fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמת תעתועים

מי שמאמין שרצועת עזה נקייה מטילים היא אופציה מעשית, חי באשליות. רק העם העזתי, הוא ורק הוא, יכול לנצח את החמאס ולהגשים את החלום של מזרח תיכון חדש
מערכת כיפת ברזל
מערכת כיפת ברזל (צילום: דו"צ)

ב-1811 הקיף הצי האנגלי בים הבלטי את קופנהגן, הטיל עליה מצור והציב אולטימטום לדנים, כניעה ללא תנאי ומסירת כל ספינות המלחמה הדניות לידי האנגלים. הדנים סירבו והאנגלים הפגיזו מהים. אחרי שבוע של הפגזה מאסיבית על אוכלוסיה אזרחית, בה נהרגו כ-4000 בני אדם, אלפי אחרים נפצעו והעיר נהרסה ונכתשה, מסרו הדנים את הספינות ונכנעו ללא תנאי תוך הנפת דגל לבן.

צ'רקס הטור המלא: מחר ב"הד הקריות"

אני יודע שיש ישראלים רבים שמפנטזים על מצב דומה בינינו לבין אויבנו ברצועת עזה, אבל זה לא יקרה. זה לא יקרה לא רק מן ההיבט המוסרי, אלא בעיקר מפני שזה עלול להפוך את הקערה על פיה לרעתנו. מה שאסד שליט סוריה עושה לבני עמו, אנחנו לא מסוגלים ולא רוצים לעשות לשכנינו, שיום אחד, אחרי המלחמה, נצטרך לחיות איתם בדו קיום כזה או אחר. במצב הדברים הזה, מי שחושב ומאמין שרצועת עזה נקייה מטילים היא אופציה מעשית, חי באשליות.

רק העם העזתי, הוא ורק הוא יכול לנצח החמאס, ולא מדינת ישראל. כל אלו שמפנטזים על עזה מפורזת בעקבות מבצע צבאי, כדאי שיפנימו שממשלת ישראל, בהנהגת נתניהו, עושה הכל, או כמעט הכל, כדי למזער נזקים, מתוך הבנת מורכבות הסכסוך. שקט תמורת שקט, אמר ראש הממשלה לפני המבצע, וכנראה ידע יותר טוב מכולנו מה הוא אומר.

מבצע צוק איתן (צילום דו"צ)
מבצע צוק איתן (צילום דו"צ)מערכת כיפת ברזל (צילום: דו"צ)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות