ביטון, זמר, שחקן, מדובב וחקיין ססגוני ומוכר הוציא השבוע את "דימריה" בו הוא מארח את הראפר דן ברטוב מנתניה, שהשתתף גם בסינגל הראשון שלו מאז עזב את ה"אולטראס".

דימריה לצפיה עכשו – וידאו 

דורון ביטון ודן ברטוב דימריה צילום ניר אמיתי

הסינגל החדש מדבר על האהבה לכדורגל כמו האהבה לאישה. הוא כבר הושמע בכל הפלטפורמות כולל ספוטיפיי, אפל מיוזיק ותחנות רדיו.

ביטון, 28, רווק, בוגר ישיבת בני עקיבא בנתניה, שירת בצה"ל בתחום האבטחה. את הקריירה שלו על הבמה הוא החל כחקיין ומדובב בתוכנית בערוץ הספורט בשם: בובה של לילה.

הוא שיחק בערוץ הילדים בסדרה בשם "שוברי גלים" ובערוץ 10 בסדרה "להתבגר" בתפקיד ראפר. מיד אחרי התוכנית הזאת הוא נכנס לתעשיית המוסיקה.

עף על החיים.דורון ביטון | צילום ניר אמיתי

איך התחלת?

"הכרתי את עומרי קטרי וביחד עשינו ניסיון ראשון שהצליח מעבר למצופה. הקלטנו את "להיות איתה" שהושמע באופן מטורף ונצפה על ידי מיליון צופים. בהמשך הוצאנו עוד סינגלים שעברו עשרה מיליון צפיות. השיא היה הסינגל: "חופשיה" שעבר את ה-30 מיליון ביוטיוב".

האהבה לשירה ומוסיקה התחילה אצל דורון עוד מהבית. אביו הוא פייטן מוכשר, הוא מלמד ילדים לבר מצווה ושר בבית הכנסת. את הכישורים האלה העביר לבנו.

גם בישיבה בה למד היה ראפר. זו הייתה ישיבה תיכונית בה סיים לימודי תיכון עם כל מקצועות הליבה וגם לימודי קודש. בקרוב דורון יתחיל ללמוד לתואר ראשון בחינוך והוראה בסמינר הקיבוצים.

קשה להתפרנס רק משירה?

"לא. אפשר להתפרנס יפה. כיום הפרנסה העיקרית שלי היא מהופעות. הופענו בסיבוב ההופעות של איל גולן ואתניקס – האיחוד, שם בצענו גרסה מחודשת לשיר BMW שחורה. בנוסף להופעות יש את המדיה, מקבלים תמלוגים מאקו"ם ומהורדות לסלולר". ההחלטה להתחיל ללמוד הוראה בסמינר הקיבוצים באה מתוך ההבנה שהקהל שלו הוא בעצם ילדים ונוער:

"כבר הרבה שנים שאני מתנהל עם ילדים ונוער והם הקהל שלי לאורך כל הדרך. היות ואני נכה צה"ל קבלתי מלגה ואני רוצה לפתח את הידע שלי בתחומים אחרים. הוראה וחינוך הם אחד החשובים שבהם. אני מתמחה במקרא וספרות ומקצועות אלה קרובים לי מאד".

"המגבעת זה לסטייל". ביטון |צילום ניר אמיתי

האם לקורונה יש חלק בהחלטה שלך ללמוד בסמינר?

"כן. היום אי אפשר להופיע בחופשיות ואני לא יכול לשבת בחוסר מעש. אנחנו לא יודעים עד מתי הקורונה תימשך ובמצב של חוסר ודאות מוחלט הגעתי למסקנה שעכשיו הזמן להתחיל ללמוד ולנצל את הכישורים שלי".

אחד השירים הטובים – דימריה

"דימריה" הוא אחד מהשירים הטובים שיצאו לאוויר בתקופה האחרונה. הוא מלא באווירה חיובית, בקצב שאי אפשר להשאיר אדיש אליו. יש בו שילוב מרעיד של קצב, ראפ, תנועה ומשתתפים ומשתתפות. זה לא רק שיר לשמוע אותו זה סרטון שכיף לראות אותו.

"דימריה הוא שחקן כדורגל ארגנטינאי שמשחק בפריז סן ג'רמן. הוא שחקן מוכשר עם הצלחות בכל הקבוצות בהן שיחק, הוא מגניב ומוכר והשם שלו דורש שיר. השם שלו מאפשר וירטואוזיות בראפינג. התגובות לשיר הזה הן מהממות ומפורסמים מהתעשייה שיתפו את הסינגל הזה: עדן חסון, פאר טסי, מייקל לואיס, טליסמן ועוד".

מי שמציץ בדף הפייסבוק של דורון לא יכול לעזוב אותו. הוא משתף סרטונים רבים בהם הוא עושה חיקויים מצחיקים. ההופעה שלו היא עניינית, מכובדת, אינטליגנטית ומרשימה. כל מי שרואה את דורון לא יכול להאמין שהבחור הזה עבר תאונת דרכים קשה בה שחזרו לו את הפנים.

לפני התאונה. ביטון בצבא

"זה קרה בנתניה, ליד בית גולדמינץ, 18 ימים לפני השחרור מהשירות הצבאי. יצאתי עם האופנוע שלי מחוץ לבסיס והתעוררתי בבית החולים. אני לא יודע מה קרה שם, או שמישהו פגע בי וברח או שהחלקתי עם האופנוע. הדעות בעניין זה נשארו חלוקות. התעוררתי בבית החולים כאשר צד שמאל של הפנים שלי נפגע קשה מאוד. ארובת העין נשברה והתקינו לי פלטינות. כמו כן, ריסקתי את מרפק יד שמאל והשפה השמאלית שלי נפגעה. שכבתי בבית החולים שבועיים. באותה עת נאלצתי לוותר על ההופעות בסדרה 'שוברי גלים' וזה ציער אותי מאד. כיום אני מרגיש שיצאתי מזה, הנכות הזאת לא פוגעת בתפקוד הפיזי מהסיבה שניתחו אותי בצורה מוצלחת מאוד. זה היה ניתוח ארוך בן 12 שעות בו שחזרו לי חלק מהפנים".

אתה רוכב היום על אופנוע?

"אין לי אופנוע. ההורים הטילו איסור חמור על הכלי הזה וגם אני לא יכול לראות אותו יותר".

הוא בן למשפחה מסורתית דתית. למד בבית ספר ממלכתי דתי, ועד כיתה י"ב שמר שבת ומצוות. "מגיל 18 עד 23 לא כל כך שמרתי מצוות, הפסקתי להניח תפילין ועוד מצוות. בשנים האלה התחלתי להיות קצת מוכר, בעיקר כי עשיתי סרטונים עם חיקויים, וזה הצליח מאוד. זמן קצר אחר כך התחלתי לעבוד עם סוכן מהתעשייה, וכך הגעתי לאודישן לסדרה בערוץ הילדים".

הוא למד בישיבה וחובש מגבעת, בעיקר בגלל הסטייל, אבל מרגיש שהפך להיות אדם יותר מאמין:

"אני מאמין שהקב"ה זיכה אותי בהצלחה כאמן יוצר. בשנים האחרונות הוצאנו שירים שזכו לעשרות מיליוני צפיות, הופענו בכל רחבי הארץ, נבחרנו להיות מופע החימום של אמנים שהגיעו מחו"ל. ההתעוררות הכי גדולה שלי התחילה בעקבות התאונה שעברתי. אני לא חושש לבטא על הבמה את האהבה שלי לאלוהים. כשיש דבר שאתה מאמין שהוא טוב – אתה רוצה שכמה שיותר אנשים יכירו אותו וגם יבינו שהוא טוב. ובזכות כך שאני מקרב אנשים, אני ממשיך להתקרב בעצמי. מניח תפילין, שומר שבת, לומד תורה, ועוד".

בישיבה התיכונית בני עקיבא נתניה

היית הליצן של הכיתה?

"כן. הייתי זה שעושה שמח. זה שמחקה את כל המורים בבית הספר, את התלמידים. תמיד הייתי מצחיקן כזה ועשיתי חיקויים, אבל אף פעם לא חשבתי שממש אעבוד בזה. תמיד חשבתי שאעבוד במקצוע 'רגיל'. הלכתי לאודישן, שאגב היה האודישן הראשון בחיי, ואחרי שבוע הגיעה התשובה – קיבלתי את התפקיד הראשי בסדרה. התחלנו לצלם אותה כשהייתי כבר בצבא. הגיעו בקשות לראיונות, תוכניות בוקר, צינור לילה, ועוד. צילמנו את הסדרה במשך שלושה ימים רצופים ואז קרתה התאונה ששינתה את חיי".

בשעות הראשונות אחרי התאונה הרופאים חשבו שדורון לא יצא ממנה בחיים. "שני קצינים הגיעו כמה שעות אחרי התאונה לבית של ההורים שלי, סיפרו להם שהייתי מעורב בתאונה קטלנית, וביקשו מהם לבוא להיפרד ממני".

דורון ביטון לא עוזב את הדת

"החזרה לדת או ההתחזקות הייתה לא רק שלי. בעקבות התאונה גם אמא שלי שינתה אורחות חייה. היא שמה כיסוי ראש, אבא החל ללמוד תורה. אני מאמין שהתפילות שלהם סייעו בידי להתעורר ולהחלים. הרופאים אמרו לי שלא אוכל לחזור לתפקוד רגיל. ואכן זה לא הלך כל כך חלק. חשבתי שאחרי שאוריד את הגבס אמשיך להשתתף בסדרה אבל בצילום התגלה שהשבר עדיין לא התאחה. זה היה די מדכא. הפסדתי תפקיד בסדרה בערוץ הילדים. ברגעים האלה, הדבר היחיד שעבר לי בראש שמעכשיו רק אלוהים יכול לעזור. הרופאים לא היו אופטימיים. ברגעים האלה התחלתי את תהליך ההתחזקות אותו אני עדיין עובר".

מאיפה אתה שואב את הרעיונות לשירים?

אני כותב ומלחין את החומרים שלי. גם את השיר "חופשיה" שגרף 30 מיליון צפיות כתבתי והלחנתי. אני לא קנאי לשירים שלי ולוקח מילים של אחרים. זה נקרא מוסיקת פופ. יש לי שירים על טהרת הכיף והשמחה ויש שירים יותר עמוקים. גם על הקורונה כתבתי: יום שכולו טוב. וכן, שיר שנקרא למעלה – על החיבור שלי לאלוהים והכרת תודה על התאונה שעברתי".

הדף שלו מלא בסרטונים ויראליים מושקעים. שיש בהם גם אנימציה. באחד הסרטונים שלו הוא עושה מתיחות בסופר.

"התחלתי להביע את הכישרון שלי בסרטונים עם חיקויים. ככה גם הגעתי לטלוויזיה. הכל התחיל מלשבת בבית של בן דוד שלי ולצלם מה שאני יודע לעשות. אני מצלם בטלפון שלי שהוא מתקדם או במצלמה מקצועית שהיום זה לא יקר כל

כך".

רוצה להצליח. דורון ביטון | צילום ניר אמיתי

יש פרנסה מהסרטונים האלה?

"כן. לכל סרטון יש שטח פרסום. ככל שלמוצר שלך יש תנועה גבוהה, יוטיוב מזהה את זה ומציע לך לפרסם על הסרטון שלך פרסומות ומשלמים לך על זה. זה ממש עבודה".

מה עושה אמן בזמן קורונה?

"בזמן הקורונה אני עוסק בדיבוב ללקוחות שצריכים להקליט דמויות בגוונים שונים בטלוויזיה, בערוץ הספורט לאפליקציות ועוד".

מה החלום שלך?

"אני רוצה שעם ישראל ושבכל העולם יכירו את ההיסטוריה של העם היהודי, את הערכים שהבאנו לעולם ואת החכמה שבתורה שלנו.  החלום הכי גדול שלי הוא לצלם טרילוגיה על השנים שעברו על עמנו מבריאת העולם ועד מלכות שלמה".

 

10 שאלות קטנות עם דורון ביטון:

מה מצחיק אותך? סיטואציות מצחיקות והן יכולות להפוך לסרטון ויראלי.

מה רצו הוריך עבורך כשתהיה גדול? אמא רצתה שאהיה רופא. אבא רצה שאהיה מאושר.

מה אתה רצית להיות שתהיה גדול? וטרינר.

איפה תהיה בעוד עשר שנים? אשאר בארץ. אצליח. בעל תואר שני עם קריירה מצליחה גם בתחום הבידור.

איזו תכנית טלוויזיה לא תחמיץ? שנות השמונים.

מי הדמות שנותנת לך השראה? קרייג דיוויד.

האם היית משתתף באח הגדול? לא. למרות שהציעו לי.

מה החלום שלך שטרם הגשמת? להקים משפחה.

מי הקומיקאי האהוב עליך בארץ? אסי כהן.

כשתהיה מורה האם תעשה לתלמידים שלך חיקויים? ברור. מי שיצטיין אני אעשה איתו סרטונים.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות