fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפטנט החדש של משה ויג ש"נחלץ מהבקבוק" של חיי השגרה : שירים

את יום הולדתו היה אמור משה לחגוג במסיבת השקה לספרו. ואז הגיעה הקורנה והוחלט על סגר.
משה ויג נחלץ מהבקבוק

תכירו את משה ויג, 63 מנתניה, עורך דין ועורך פטנטים. משה הוא אב לחמישה וסב לשלושה ונשוי לשוש ויג שהיא סופרת ומשוררת ובעלת הוצאה לאור בשם "פיוטית" ופעילה מאד בתחום הארועים הספרותיים בנתניה.

לרגל יום הולדתו ה- 63 החליטה אישתו להוציא לאור את ספר השירים הראשון שלו "נחלץ מהבקבוק". את יום הולדתו היה אמור משה לחגוג במסיבת השקה לספרו. ואז הגיעה הקורנה והוחלט על סגר. האירוע בוטל ולא התקיים עד היום.

לפני הפיכתו למשורר ניהל משה במשך 16 שנים את תחום הפטנטים של חברת אינטל ישראל. לפני ארבע שנים פרש לגמלאות. איש צעיר לכל הדעות לפרישה: "לחברה היתה תכנית התייעלות שהיתה כרוכה בקיצוצים ולכל הותיקים ניתנה הצעה לפרישה בגיל 60". כמי שהוא עורך דין במקצועו ומומחה בעריכת פטנטים משה לא חשש וקפץ על המציאה. פנסיה בגיל צעיר מאפשרת פיתוח קריירה שניה.

"בפנסיה, אני ממשיך בעיסוק שלי בעריכת דין ובעריכת פטנטים בתחום ההיי טק בו התמקצעתי. אין לי משרד ואני עובד מן הבית. לעסק שלי קראתי  MV&P – משה ויג ושות'. שבו אני מציע את שירותיי בעריכת פטנטים ושירותים משפטיים שונים לחברות הזנק בתחום הייטק.

יש לי זמן פנוי לטייל בארץ ובעולם ולצלם טבע ונוף. את התמונות ניתן לראות בעמוד  הפייסבוק: moshe.vegh

אז השירה יצאה לך עם הפנסיה?

"זה נכון. וזה קרה כאשר שושנה הוציאה לכבוד יום הולדת 90 לנתניה אנטולוגיה. היא בקשה ממשוררים שיכתבו לנתניה שירים. גם אני כתבתי, התאהבתי ומאז אני ממשיך לכתוב. אני כותב על הכל: על מחאה, מיסטיקה, הורים, אהבה, טבע וארץ. אני מספר את הסיפור שלי בצורת שיר. את השירים ניתן לראות בדף הפייסבוק "אוהבים שירים של משה ויג" ששושנה פתחה לכבודי.

השיר הראשון שלי נקרא "אשלים" והוא מופיע באנטולוגיה ובספר "נחלץ מהבקבוק" השיר נכתב על עצי האשל הנטועים בגן המלך בנתניה.

משה, יליד נתניה, למד בביאליק ובאורט יד ליבוביץ. יש לו תואר ראשון במדעי הטבע ובמשפטים: "תמיד הייתי ילד טוב ותמיד כתבתי שירים – גם בעיתון בית הספר ביאליק. כל השנים זה נחבא אצלי ולא העזתי לכתוב וגם לא מוזה וחשק לכתוב. כשפרשתי ונחלצתי מחיי השגרה המלחיצים והעבודה חשבתי שיש לי מה לעשות למחרת בבוקר. הבנתי שמה שאני אוהב לעשות כל השנים ולא הייתי יכול – ייצא עכשו. כך בעצם כשנחלצתי מהבקבוק השירים התחילו להישפך. השירים שלי הם קצרים, אישיים ונוגעים בנושאים רבים. עם פרסום הספר המגירה שלי נשארה עדיין מלאה בשירים נוספים. השיר הפותח את הספר נחלץ מהבקבוק נקרא "מחשבות"."

יש לך תכניות לספר הבא?

"כן, יש לי רעיונות להרבה ספרים הבאים. אני כותב ליד השירים גם סיפורים קצרים ובסופו של דבר רוצה לכתוב רומן. בינתיים מכין סקיצות לרומן וספר שירים נוסף אבל עד שיצאו לאור זה עניין של שנים".

את הספר ניתן לקנות באמזון ובאתר פיוטית של שושנה ויג

"אני עדיין מחכה לזמן בו הקורנה תחלוף ואנחנו נבצע השקה לספר. בינתיים ההשקה היא וירטואלית."

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות