fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טלי קורנהאוזר ה"אמא" של ילדי ספיישל אולימפיקס בארץ נפטרה

המאבק של טלי, תושבת נתניה לשעבר, לשינוי השם מפיגור שכלי ל "מוגבלות שכלית התפתחותית" נבע מהשפלה. כמו הורים רבים לילדים ולבוגרים בעלי מוגבלות שכלית כאב לה לשמוע שהבת שלה מפגרת.
הקדישה את חייה לבתה. טלי קורנהאוזר ולין

טלי קורנהאוזר מי שהיתה סגנית יו"ר ורכזת משפחות בארגון ספיישל אולימפקס ומי שקידמה את הארגון בארץ נפטרה אתמול (יום חמישי) ממחלת הסרטן.

טלי השאירה אחריה את בעלה ד"ר מולי וארבעה ילדים ובהם לין, ילדה עם מוגבלות שכלית התפתחותית שהיא ספורטאית מוכשרת.

עם הבעל האורטודנט ד"ר מולי קורנהאוזר

המאבק של טלי, תושבת נתניה לשעבר, לשינוי השם מפיגור שכלי ל "מוגבלות שכלית התפתחותית" נבע מהשפלה. כמו הורים רבים לילדים ולבוגרים בעלי מוגבלות שכלית כאב לה לשמוע שהבת שלה מפגרת.

בשנתיים האחרונות פעלה טלי קורנהאוזר במרץ רב כדי להקים בית לחיים לספורטאי ספיישל אולימפיקס בקבוץ מעברות שם מתגוררת ביתה: "שנים רבות חלמתי להקים בית כזה, חשבתי שלין תתבגר ויהיה לה יותר קשה לנסוע לכל האימונים שלה. ולכן הרעיון היה שהמאמנים יגיעו לאמן אותם בקיבוץ כי בכל קיבוץ יש בריכה, מגרשי טניס, כדורסל וכדורגל, אפשר לרכב על אופניים, ממש אידאלי. יש הרבה דיורים בקהילה, אך זה הראשון שיש נושא משותף לכולם, הספורט" היא אמרה לקראת חנוכת הבית.

טלי קורנהאוזר בגיאורגיה צילום עצמי

טלי קורנהאוזר האמא של המשפחות

את ארגון ספיישל אולימפיק העולמי הקימה משפחת קנדי. לטלי היו קשרים עם המשפחה ועם תורמים גדולים בעולם כמו נשיא קוקה קולה העולמי מוכתר קנט היושב במועצת המנהלים של ספיישל אולימפיקס  שהוא תורם גדול לארגון. בארץ היא גייסה במשך שש שנים כמליון דולר לארגון.  היא ארגנה בהתנדבות הפניניגים של גרפיטי באירועים של ספיישל אולימפיקס בעולם.

טלי קורנהאוזר ויוניס שרייבר קנדי צלום עצמי

בתה של טלי קורנהאוזר לין, נולדה עם מוגבלות התפתחותית: "את המהלך הובלתי משנת 2009 עם שר הרווחה דאז בוז'י הרצוג. עכשיו בכהונתו של השר משה כחלון יש תוצאה והשם הוחלף ל'אדם עם מוגבלות שכלית'. השם החדש הפך לשיחת היום בקרב האנשים עם המוגבלות עצמם והמשפחות שלהם. העבודה מול הציבור בשינוי המודעות לא תהיה קלה ובוודאי ממושכת". אמרה בראיון ל"חדשות נתניה".

לין היא ספורטאית. היא משחקת טניס שולחן, שוחה, משחקת באולינג וכדורסל ויש לה 86 מדליות מהן שלוש זהב וחמש ארד מאולימפיאדות עולמיות של ספיישל אולימפיק.

טלי וארבעת הילדים

"אם חשבתי פעם שצריך לרחם עליה, היום אני בטוחה שיש לה כבוד והמאמנים נלחמים על הזכות לאמן אותה. היא מלאת שמחת חיים, אופטימית ויודעת להעריך את המאמנים שלה. העיסוק בספורט נותן לה בטחון עצמי, גאווה, כוח רצון, התמדה, ריכוז בקבלת הוראות. היא עצמאית בנסיעות שלה לאימונים. הספורט בעצם שינה את הגישה שלנו. אם תמיד היא היתה אחרונה עכשיו היא בטופ". אמרה האמא הגאה.

טלי קורנהאוזר, לימדה במכללת אורנים קורסים ליצירתיות למורים המלמדים ילדים מחוננים. היא לימדה ילדים מחוננים ברעננה ומהנחתה בפסגות. היתה גאה במיוחד על עבודתה עם בתי ספר ערבים לילדים עם צרכים מיוחדים. היא הקימה קבוצת כדורגל לילדים עם צרכים מיוחדים מאום אל פאחם ומעון אתגר בלהבות חביבה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות