fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחיית האייטיז

כך תארגני לעצמך לוק צבעוני סטייל שנות ה-80 העליזות

 

עיצוב שיער: יאיר אריש, תסרוקתן * צילומים: אלי איתן * איפור: מאי לי * סטיילינג: גילי אלגבי * עריכה: גרפית גיא דניאלי * דוגמניות: ירין, אלכס וקרין

לעשורים יש נטייה לקום לתחייה כל 20 שנה ולהגיד "היי, באנו". בשנות ה-70 היתה תחייה לשנות ה-50 ("גריז", "ימים מאושרים", "אסקימו לימון"), בשנות ה-80 התרפקו על הסיקסטיז ("שנות הקסם"), ולפי ההיגיון הזה שנות השמונים שכבר עשו את הקאמבק שלהן לפני כמה שנים, חוזרות שוב והפעם נדמה שהן מסרבות לנוח על משכבן.

צילום: אלי איתן
צילום: אלי איתן

לא סתם אופנת האייטיז נקראת כך. הסיבה: היא התרחשה בשנות השמונים, אך ברור לכל שהאופנה תמיד חוזרת ומשחזרת את עצמה כמעט אחד לאחד. אז מה על הפרק? פאייטים, חותלות, חולצות א~סימטריות, עגיל נוצה באוזן, מכנסי באגי בצבע ורוד בזוקה, עגילי חישוק, איפור מוגזם, שיער נפוח, טלפון חוגה והמוזיקה הכי כיפית בהיסטוריה. איפשהו בין כל הדברים האלה היה גם סטייל אמיתי, אמנם מעט טראשי, אבל כזה שבהחלט עושה חשק לטעם של פעם.

צילום: אלי איתן
צילום: אלי איתן

מעצב השיער, יאיר אריש ("תסרוקתן") והמאפרת מאי לי (may lee) הציגו את התחייה המחודשת שלהם לאייטיז בהפקה מרהיבה המביאה מנה גדושה של נוסטלגיה לחיי הלילה הסוערים. בין שלל האלמנטים המשחזרים את עידן הראווה בהפקה התבלטו, תרתי משמע,  פריזורות השיער הגבוהות, צבעי הפנים הזרחניים וכמובן הכתפיים המודגשות.
"שנות ה-80 אינן נראות רחוקות במיוחד, ורוב האנשים שזוכרים את התקופה מודים בפה מלא, כי אינם מתגעגעים כלל לאופנת העשור המוחצנת. עם זאת לאחרונה נדמה שהאייטיז מבקשים לחזור לסיבוב נוסף, ולי, כמעצב שיער, נדמה שקאמבק הזה קשור למחזוריותה הבלתי פוסקת של האופנה _ בגדים הרי יוצאים מהאופנה וחוזרים אליה ללא הרף, תסרוקות וטרנדים באיפור יוצאים וחוזרים, אם כי הם אף פעם לא חוזרים בדיוק באותו האופן. לי קצת קשה להתעלם מתחושת התלישות שנלוותה לזוהר האקסטרווגנטי של אופנת שנות ה~80, ולכן בחרתי, יחד עם מאי לי, למנף את הלוקים האייטיזיים להפקה ראוותנית וססגונית ולתת לשנות השמונים לחזור ברוורס חד ולעלות על השיער. לאחרונה קשה שלא להבחין בפיד הפייסבוק בבליל צבעים מחשמל של ורוד, כחול, סגול, ירוק, כתום וצהוב זרחניים, והם אולי הסמן העיקרי לכך ששנות השמונים החליטו להתקמבק ישר על הראש שלנו עם צבעי ניאון זוהרים בחשכה".

צילום: אלי איתן
צילום: אלי איתן

המאפר בועז שטיין: "קשה שלא להתגעגע לימי הגלאם~מטאל היפים של האייטיז. ההבי~מטאל המיינסטרימי היה אז צעקני, סליזי, ראוותני, מאצ'ואיסטי, וולגרי, שוביניסטי, זול וכיפי, והציע שפע של סקס, סמים ואיפור. הבשורה הטובה היא שהוא חוזר, אמנם לא מבחינה מוזיקלית, אבל מבחינה אופנתית בהחלט כן. היכן שלא תסתכלו, תבחינו בגלאם מטאל שפרט לשיער המגודל  התאפיין באיפור כבד: הכי נוצץ, הכי מוחצן והכי סקסי שרק יכול להיות. הלוק של הבנים היה אנדרוגיני ונשי מאוד. הם לבשו טייץ, התאפרו כמו נשים ורק הקעקועים שלהם הזכירו שהם בעצם גברים קשוחים. הנשים היו מוגזמות, צבעוניות וחצופות יותר מתמיד, אך בהתאמה למגמה האנדרוגינית הן ביקשו להיראות קשוחות ככל האפשר, אך גם סקסיות ופרובוקטיבית ככל הניתן".

צילום: אלי איתן
צילום: אלי איתן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות