fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלום כיתה א'

מה מרגש בכיתה א'?
רוני שגב
רוני שגב (צילום:פרטי)
רוני שגב
רוני שגב (צילום:פרטי)

שבוע לפני פרוץ כיתה א' שאלתי את רוני אם היא מתרגשת, היא ענתה: "קצת". ערב לפני, כשהידקתי אותה בחיבוק למיטה, שאלתי שוב, בכל זאת כיתה א', היא ענתה: "לא ממש". כשהגענו לבית הספר והיא ישבה בכיתה קצת המומה מהילדים הבוכים והאמהות הנרגשות, שאלתי אותה: "ועכשיו? מתרגשת?", והיא ענתה: "מה יש להתרגש? מה מרגש בזה?".

האמת היא, שעד עכשיו אני לא בטוחה אם אני אמורה להיעצב או לשמוח נוכח התגובה שלה. האם זה טוב שיש לי ילדה קולית, שלא מתעלפת משום דבר וזורמת עם החיים כמו שהם באים, בקבלה, ברוגע, כמעט בשוויון נפש; או שאולי אני צריכה לדאוג מזה שהילדה שלי לא מתרגשת, שהדברים לא נוגעים בה, שהיא לא טובעת בתוך ההתרחשויות, מתערבלת איתן, אלא רק זורמת.

החיים הם כל כך הרבה יותר ממה שאנחנו מסוגלים לדמיין, בכל שלב ובכל גיל.  תמיד כשאתה כבר חושב שראית הכל, שאתה מוכן לכל סוג של התרחשות שתתרחש עליך, הם באים להוכיח לך שיש לך עוד הרבה מה ללמוד עם איזה טוויסט קטן בעלילה, שלא לקחת אותו בחשבון, ובעיקר שלא התכוננת אליו.

אנשים שחווים הכל, שמרגישים הכל, מה שקוראים אנשים עם לב חלש, אולי קצת מתקשים לשאת את כל ההפתעות האלה. דווקא הקולים, הזורמים, אולי יכולים לשאת ביתר קלות את ההפתעות. הם אמנם אדישים יותר אבל גם יציבים יותר ויציבות היא תכונה מאוד חשובה לאנשים. יציבות בהמון מקרים היא מקור לכוח, סוג של מטען, אנשים מתחברים לזה, רוצים את זה קרוב.

ישבנו בכיתה, עם הכיסאות המיניאטוריים וגזרנו והדבקנו וקישטנו ואחר כך הלכנו לטקס המרכזי, שם עברה רוני מתחת לכפות התמרים ונכנסה באופן רשמי לחוויה הזאת, שגם האדישים ביותר לא יכולים להישאר אדישים אליה, חוויה תת קרקעית של 12 שנים. אחר כך ליווינו אותה חזרה לכיתה והלכנו לאט על שביל היציאה מבית הספר.

רציתי להשאיר לה בתיק שק של סנטימנטים עם כל העצות הכי טובות שיש לי לתת לה מניסיוני שלי במערכת הזאת, שיכולה להיות לפעמים מאוד קשה ולא ברורה אבל מהר מאוד הבנתי שהיא תצטרך לחוות את זה בעצמה, את הקשיים וגם את הפליאה שבלמידת דברים חדשים ומעניינים, כי בינינו, גם כאלה יש בבית הספר. אז רוני, בובה של אמא, תישארי קולית וזורמת כמו שאת, ואני פה בשבילך לימים שזה יצליח לך פחות. אוהבת אותך קטנה גדולה שלי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות