fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכשו העיריה תתנגד. מבטיחה בינוי מצומצם

טלי מולנר תושבת עיר ימים: "העיריה תקדם את שינוי התב"ע שיתאפשר השארת המשרדים כמועדון גמלאים". גרסת ההפקדה אינה תואמת את עמדת הנהלת העיר.
9 דונם ירוק שהפך לחום

מועדון גמלאים או בניין בן שמונה קומות? "השבוע הודיעה עיריית נתניה שהיא תתנגד לתב"ע במתחם 9 דונם ברחוב הלילך פינת אהוד מנור. תב"ע שהעירייה בעצמה פרסמה. מוזר ולא ברור הרי היא יכלה מראש לא לאשר את התכנית שהופקדה כבר בדיוני הוועדה המקומית, אך בכל מקרה נברך על כל שינוי והבנה מצד נציגי העיריה שהתכנית הקיימת היא אסון" אומר תושב השכונה ופעיל בנושא בינוי דודו סלמה: "אנחנו נתנגד להפיכת שטח ירוק לחום כאשר ישנם 31 דונם של שטח חום שלא מנוצלים בשכונה. לפני שנתיים נאבקנו לפנות יזם ששכר את השטח, משום שהשטח מוגדר כירוק והובטח שיחזור לשמש כגינה. בשנה האחרונה קידמה העירייה תכנית שינוי תב"ע שתוצאותיה הן כפי שטענו וסברנו כל העת: שמונה קומות לגובה ועוד ארבע קומות תת קרקעיות וכן 250 מ"ר למסחר -שווה ערך לעוד 10-20 חנויות. בימים האחרונים נעשתה פניה למספר חברי מועצה על מנת לשנות את רוע הגזירה וכדי שיבינו שהציבור לא יעמוד מנגד וימתין למועד האחרון ועל כן נגיש התנגדות לתכנית ההרסנית שתהווה מפגע סביבתי ותחבורתי. יש בשכונה שטחים חומים רבים מעל 30 דונם, שאינם מנוצלים ואין צורך במסווה של צורך ציבורי להפיל על כולנו מפגע גדול בשכונה שכבר עמוסה בשטחי מסחר מיותרים ובשטחים חומים שאינם מנוצלים".

טלי מולנר תושבת עיר ימים: "למה שהעיריה לא תאשר תכנית שהציגה בוועדה המקומית שדיברה על דונם אחד ובו מבני ציבור עד שתי קומות? העיריה תקדם את שינוי התב"ע שיתאפשר השארת המשרדים מועדון גמלאים"

תושבת עיר ימים חנה תורן: "התכנית פורסמה ע"י הועדה המחוזית להפקדה ב- 25.06.2020. מעיון בפרוטוקול הדיון בועדה המחוזית אכן עולה כי לאף אחד מהמשתתפים, לא היתה ברורה משמעות התוכנית על 'אי התנועה' ונראה כי היא אושרה להפקדה באופן תמוה בניגוד לעמדת העירייה. מטריד שלעירייה אין השפעה על תכניות בתחום העיר. מכל מקום זו התכנית אושרה וניתן להגיש התנגדות לתוכנית תוך חודשיים ממועד הפרסום".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מדובר בתכנית שהומלצה בוועדה המקומית לפני מספר חודשים, הכוללת שינוי השימוש בקרקע עבור מבני ציבור ושטחים פתוחים, בהיקף בניה מצומצם ועד שתי קומות.

חבל שתושבים מסוימים מציגים תמונה מפרי דמיונם הפורה שאין לה שום אחיזה במציאות. בהתאם להנחיית הוועדה המחוזית ברמלה, היקפי הבניה המתאפשרים בתכנית הוגדלו כתנאי להפקדתה של התכנית.

בהנחיית ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מהנדס העירייה, ארז טל והממונה על ההנדסה בעירייה, חבר המועצה אלון אלרואי – תוגש לתכנית המופקדת התנגדות הועדה המקומית בנתניה, מאחר וגרסת ההפקדה אינה תואמת את עמדת הנהלת העיר, כפי שזו באה לכדי ביטוי בהמלצת הוועדה המקומית.

יצויין כי בכל מקרה, בכוונת ראש העיר להנחות את הוועדה המקומית והדרג המקצועי, לממש בינוי מצומצם למבני ציבור בלבד לרווחת התושבים וזאת במסגרת היתרי הבנייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות