fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זמן מרק (המתכון בפנים)

עכשיו כשהטמפרטורות צונחות והגשם מתדפק על החלון, אין כמו מרק מהביל ובריא. חלי ממן, בעלת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא, מסבירה למה דווקא מרק ומנדבת מתכון למרק המושלם
התרופה המושלמת לחורף. מרק (צילום ISTOKE, באדיבות חלי ממן)

עכשיו כשהטמפרטורות צונחות והגשם מתדפק על החלון, אין כמו מרק מהביל ובריא. חלי ממן, בעלת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא, מסבירה למה דווקא מרק ומנדבת מתכון למרק המושלם.

מרק מגרה את החושים. לתבשיל החם הזה ניחוחות ייחודיים וטעמים משגעים. מרק הוא דרך טעימה, נוחה וזולה להוסיף קטניות, דגנים, חלבונים, ויטמינים, מינרלים, ירקות וסיבים תזונתיים לתזונה שלנו וכך לשמור על אורח חיים בריא גם בימים הקרים.

מרק מרסן את התיאבון. מחקרים מראים כי אנשים שאוכלים מרק המבוסס על ירקות (ולא על שמנת) כמנה הראשונה של ארוחה צורכים פחות קלוריות (כ~20 אחוז פחות). קערת מרק היא דרך מצוינת לוודא שאנו משלבים ירקות בתזונה.

משביע לאורך זמן. אחת הסיבות הבולטות ביותר שאנשים נכשלים באכילה בריאה היא שהם מרגישים רעבים כל הזמן. קערה של מרק חם עם שפע של חלבונים, ירקות ופחמימות מורכבות שומרת על תחושת שובע במשך שעות. כאילו אכלנו ארוחה מלאה ולא ארוחה דלה בקלוריות.

תורם לירידה במשקל. נמצא כי אנשים שאוכלים מנה של מרק ליום נוטים לרדת במשקל יותר מאשר אלו שאוכלים את אותה כמות הקלוריות, אבל לא אוכלים את המרק.

מרק יכול לעזור להאט את זמן האכילה. כאשר שותים מרק, זמן האכילה מתארך מעצם צורת האכילה עם כף שמגבילה כל ביס והיא כוללת לגימה איטית בגלל חום המרק, לעיסה של התוספות (ירקות, עוף וכד') וכמובן בליעה. כך, במקום להתנפל האוכל, אנו אוכלים לאט יותר ושבעים מהר יותר.

דל שומן. רוב המרקים מאפשרים לשמור על תזונה נכונה ובריאה, דלה בשומן. ניתן בקלות להכין מרק דל שומן בלי להקריב את הטעם. מקורות חלבון רזים כמו עוף, הודו, בשר אדום רזה ושעועית הם אלטרנטיבה מצוינת לתזונה מאוזנת ובריאה ובפרט לאנשים שמנסים לרדת במשקל.

התרופה המושלמת לחורף. מרק (צילום ISTOKE, באדיבות חלי ממן)
התרופה המושלמת לחורף. מרק (צילום ISTOKE, באדיבות חלי ממן)

הודף מחלות. מרק עוף אמיתי שנעשה עם עצמות של עוף מכיל חומרים מזינים כגון ויטמינים מקבוצת B, סידן, מגנזיום ואבץ, שיכולים לסייע לתאים של מערכת החיסון להדוף הצטננות ושפעת. כשמצוננים, אין תרופת פלא יותר טובה ממרק. הסיבה לכך היא שמרקים (עם דגש על מרק עוף תוצרת בית) אינם דורשים אנרגיה רבה לעיכול וכך משחררים את הגוף כדי להילחם בזיהום.

מטהר את הגוף. כמו נוזל, המרק עוזר לשטוף את הפסולת מהגוף. מרק עוזר לניקוי רעלים בכבד, מגביר את זרימת הדם ומחדש את הגוף עם מינרלים חיוניים. אכילת קערה של מרק דל מלח לפחות פעם אחת ביום תזין ותעזור לשטוף פסולת עודפת מהגוף.

מספק ויטמינים. מרק ירקות או מרק מינסטרונה יבטיחו שילוב טוב של ויטמינים (ביניהם A ו-C), מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון.

מרק כתום של גזר ובטטה, למשל, הוא מקור עשיר של ויטמינים המסייעים לריאות במניעת זיהומים. גזר הוא מקור לבטא-קרוטן, אותו הגוף ממיר לוויטמין A, שעוזר למנוע ולהילחם בזיהומים על ידי שיפור התפקוד של תאי דם לבנים ששומרים על הגוף מחיידקים ווירוסים מזיקים.

גם למרק עגבניות יתרונות רבים. הוא דל קלוריות ושורף שומנים, עשיר בליקופן ונוגדי חמצון שעוזרים להילחם ברדיקלים חופשיים, למנוע סוגים מסוימים של סרטן כמו סרטן השד, המעי הגס והערמונית. כמו כן, עגבניות יכולות לשלוט ברמות כולסטרול רעות בגוף. בנוסף, ויטמין A בעגבניות מעניק לעור זוהר טבעי.

משפר את פעילות המערכת החיסונית. ישנם מרכיבי מרק נפוצים כמו בצל, שום, ג'ינג'ר ופטריות המחזקים את המערכת החיסונית. שום ובצל, למשל, הם אנטיביוטיקה טבעית. ג'ינג'ר מסייע לעיכול ופועל נגד בחילות.

מספק גיוון. מגוון המרקים הוא גדול מאוד. החל ממרק עוף, בצל, עגבניות ועד אפונה, בטטה, עדשים, מרקים אסיאתיים ועוד ועוד. לכל מרק יתרונות בריאותיים וטעם נפלא משלו. כך שתמיד ניתן לגוון ואף פעם לא משעמם.

טיפ!!!

נסו להימנע ממרקי "מותרות" המכילים שמנת, מה שאומר שהם בעלי רמות גבוהות של שומן. יש להימנע גם מרקים משומרים שמכילים כמויות גדולות יותר של מלח ותוספים.

ושיהיה חורף בריא, חמים ונעים!

מתכון למרק ירקות משובח של חלי ממן

המצרכים:

4 גזרים

4 קישואים

1 בצל גדול

1 צרור פטרוזיליה

¼ כרוב חתוך לרצועות

1 צרור שמיר

1/2 ק"ג דלעת

2 שומר

2 פרחי ברוקולי

3 כפות גדושות אבקת מרק טעם עוף

פלפל שחור ומלח לפי הטעם

אופן ההכנה:

מבשלים את כל הירקות בסיר מכוסה מים למשך 40-30 דקות.

מוסיפים את אבקת המרק והתבלינים וממשיכים לבשל כ-10 דקות נוספות.

לאחר מכן מרסקים בבלנדר ומגישים חם.

כמה פשוט, ככה טעים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות