fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבית לשירה יצא לדרך בהשקעה של 30 מליון שקלים

דווקא בתקופה זו, שהעולם התרבותי בארץ ובעולם כולו סגור ומדוכא, אלו חדשות מעודדות שמפיחות תקווה ושמחה לעתיד לבוא.
בית לשירה בעמק חפר. שאול ופארן

מיזם מעודד תקווה לקהילה ולתרבות יוצא בימים עגומים אלה לדרך. בהשקעה של 30 מיליון שקלים מוקם לראשונה בישראל 'הבית לשירה' במתחם קרית החינוך בן גוריון בעמק חפר. דווקא בתקופה זו, שהעולם התרבותי בארץ ובעולם כולו סגור ומדוכא, אלו חדשות מעודדות שמפיחות תקווה ושמחה לעתיד לבוא.

לפני כשנה אושרה הקמתו. הוא יהיה בית ייחודי וראשון מסוגו במועצה אזורית עמק חפר. בימים אלה, על אף המצב התרבותי המורכב והקשה בשל משבר הקורונה החלה בנייתו.

בית לשירה: מרכז ארצי ובינלאומי ווקאלי בעמק חפר

הבית לשירה יכלול אולם קונצרטים אקוסטי חדיש ומשוכלל שיכיל 550 מקומות, אולפן הקלטות, ספריה מקצועית ומוזיאון שירה. יהיה מרכז ייחודי ארצי ובינלאומי לפסטיבלים ווקאליים, לאירוח מקהלות מן העולם ולכיתות אומן בינלאומיות. כל זאת על עשרה דונם שהקצתה המועצה האזורית עמק חפר.

​'הבית לשירה' תוכנן בקפידה מתוך חזון תרבותי וקהילתי רחב של עמותת מקהלות מורן. מורן פועלת מעל 30 שנה באזור עמק חפר. מקהלה ששמה הולך לפניה בתחומי השירה, העשייה הקהילתית והיצירה למען הדורות הבאים. נעמי פארן, המייסדת, המנהלת המוסיקלית והמנצחת של מקהלת מורן, היא בעלת החזון והחלום. עכשו היא מגשימה אותו.

​ בית לשירה, מוקם במתחם קריית החינוך בן גוריון, ויהווה מרכז ווקאלי אזורי, ארצי ובינלאומי שיעודד ויפרה את אזור עמק חפר כמוקד תרבותי ותיירותי וכמנוף לפיתוח האזור. כמו כן, יהוה מרכז ליצירת שותפות עם הקהילה בעמק חפר והאוכלוסיות המיוחדות, תחת קורת גג אחת וחיבורים דרך השירה: נוער בסיכון, ילדים ונוער בצרכים מיוחדים, פעילות עם ילדים חולי סרטן ואוכלוסיית הגיל השלישי.

עלות ההשקעה של הפרויקט הייחודי הינה בסך של כ-30 מיליון שקלים בתרומת הקרן המשפחתית על שם תד אריסון.

מקהלת מורן והמנצחת נעמי פארן. צילום נגה שדמי ואן דה ריפ

המקום ישמש כבית הפיזי, האומנותי והרוחני של מקהלות מורן בשיתוף ושילוב עם כל מקהלות ומוסדות האזור. כן ישמש הבית למרכז למפגש יוצרים, כתיבת לחנים ועיבודים מקוריים, לקידום היצירה.

היה לה חזון והוא התגשם

נעמי פארן: "הרעיון להקמת 'בית לשירה' התחיל בחלום וחזון שלי לפני 30 שנה. אני שמחה ומודה שהשותפים התאהבו בו כמונו. מדובר במקום ייחודי בישראל ובעולם כולו. עברנו כולנו תהליך למידה ובשלות עד שהחיינו והגענו בשעה טובה לרגע זה, בו הבית מתחיל לקרום עור וגידים, קירות ותהודה. אני רואה מרחב אינסופי של שיתופי פעולה שמתחיל מהמעגל הקרוב של קריית החינוך בן גוריון והמרכז האקדמי רופין אל מעגלים הולכים וגדלים ארציים ובינלאומיים."

נעמי פארן מנצחת צילום נוגה שדמי

מקהלת מורן ידועה במצוינות ובמקצועיות שלה ובהופעות שלה על במות ובאולמות בכל העולם. היא זכתה לשבחים והוקרה ברמה בינ"ל, שמעוררים השראה וגאווה רבה לישראל. מאות הופעות בארץ ובחו"ל התבטלו למקהלות שנעמי פארן מובילה ומנצחת עליהן מאז משבר הקורונה. אך הם לא יפסיקו לשיר ולפעול למען הקהילה.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות