fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השנה שחלפה, הקורונה ומגדלי אלישע

השנה שחלפה לא הייתה קלה לאף אחד מאיתנו ובמיוחד לאוכלוסיית הגיל השלישי. דיירים רבים בדיור המוגן של מגדלי אלישע הבינו שהם זכו להיות במקום הנכון כשהם זוכים להמשיך בשגרת חייהם וליהנות מכל הטוב שיש למקום להציע

עם פרוץ המגיפה בישראל התקשורת לא עשתה חסד עם תדמית הדיור המוגן. כל בית אבות סיעודי הוגדר בפי הכתבים כדיור מוגן, דבר שפגע בתדמיתו. כדי להבין מהו דיור מוגן וכדי להכיר קצת יותר את האפשרויות הטמונות במקום כזה, כדאי שתכירו את מגדלי אלישע.
מגדלי אלישע הוא דיור מוגן שרוב האוכלוסייה בו היא עצמאית. כל דייר זוכה לגור בדירה משלו וחי את חייו הפרטיים כמו כל אדם בקהילה, אך יש לו יתרון גדול, הוא זוכה ליהנות ממעטפת הדיור המוגן ומכל השירותים שיש למקום להציע.

כאשר אנחנו בוחרים דיור מוגן חשוב לנו לדעת שיש לו את המעטפת הבטוחה ביותר לשמור על היקרים לנו. מגדלי אלישע הוא מקום מאובטח ושמור 24/7 ע"י שומרים מקצועיים ומצלמות במעגל סגור. בנוסף לביטחון המקומי ישנה גם הגנה על בריאות הדיירים ובמקום ישנו רופא זמין לאורך כל היום והלילה המעניק טיפול ראשוני לכל בעיה, דבר שיכול להציל חיים. גם המרפאה הפועלת במקום מקלה על חיי הדיירים ומספקת להם תרופות , בדיקות שונות ושירותים בלי ללכת לקופת החולים.

צילום: עודד פלוטניצקי
צילום: עודד פלוטניצקי

לחיות בסביבה בטוחה

השנה שחלפה הביאה איתה אתגר אמיתי לאוכלוסיית הגיל השלישי. הקורונה גבתה מחיר רב בקרב הגילאים הללו והסטיגמה שיצרה התקשורת אודות הדיור המוגן בזמן הקורונה לא הטיבה עמו. בפועל, אחוז התחלואה בקרב הדיירים בדיור מוגן היה נמוך יותר לעומת התחלואה הגבוהה שהיתה בבתי האבות הסיעודיים ובכלל באוכלוסיה במבוגרת בקהילה ..

הצוות המקצועי במגדלי אלישע עובר בדיקת קורונה אחת לשבוע על מנת לשמור על סביבה בטוחה ומעניק לדייריו את המעטפת המושלמת וההגנה המרבית לאורך כל המגיפה ובכלל. הדיירים המשיכו בשגרת חייהם אליה היו רגילים תוך שמירה מלאה על ריחוק חברתי, מסיכות והיגיינה גבוהה.

לקבלת הטבת שכירות במגדלי אלישע השאירו פרטים

אוכלוסיית הגיל השלישי נהנית יותר

איכות החיים הגבוהה שהמקום מציע מאפשרת לדייריו לחיות חיים מלאים ועשירים גם בצל הקורונה וליהנות משפע של מתקנים במקום כמו בריכת שחייה גדולה במיוחד, שהייה בסאונות, פעילויות בחדר הכושר, מסעדה, קפיטריה, מיני מרקט לנוחיות הדיירים, שירותי מספרה, כביסה, שירותי דואר ועוד.

למרות שעולם התרבות עצר את פעילותו בשנה האחרונה, במגדלי אלישע הוא ממשיך לחיות. הדיירים זוכים ליהנות ממגוון רחב של מופעים, הרצאות וסרטים ולהעשיר את חייהם בתרבות, דבר שלא רבים זכו לו בשנה שחלפה. כל פעילות המתרחשת במקום מפיגה את בדידות הדיירים ומעניקה להם משמעות לשגרת יומם.

צילום: עודד פלוטניצקי
צילום: עודד פלוטניצקי

דיירי המקום מספרים

ההנהלה והצוות במגדלי אלישע עובדים לילות כימים ועושים הכל כדי שהדיירים ירגישו בנוח, בטוחים ופעילים. החשיבה התמידית איך להנעים את שהותם ולתת את השירות הטוב ביותר היא המטרה העיקרית ואכן הדיירים מודים על כך שהיתרה מזלם ובזמן הקורונה הם במגדלי אלישע ולא בודדים.
גם דיירים חדשים שעברו לגור במגדלי אלישע בזמן הקורונה השכילו להבין עד מהרה כמה הייתה חשובה החלטתם לעבור למגדלי אלישע בימים טרופים אלה.

צילום: עודד פלוטניצקי
צילום: עודד פלוטניצקי

דניאלה ואלכס וקסלר מספרים:"יש במגדלי אלישע שפע של פעילויות ספורט, התעמלות ופלדנקרייז, בריכה שפתוחה משעות הבוקר המוקדמות ולאורך כל היום וחוגי מים. אנחנו כל הזמן עסוקים בפעילויות שגם תורמות לבריאות שלנו וגם מעסיקות אותנו, כך שכאן, במגדלי אלישע, לא מרגישים ממש את הבדידות בתקופת המשבר. מבחינת אוכל, יש מסעדה טובה מאוד במבנה שאפשר ללכת לאכול שם או לקחת ארוחות בטייק אווי, המסעדה גם דואגת לשלוח מזון לדירות כשלא ניתן להגיע לבד למסעדה, במגדלי אלישע יש מינימרקט שפתוח רק לדיירים ולעובדי מגדלי אלישע ואין מפגשים עם אנשים זרים, אנחנו קונים במינימרקט את המצרכים, בלי לצאת, ומבשלים בעצמנו בבית. יש במגדלי אלישע מספרה, מניקור ופדיקור וכל הטיפולים האסתטיים, ואף טיפולי פיזיותרפיה וטיפולים הידרותרפיים.
החיים הרבה יותר קלים בדיור המוגן והמשמעות היא, שלא צריך לצאת החוצה בכלל כדי לחוות חיים מלאים, עשירים, בריאים ומרתקים. הדיור המוגן ממש מציל אותנו בתקופה זו כשפחות אפשר להיפגש עם הילדים והנכדים, וגם בכלל, לא רק בתקופת משבר".

 

צילום תמונה ראשית: מיכה בירקמן
מגדלי אלישע: יאיר כץ 12, חיפה

לקבלת הטבת שכירות במגדלי אלישע השאירו פרטים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות